💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Ілюстрація. Портрет казкового героя

Ілюстрація. Портрет казкового героя

Мета: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів з ілюстрацією; закріплювати знання про портрет та засоби виразності портретного жанру; закріплювати розуміння поняття «композиція»; навчати спостерігати, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів; розвивальна: розвивати в дітей комбінаторні здібності, навички та вміння малювати портрет; формувати образне, логічне, просторове мислення; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати любов до літератури; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду, ілюстрації до літературних творів, матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Коментар

Урок має на меті перевірити ступінь засвоєння учнями знань про портрет як жанр образотворчого мистецтва та ілюстрацію як вид книжкової графіки.

Під час підготовки до уроку вчитель пропонує учням принести книжки зі своїми улюбленими казками.

Урок можна поєднати з уроком української літератури.

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

Бесіда за питаннями

(Учитель проводить опитування у формі вільної бесіди з метою виявлення знань учнів про ілюстрацію до літературного твору (див. урок 19 «Усі уроки образотворчого мистецтва. 3 клас»).)

• Чи любите ви казки?

• Які українські народні казки ви знаєте?

• Які казки є вашими улюбленими?

(Під час уроку учні можуть посилатися на книжки зі своїми улюбленими казками, які вони принесли з дому.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва Бесіда за питаннями

(Основна частина пояснення є повторенням та закріпленням уроку 26.)

Перед кожним художником, який береться оформлювати книгу, постають цікаві та складні завдання. Мабуть, найважливішим є створення образів героїв. Їх потрібно зобразити не тільки саме такими, якими їх описав автор, але й вдихнути в них життя, зробити виразними, інакше кажучи — майже живими. Тільки тоді читач повірить художникові та полюбить його роботи.

• Пригадайте, який жанр образотворчого мистецтва виконує ті самі завдання, тобто передає внутрішній світ людини. (Портрет)

Портретна ілюстрація не зображує якусь конкретну людину, а відтворює образ літературного героя таким, яким його задумав автор літературного твору.

Тому художникові-ілюстратору потрібно обов’язково знати правила побудови обличчя та фігури людини.

• Пригадайте, якими можуть бути портрети? (Одинарними, парними, груповими, погрудними, поясними, на повний зріст.) Портрет (французьке рогігаіі) — жанр образотворчого мистецтва. Детальне зображення конкретних людей або тварин.

Найчастіше на портретах зображують обличчя або частину фігури. Портрети, виконані в реалістичній манері, завжди схожі на оригінал.

Перш ніж розпочинати малювати, художник ретельно аналізує літературний твір, визначає, до якого проміжку часу належить розповідь, де відбувається дія, досліджує характер персонажу, який зображує.

• Давайте спробуємо проаналізувати казку, користуючись цією схемою.

(Для аналізування можна запропонувати учням твори з курсу літератури або казку за їхнім вибором.)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 Організація сприйняття творів мистецтва Бесіда за питаннями

(Учитель пропонує учням розглянути ілюстрації, на яких зображено портрети літературних героїв; пропонує уважно роздивитися зображення; спробувати розповісти про людину, яку зображено на портреті, описати її вдачу, характер, вподобання; визначити, якими засобами виразності скористався художник для відображення свого ставлення.)

• Який момент казки художники зобразили на своїх ілюстраціях?

• Як художники ставляться до того, що зображує?

• Які засоби використовують художники, щоб висловити своє ставлення до зображуваного?

Чому?

Для створення глибокого образу художники використовують усі засоби виразності: міміку обличчя, виразність погляду, пози, жесту, силует фігури.

(У процесі уроку вчитель нагадує учням основні композиційні схеми та пропонує визначити, за якою композиційною схемою побудовано композицію тієї чи іншої ілюстрації; нагадує початкові відомості про побудову обличчя людини.)

Творче завдання

Слово вчителя

Український народ склав багато казок про героїв, які захищали свою родину, свій дім, свою Батьківщину від ворогів і злих сил. Казкові герої завжди сміливі, могутні та справедливі, в них втілено уявлення народу про те, якою повинен бути справжній герой.

Намалюйте портрет казкового героя, користуючись схемою співвідношень частин обличчя.

Пояснення до творчого завдання

Почніть із загальної форми. Потім промалюйте дрібні деталі. Пам’ятайте про те, що ліва та права сторони обличчя приблизно однакові.

Використовуйте ті матеріали, що найкраще втілюють ваш задум.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Матеріали для виконання роботи учні обирають самостійно. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків

Коментар

Виконання роботи може викликати в учнів певні труднощі, тому основну увагу під час оцінювання робіт слід спрямувати на майстерність у передаванні настрою. При цьому необхідно м’яко звернути увагу учнів на помилки у співвідношенні окремих частин обличчя.

Із малюнків створюють виставку «Портрет казкового героя».

VІ. Домашнє завдання

Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок за один урок. Учням пропонується зробити це вдома.

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: SYLER (06.12.2014)
Переглядів: 10723 | Рейтинг: 4.2/4
Продовження екскурсії
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн...
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл...
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]