Підсумковий урок. Дружба й братерство дорожчі за будь-яке багатство Мета: навчальна: закріплювати знання учнів про засоби виразності в образотворчому мистецтві, про жанри живопису; закріплювати навички самостійної художньої діяльності, вміння передавати в малюнку своє ставлення до об’єкта, що зображується, добиваючись виразності образу; розвивальна: сприяти розвитку зацікавленості учнів в емоційному відгуку на твори образотворчого мистецтва; розвивати відчуття кольору, спостережливість, уміння порівнювати, вміння висловлювати власну думку, творчі здібності; виховна: виховувати позитивні взаємини між учнями, відчуття дружби та відповідальності. Обладнання: набори репродукцій картин різних жанрів; набори карток із зображеннями елементів пейзажу; портрета та натюрморту; призи (розмальовки, олівці, фарби); навчальні плакати, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду. Матеріали та інструменти: фломастери; аркуші паперу; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра; кольорова крейда. Тип: підсумковий урок. Методи і засоби роботи: евристична бесіда; вікторина. Коментар За вибором учителя урок може бути проведений як: • урок-вікторина з метою оцінювання ступеня засвоєння теоретичних знань та практичних навичок курсу; • результативне заняття з малювання, під час якого перевіряються набуті навички та вміння зі створення сюжетної композиції; • урок-екскурсія або урок-виставка з метою закріплення інтересу та емоційного відгуку на твори образотворчого мистецтва. ХІД УРОКУ І. організаційний момент II. Закріплення вивченого матеріалу Варіант 1. Вікторина «Весела палітра» Учні класу об’єднуються у дві команди, кожна з яких обирає собі назву, пов’язану з образотворчим мистецтвом (наприклад: «Пензлі» та «Фарби»). Учитель пропонує учням послухати правила гри: • ведучий ставить запитання по черзі кожній команді. Друга команда при цьому мовчить; • відповідати на запитання може будь-який учасник, але при цьому потрібно підняти руку; • члени команди можуть порадитися, перш ніж відповідати; • якщо команда не відповідає на запитання, право відповіді переходить до іншої команди; • відповідь повинна бути чіткою та зрозумілою. 1 тур. Із чотирьох запропонованих відповідей гравці мають обрати правильну: • Види образотворчого мистецтва: а) живопис, б) пейзаж, в) розпис, г) вишивання. (Живопис) • Жанри образотворчого мистецтва: а) скульптура, б) портрет, в) ілюстрація, г) вітраж. (Портрет) • Який жанр образотворчого мистецтва зображує ліси, міста, гори, луки? а) Історичний, б) анімалістичний, в) портрет, г) пейзаж. (Пейзаж) • Який жанр образотворчого мистецтва зображує «мертву природу» — квіти, предмети, фрукти, овочі? а) Історичний, б) натюрморт, в) пейзаж, г) батальний. (Натюрморт) 2 тур. Кожна команда отримує картки із назвами жанрів образотворчого мистецтва. Ведучий показує репродукцію картини, гравці мають визначити її жанр. Кожна команда отримує по два завдання. Якщо команда відповідає помилково, право відповіді переходить до команди-супротивника. 3 тур. Ведучий пропонує кожній із команд репродукцію картини, на якій зображено людей. (Картини мають бути знайомі учням.) Гравці мають жестами, мімікою, позами зобразити картину так, щоб команда-супротивник змогла її відгадати. Якщо завдання викликає ускладнення, гравці, які відгадують, можуть ставити навідні запитання так, щоб за допомогою асоціацій наблизитися до правильної відповіді: • Якщо ця картина була б фруктом, що б це було?.. • Якщо ця карти набула б піснею?.. • Якщо ця картина була б квіткою, містом, країною?.. Виграє та команда, яка під час гри надасть більше правильних відповідей. Гравці обох команд мають отримати призи-сувеніри. Варіант 2. Малювання за темою «Дружба й братерство дорожчі за будь-яке багатство» Творче завдання Слово вчителя Поряд із вами мешкають друзі, які завжди розділять з вами радість та допоможуть у скрутну хвилину. Україна — великий дім для багатьох народів. Вони — як добрі сусіди — дарують один одному скарби своїх звичаїв, культури, мистецтва. Намалюйте свято свого народу. Покажіть друзів-сусідів, які завітали в гості. Намагайтеся передати характерні особливості одягу кожного народу. Яніца Р. (10 років) «Мої друзі Пояснення до творчого завдання Спочатку виконайте ескіз олівцем. Визначте положення лінії горизонту. Якщо вам знадобиться багато місця для зображення дії, лінію горизонту слід підняти вище за середину аркуша. Потім намітьте фігури людей та основні елементи пейзажу. Пам’ятайте: предмети на передньому плані повинні бути більшими, ніж на задньому. Перевірте, чи є композиційна рівновага, та проробіть деталі малюнка. Завершіть роботу кольором. Індивідуальна робота за творчим завданням Учні виконують творчу роботу. Матеріали для виконання роботи учні обирають самостійно. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу. Варіант 3. Організація виставки Книги створені, щоб їх читали, музичні п’єси — щоб їх слухали. А картини — щоб на них дивились. Картини художників можна побачити на виставках. Тут художники зустрічаються з глядачами, підбивають підсумки своєї роботи, можуть почути судження критиків. Виставки бувають найрізноманітнішими. Виставляємо... Але що? Предметом виставки може бути що завгодно: фотографії з сімейного альбому і репродукції робіт улюблених художників. А може, ви та ваші друзі організуєте виставку власних малюнків? Адже цього року ви відкрили для себе чимало нового. Виставляємо... Але де? Тема, формат і техніка роботи мають відповідати приміщенню виставки. Ніжні акварелі не виставляють на вулиці, для великих форматів не підходить вузький коридор, мініатюри загубляться у великій залі. Сергій Н. (9 років) «Свято Виставляємо... Але коли? Виставку може бути присвячено знаменній даті або важливій події. Ви можете присвятити виставку початку канікул або випускному вечору. Виставляємо... Але як? Картини потрібно розвісити відповідно до певної ознаки: дібрати за форматом, поєднати картини і предмети. Творче завдання Слово вчителя Де кожного дня можна зустрічати багато людей? Звісно ж, на вулиці. Якщо ви перетворите її на виставку, всі вони стануть вашими глядачами. (Учитель позначає ділянку тротуару для малювання кольоровою крейдою, учні мають обіграти покриття тротуару, тріщинки, вибоїни, ями.) Коментар У 1915 році в Санкт-Петербурзі відбулася виставка під назвою «0,10». На ній художник Казимир Малевич представив свої перші абстрактні роботи. На одній із них був зображений чорний квадрат на білому тлі. Так у мистецтві з’явився «світ без предмета» — абстракціонізм. У 1958 році Ів Клайн в одній із паризьких галерей організував «виставку порожнечі» — у виставкових залах не було вивішено жодної картини. Виставка мала шалений успіх. Її відвідало понад дві тисячі глядачів. Варіант 4. Екскурсія до музею Розповідь учителя Навіщо йти до музею та витрачати свій час? Адже значно простіше лежати на дивані та розглядати альбом із репродукціями (фотозображеннями картин) або знайти в Інтернеті інформацію про художника. Але так само, як складно отримати повне уявлення про книжку за її екранізацією, важко відчути задум художника, розглядаючи Створення виставки Музей ім. Соломона Р. Ґуггенхайма у Нью-Йорку репродукцію у фотоальбомі. Адже ви вже знаєте, що в живописі важливо все! Розмір картини та її обрамлення, напрям та сила освітлення. Важливий також і настрій, з яким ви розглядаєте картину. Ніщо не зможе замінити нам справжню зустріч із мистецтвом. Відчинимо двері музею разом, і ви обов’язково знайдете для себе багато нового й дивовижного. У Давній Греції існували храми, присвячені музам — богиням мистецтва. Такі храми називали «музейони». У них можна було побачити скарби, принесені в дар музам. В епоху Відродження в Європі спочатку королі та аристократи, а потім і просто багаті люди любили показувати гостям колекції своїх парадних галерей і кунсткамер. Так з’явилося слово «му-зеум», а потім «музей» — для позначення колекції предметів мистецтва або науки. У 1959 році в самому центрі Нью-Йорка було завершено будівництво музею ім. Соломона Р. Ґуггенхайма за проектом архітектора Франка Ллойда Райта. Найбільшу виставку сучасного мистецтва архітектор представив у формі похилої спіралі зі скла й бетону завдовжки 1200 метрів. У наш час словом тизеит називають також музеї природничої історії. Творче завдання Слово вчителя Намалюйте експонати для музею шпаргалок, рогаток, іграшкових ведмедиків або придумайте тему для власної колекції. III. Підбиття підсумків | |
| |
Переглядів: 2432 | |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ... |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Російська народна казка «Лисичка» |
Всього коментарів: 0 | |