Тема: Південний берег Криму Мета: розказати учням про південний берег Криму як своєрідну природну зону України, його розташування, клімат, рослинний і тваринний світ; дати учням поняття про Крим як всеукраїнську оздоровницю; розвивати пізнавальну активність і здатність до творчості, до самовираження у сумісній діяльності; виховувати любов до природи України; її багатств, бережливе ставлення до неї. Обладнання: таблиці із зображенням тваринного і рослинного світу природної зони Криму, гербарії рослин, карти природних зон. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Робота з зошитом. Учень повідомляє про стан погоди. 2. Завдання учням. Гра «Піймай м'яч». Хто отримує м'яч, одразу ж відповідає і передає вчителеві (або ведучому) назад після відповіді. — Яку територію України займає степ? — Яка середня температура січня, липня? — Чи достатньо вологи для рослин у період вегетації? — Як пристосувалися рослини до життя у степу? — Яке забарвлення мають тварини? — Чи достатньо лісів на території степу? — Розкажіть про сільськогосподарську працю людей у степу. — Чому в степовій зоні створені заповідники? — Що дає степ? — Що означає охороняти природу? 3.Робота з картками оперативного контролю. Картка 1 1. У якій частині України знаходиться зона степу? а) на південь від зони мішаних лісів; б) на північ від зони мішаних лісів. 2. Підкресли правильні твердження, які характеризують природу степу: дуже бідна, дуже різноманітна, із засушливими глинистими ґрунтами, із зеленими луками та дібровами, садами і виноградниками, із родючими чорноземами. 3. Які зернові і технічні культури вирощують у зоні степу? 4. Запиши назви дикорослих рослин степу. Картка 2 1. Укажи правильну відповідь. Безкраї рівнинні простори — це зона ... а) лісостепу; б) мішаних лісів; в) степу. 2. Запиши характерні ознаки клімату степу. Зима — Літо — 3. Як рослини степу пристосувалися до життя в цих умовах? Коріння — Листя — Період росту і достигання — 4. Чому в зоні степу люди розводять велику кількість свійських тварин? II. Мотивація навчальної діяльності Бесіда. — Що ви знаєте про південний берег Криму, про Кримські гори? — Хто з вас може показати ці гори на карті? — Де знаходиться південний берег Криму? III. Опрацювання нового матеріалу 1. Слово вчителя з елементами бесіди. Крим Південний берег Криму — це надзвичайно мальовничий куточок України, де перед кожним, хто ступить на цю землю, відкривається надзвичайна картина: золотисто-голубе під сонцем Чорне море, казково-чудова рослинність, мальовничий вид Кримських гір, розмаїття квітників, засаджених рідкісними квітами і кущами. (Учитель показує таблиці й ілюстрації.) На Кримській землі поєдналися елементи всіх природних зон нашої планети. Це дійсно дивовижний райський куточок. Десь там, високо в горах, по снігових вершинах катаються лижники, а спустившись униз, можна насолоджуватися ароматами чудових ялтинських троянд. — Чому тут така дивовижна краса? — Як можуть поєднатися майже в одній місцевості такі протилежні за особливостями природні зони? Чим це зумовлено? Річ у тім, що Кримські гори не пропускають холодних північних вітрів. Вони є своєрідною стіною, яка затримує весь холод і жорстокі зимові морози. Щодо пір року, то вони теж мають своєрідні особливості. Літо, наприклад, сухе, довге, жарке. Річки за цей період пересихають і міліють. А зима завжди коротка, волога і тепла. Рослинність на Південному березі Криму надзвичайно різноманітна і багата. Тут ростуть бук, граб, дуб, ялиця, а на схилах гір — сосна. Крім того, тут можна побачити екзотичні рослини: кипарис, пальму, магнолію, лавр, олеандр. Тваринний світ цього куточка України також надзвичайно багатий. Тут водяться олені, косулі, дикі кабани, білки, лисиці, зайці. Чайки й качки живуть біля моря, яке дарує їм вдосталь риби. Є тут маленькі птахи (корольки, дрозди, мухоловки, солов'ї) та хижі (орли, яструби, сови). Дуже багато видів комах — метеликів, турунів, жуків та інших. Крим — це надзвичайно чудовий край для відпочинку. Цілюща морська вода і теплий морський вітерець, мінеральні джерела, розкішна рослинність — усе це в комплексі впливає на організм людини, поліпшує її самопочуття, відновлюючи різноманітні функції органів і систем. 2. Робота в зошитах. Побудувати ланцюги живлення: сайгак, трава, сокіл, сапсан. 3. Робота з географічною картою. Показати Кримські гори. Знайти і прочитати назви відомих курортів Криму (Ялта, Євпаторія, Алупка). 4. Робота у групах. Гра «Що? Де? Коли? Які?» Кожна група тягне конверт із завданням, готує відповідь, представник групи відповідає. — Де знаходиться Південний берег Криму? — Що за рослини там ростуть? — Яких тварин можна зустріти? — Чим відрізняється літо та зима півдня від нашого регіону? — Чому Крим відвідує стільки людей? IV. Домашнє завдання 1. Спостереження за погодою. 2. Опрацювання статті у підручнику. 3. Завдання за групами: а) підготувати фотомонтаж «Південний берег Криму»; б) підготувати стінгазету «Вони потребують охорони» (рідкісні тварини і рослини Південного берега Криму). Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2343 | |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
Фантастичні образи |
Охорона тварин. Турбота людей про тварин |
Всього коментарів: 0 | |