Тема: Україна на планеті Земля. Розташування України на карті. Практична робота: читання карти України за умовними знаками Мета: дати учням уявлення про розташування України на планеті Земля і на фізичній карті; розвивати пізнавальну активність і здатність до творчості, до самовираження і спілкування в сумісній діяльності; виховуючи любов до рідної землі, бачити прекрасне навколо, прищеплювати почуття гордості за свою землю. Обладнання: глобус, фізична карта, картини природи України, контурні карти України. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Завдання учням. Побудувати діалог (усно), використовуючи подані слова і словосполучення. Пора року, місяць, стан неба, світить сонце, тепло чи холодно, вітер, його напрям, роботи на полях, городах, поведінка звірів і птахів. 2. Бесіда. — Як називається наша країна? — Які ви знаєте вірші про Україну? (Читають вірші 2—3 учні, яким дав завдання вчитель на попередньому уроці). — Знайдіть на глобусі материк Євразія. На ньому розташована наша Батьківщина — Україна. — На якій півкулі розташований цей материк? — Якими океанами він омивається? — Порівняйте зображення нашої країни на глобусі, карті півкуль і карті України. На глобусі наша країна здається невеликою, на карті вона значно більша. Чому так виходить? — Так, це залежить від масштабу. Подивіться і прочитайте масштаб на глобусі, на фізичній карті півкуль і фізичній карті України. Порівняйте масштаб. II. Опрацювання нового матеріалу 1. Слово вчителя. Україно! Наша рідна земле! Чарівний і неповторний краю! Хіба є змога відвести погляд від твоїх широких рівнин, укритих золотими нивами пшениці, від квітучих луків із вербами, що купають свої коси в тихій заводі річок, від густих лісів, наповнених дивними ароматами? Нині площа України становить 603,7 тис. кв. км. Розмірами території вона поступається лише Росії та Казахстану, а в Західній Європі перевищує площу найбільших країн — Франції та Іспанії. Довжина кордонів — 7590 км, серед них 1959 — морські. (Учні відкривають своі атласи і проводять олівцем по цьому кордону). На південному заході державний кордон проходить по Дунаю, на півдні України межа йде Чорним та Азовським морями. Чорне море є частиною Атлантичного океану і займає величезну глибоководну заглибину із плоским дном. Його найбільша глибина — 2245 м. Уявіть і порівняйте: ваш зріст — їм, а глибина моря — 2245 м. Тому вона має сприятливі умови для розвитку морського транспорту. 2. Робота у групах. Учитель розбиває клас на групи і дає завдання. 1 група. Знайти і виписати сусідів України на заході, сході і півдні. 2 група. Знайти і виписати назви річок України (найбільших). 3 група. На фізичній карті знайти і виписати назви гір, височин, рівнин України. Після виконання роботи проходить обмін інформацією між групами з показом об'єктів на фізичній карті України. 3. Слово вчителя. Сусідами України є Росія, Білорусь, Молдова, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія. Західний кордон України проходить по р. Західний Буг, Волинській височині, Карпатах, виходить до Середньо-Дунайської низовини і далі повертає на схід, перетинаючи Карпати, виходить до меж з Молдовою. Україна багата річками. На кожний квадратний кілометр її території припадає 250 м річок. На її території налічується до 70 тис. річок і струмків. Найбільшими річками нашої країни є Дніпро, Дністер, Південний Буг, Сіверський Донець, Дунай. (Учитель показує на карті). 4. Самостійна робота. На фізичній карті України (контурній) червоним олівцем позначити кордон України і підписати назву столиці нашої Батьківщини. 5. Фронтальне опитування. Учитель називає країни, а учні визначають, чи є вони сусідами України. 6. Робота з підручником. Опрацювання статті у підручнику «Україна на глобусі і на фізичній карті» (читання під магнітофон). Відповіді на запитання в кінці статті. 7. Практична робота. — Знайдіть у своїх атласах на фізичній карті України, які корисні копалини є на території нашої країни. — Прочитайте назви міст України. — У яких із них ви бували? 8. Завдання учням. Гра «Заповни глечик». У вчителя в руках глечик. Учні називають міста України і заповнюють глечик. III. Підбиття підсумків уроку — Як називається країна, в якій ми живемо? — Де вона розташована? — Назвіть річки, міста України. — Чим багата наша Батьківщина? IV. Домашнє завдання 1. Позначити на контурній карті міста України. 2. Завдання на вибір: а) знайти і прочитати додаткову літературу про Київ і скласти розповідь (7-8 речень); б) скласти розповідь про Україну за планом. План 1) Розташування на глобусі і карті. 2) Природа України, річки, моря. 3) Природні багатства. 3. Спостереження за змінами у природі та погодою. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2484 | |
Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка» |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Бджілка мала, та й та працює |
Робота з папером. Іграшки зі складеного аркуша |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
Всього коментарів: 0 | |