Тема: Узагальнення і систематизація знань за розділом Мета: узагальнити знання дітей за розділом «Планета Земля»; формувати уміння міркувати, аналізувати; удосконалювати навички групової роботи; виховувати допитливість, творчі здібності, пізнавальну активність, бережливе ставлення до природи, товариські почуття; розвивати пам’ять, увагу, мовлення, творчу уяву. Обладнання: карти, кросворд, ребуси, ілюстрації. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Робота з зошитом. Повідомлення учня про стан погоди. 2. Робота у групах. Повідомлення учнів про охорону природи. Використання ілюстрацій. Загроза природі В атмосферу щорічно викидається понад 120 млн. т вугільного пилу, близько 300 млн. т промислового і побутового аерозолю (викиди автомобілів, літаків, тепловозів, заводів тощо). На території України забруднено 5 млн. га землі. 7,4 тис. км2 площі України займають території екологічного лиха. У 78 містах України забруднення повітря перевищує допустимі норми у 60 разів. У недавньому минулому вимерли і зникли з території Європи тур (або дикий бик), тарпан (або дикий кінь), кулан, зубр, росомаха і летюча білка. Користь рослин Гектар лісу протягом року очищує 18 млн. кубічних метрів повітря. Тільки саме листяне дерево бук «виробляє» за годину 1 кг 700 г кисню і на день може задовольнити потреби 64 людей. Велика береза, пошкоджена сокирою, може втратити за весну до 200 л соку. 20 кг макулатури зберігають одне дерево. 1 т макулатури рятує від вирубування 0,4 га лісу. Корисні копалини Синиця збирає 500-600 гусениць за день, а малий строкатий дятел — близько 1000 різних комах і личинок. Мурашки ж з одного мурашника знищують їх у десятки разів більше. За рік можуть знищити 20 млн. комах. Сонечко є грізним ворогом попелиці. За день сонечко з'їдає сотню попелиць. Для існування одного вовка у північних лісах потрібно 100 лосів. Але якщо винищити вовків, то надмірно розводяться лосі і завдають шкоди лісу. Доросла сова за рік з'їдає 1000 полівок. Метелики запилюють рослини. Пам'ятка індивідуальної поведінки у природі Не зривай даремно листя з дерев, не рви траву! (Кожен зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря кисень). Не ламай гілля! Найкраща квітка та, що квітує там, де зросла. Не губи її! Не знищуй неїстівних грибів! Для людей вони отруйні, а для лісових мешканців — ліки і харч. Не галасуй у весняному лісі! Ти злякаєш пташку, вона злетить з гнізда; яєчка, які вона насиджувала, захолонуть, і з них ніколи не виведуться пташенята. Не зачіпай гнізда! Пташка може покинути його. Не лови метеликів! Не каламуть джерела! Чиста вода — велике багатство. Прослідкуй, щоб у лісі не залишилось непогашеного вогню. Не залишай після себе сміття в лісі! II. Систематизація і узагальнення знань 1. Завдання учням. Розгадування ребусів. (Марс) (Плутон) (Сатурн)(Меркурій) 2. Бесіда. — Що означають ці назви? — Які ви ще знаєте планети? — Що ви пам’ятаєте про планети? 3. Робота у групах. Розгадування кросворду «Планета Земля». 1. Північний .... (Полюс) 2. Найменший материк. (Австралія) 3. Світовий ___ (Океан) 4. Умовна межа між земною поверхнею і небом. (Горизонт) 5. Найближча до Сонця планета. (Меркурій) 6. Антарктида — це ... (Материк) 7. Для позначення на карті зменшених предметів використовується ... . (Масштаб) 8. Євразія поділяється на частини світу: Європу і ... (Азію) 9. Найближча до Землі зірка. (Сонце) 10. Прилад для визначення сторін горизонту. (Компас) 11. Модель Землі. (Глобус) 12. Супутник Землі. (Місяць) 4. Робота з картами. Показати і назвати материки і океани. Розказати про їх тваринний і рослинний світ. III. Підбиття підсумків уроку Складання художніх оповідань про бережливе ставлення до природи. IV. Домашнє завдання 1. Спостереження за погодою. 2. Творча робота: складання ребусів, кросвордів за розділом, підготовка цікавих повідомлень. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2187 | |
Поведінка в незнайомих місцях |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
Всього коментарів: 0 | |