Тема: Вживання знака м'якшення перед закінченням у прикметниках. (Вправи 241-244.) Мета: Ознайомити учнів з правописом прикметників чоловічого і середнього роду з основою на м'який приголосний у родовому, давальному і місцевому відмінках однини; розвивати в дітей мовний слух, увагу до виражальних засобів у художніх текстах; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови. |
Тема: Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-. (Вправи 236-240.) Мета: Вчити дітей утворювати і правильно вимовляти прикметникові форми з суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-; розвивати культуру мовлення; виховувати почуття гордості за героїчне минуле і славне сьогодення української держави. |
Тема: Контрольна робота. Диктант «Як дерева зимують» Мета: Перевірити вміння учнів правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та словникові слова; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; належно оформлювати роботу. |
Тема: Вправи на визначення відмінка прикметників у реченнях. (Вправи 232-235.) Мета: Удосконалювати вміння дітей визначати відмінок прикметників за закінченнями та формою іменника; розвивати аналітичні навички визначати граматичні форми; виховувати спостережливість. |
Тема: Спостереження за зміною закінчень прикметників у різних відмінкових формах. Опис зовнішності людини. (Вправи 226-231.) Мета: Закріплювати вміння дітей визначати відмінок прикметників у реченнях за питанням, закінченням та відмінком іменника; вчити використовувати прикметникові форми для опису характерних ознак зовнішності людини; удосконалювати навички вживати прикметники в реченні у тій формі, якої вимагають зв'язані з ними іменники; розвивати зв'язне мовлення; виховувати старанність і наполегливість у навчанні, бажання вчитися. |
Тема: Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні. (Вправи 223-225.) Мета: Вчити учнів за допомогою відмінкової форми іменника визначати відмінок прикметників у реченнях; розвивати словниковий за пас учнів; виховувати любов до рідної мови, до народної пісні. |
Тема: Відмінювання прикметників. (Вправи 218-222.) Мета: Ознайомити учнів з відмінюванням прикметників в однині і множині, з прийомами розпізнавання відмінка прикметників; розвивати уміння зіставляти мовні явища (прикметники з основою на твердий і м'який приголосний); виховувати повагу і шану до рідної мови і рідної землі. |
Тема: Зв'язок прикметників з іменниками в реченні. Вправи на визначення роду й числа прикметників. (Вправи 208-217.) Мета: Розширити знання учнів про граматичний і смисловий зв'язок прикметників з іменниками; вчити розпізнавати рід і число прикметників; розвивати вміння будувати зв'язні розповіді на граматичні теми; виховувати любов до рідного краю. |
Тема: Спостереження за вживанням прикметників у художніх та науково-популярних текстах. (Вправи 199-207.) Мета: Вчити учнів розрізняти тексти за їх стилістичними ознаками, вживати прикметники в мовленні зі стилістичною метою; розвивати мовленнєве чуття, культуру мовлення; виховувати любов і живий інтерес до рідної мови, до природи рідного краю. |
Тема: Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми та прикметники — багатозначні слова. (Вправи 194-198.) Мета: Ознайомити учнів з прикметниками із синонімічними та антонімічними значеннями; вчити вживати прикметники в прямому та переносному значеннях, розкривати багатозначність; розвивати словниковий запас учнів; виховувати любов до праці. |