💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Спостереження за зміною закінчень прикметників у різних відмінкових формах. Опис зовнішності людини. (Вправи 226-231.)

Тема: Спостереження за зміною закінчень прикметників у різних відмінкових формах. Опис зовнішності людини. (Вправи 226-231.)

Мета: Закріплювати вміння дітей визначати відмінок прикметників у реченнях за питанням, закінченням та відмінком іменника; вчити використовувати прикметникові форми для опису характерних ознак зовнішності людини; удосконалювати навички вживати прикметники в реченні у тій формі, якої вимагають зв'язані з ними іменники; розвивати зв'язне мовлення; виховувати старанність і наполегливість у навчанні, бажання вчитися.

Обладнання: Мовний матеріал, загадки, кросворд, книга В. Нестайка «Казкові пригоди і таємниці».

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

II. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 226.)

а) Читання загадок з дібраними відповідними прикметниками і відгадування їх.

б) Визначення відмінків прикметників.

III. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Оголошення теми і мети уроку.

2. Каліграфічна хвилинка.

Зз Хх Рр зв ха ри річ к ща

Звірі — в хащах лісових,

риби — в водах річкових,

птиці по між віток

учать своїх діток.

— Про що ви дізналися із записаного?

— Чому всім потрібно вчитися?

— Знайдіть у вірші прикметники і доберіть до них спільнокореневі слова. (Лісовий, ліс, лісочок, лісник, узлісся. Річковий, річка, річечка, річенька.)

3. Робота з підручником. (Вправа 227.)

а) Запис поданих прикметників у місцевому відмінку.

б) Добір антонімів до виділених слів. (Далекий — близький, волога — суха, гомінливе — спокійне, тихе.)

в) Складання речень із словосполученнями та записування одного речення.

4. Робота з текстом (за вправою 228).

— Доберіть заголовок до поданого тексту.

— Спишіть текст, ставлячи прикметники у потрібному відмінку.

— Визначте відмінок прикметників і надпишіть його скорочено над словами.

— Розберіть за членами третє речення. (Дерева вбрались у казкові білі шати).

Словосполучення.

Дерева (що зробили?) вбрались; вбрались (у що?) у шати; шати (які?) казкові; шати (які?) білі.

5. Загадкова вікторина.

— Відгадайте загадки.

• Лід на річках, сніг на полях, віхола гуляє. Коли це буває? (Взимку)

• Скатертина біла увесь світ накрила. (Сніг)

• Сам не біжить, а іншим стояти не дозволяє. (Мороз)

• У воді не тоне, у вогні не горить. (Лід)

• Взимку білим цвітом сад зацвів, неначе навесні. (Іній)

— Загадайте свої загадки про зиму.

6. Робота над описом зовнішності людини.

а) Читання опису зовнішності людини, поданого у підручнику (вправи 39, 40).

б) Спостереження за словами-ознаками, які стосуються зовнішності людини (обличчя, волосся, ніс, очі).

в) Опис зовнішності одного-двох учнів класу (хлопчика і дівчинки за їх бажанням), або друга (подруги), знайомого (знайомої).

7. Самостійна робота (за вправою 230).

а) Виконання вправи за двома варіантами (по два речення).

б) Обмін зошитами і взаємоперевірка роботи.

в) Добір синонімів до слова кривавий, які передають ознаки за кольором. (Кривавий, червоний, гарячий.)

8. Гра «Виправ помилку».

(Вчитель читає уривок з книги «Казкові пригоди і таємниці» В. Нестойка.)

У (похмурий) (підземний) палаці перед каміном, де ледь жевріло темно-синє вогнище, сидів Начальник Канцелярії Нічних Кошмарів Пан Морок. На ньому був чорний оксамитовий плащ з каптуром, що закривав обличчя. Якби не плащ і не синє полум'я в каміні, ми б з вами пана Морока просто не бачили. Бо весь він був із темряви. Саме про це він і співав, перебираючи струни (чорна) гітари...

IV. Підсумок уроку.

1. Відповіді на запитання:

— Над чим ми працювали на уроці?

— Яка робота вам сподобалася найбільше?

2. Кросворд «Тлумачний».

— Розгадайте кросворд.

— Прочитайте слово у виділеному стовпці. (Ознака.)

1. Який доброзичливо, приязно, чуйно ставиться до людей. (Добрий.)

2. Непотрібний; без якого можна обійтись. (Зайвий.)

3. Який буде згодом, настане пізніше. (Майбутній.)

4. Який говорить правду; чесний, справедливий. (Правдивий.)

5. Сліпучий, сяючий. (Яскравий.)

6. Приємний на смак. (Смачний.)

V. Домашнє завдання.

С. 116, вправа 231.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (20.08.2015)
Переглядів: 2935 | Рейтинг: 0.0/0
Приголосні мають різний характер
Дещо з історії
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини»
Охорона природного довкілля
Поняття про лінію горизонту. Розміщення елементів зображення з дотриманням їх...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]