💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Спостереження за зміною закінчень прикметників у різних відмінкових формах. Опис зовнішності людини. (Вправи 226-231.)

Тема: Спостереження за зміною закінчень прикметників у різних відмінкових формах. Опис зовнішності людини. (Вправи 226-231.)

Мета: Закріплювати вміння дітей визначати відмінок прикметників у реченнях за питанням, закінченням та відмінком іменника; вчити використовувати прикметникові форми для опису характерних ознак зовнішності людини; удосконалювати навички вживати прикметники в реченні у тій формі, якої вимагають зв'язані з ними іменники; розвивати зв'язне мовлення; виховувати старанність і наполегливість у навчанні, бажання вчитися.

Обладнання: Мовний матеріал, загадки, кросворд, книга В. Нестайка «Казкові пригоди і таємниці».

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

II. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 226.)

а) Читання загадок з дібраними відповідними прикметниками і відгадування їх.

б) Визначення відмінків прикметників.

III. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Оголошення теми і мети уроку.

2. Каліграфічна хвилинка.

Зз Хх Рр зв ха ри річ к ща

Звірі — в хащах лісових,

риби — в водах річкових,

птиці по між віток

учать своїх діток.

— Про що ви дізналися із записаного?

— Чому всім потрібно вчитися?

— Знайдіть у вірші прикметники і доберіть до них спільнокореневі слова. (Лісовий, ліс, лісочок, лісник, узлісся. Річковий, річка, річечка, річенька.)

3. Робота з підручником. (Вправа 227.)

а) Запис поданих прикметників у місцевому відмінку.

б) Добір антонімів до виділених слів. (Далекий — близький, волога — суха, гомінливе — спокійне, тихе.)

в) Складання речень із словосполученнями та записування одного речення.

4. Робота з текстом (за вправою 228).

— Доберіть заголовок до поданого тексту.

— Спишіть текст, ставлячи прикметники у потрібному відмінку.

— Визначте відмінок прикметників і надпишіть його скорочено над словами.

— Розберіть за членами третє речення. (Дерева вбрались у казкові білі шати).

Словосполучення.

Дерева (що зробили?) вбрались; вбрались (у що?) у шати; шати (які?) казкові; шати (які?) білі.

5. Загадкова вікторина.

— Відгадайте загадки.

• Лід на річках, сніг на полях, віхола гуляє. Коли це буває? (Взимку)

• Скатертина біла увесь світ накрила. (Сніг)

• Сам не біжить, а іншим стояти не дозволяє. (Мороз)

• У воді не тоне, у вогні не горить. (Лід)

• Взимку білим цвітом сад зацвів, неначе навесні. (Іній)

— Загадайте свої загадки про зиму.

6. Робота над описом зовнішності людини.

а) Читання опису зовнішності людини, поданого у підручнику (вправи 39, 40).

б) Спостереження за словами-ознаками, які стосуються зовнішності людини (обличчя, волосся, ніс, очі).

в) Опис зовнішності одного-двох учнів класу (хлопчика і дівчинки за їх бажанням), або друга (подруги), знайомого (знайомої).

7. Самостійна робота (за вправою 230).

а) Виконання вправи за двома варіантами (по два речення).

б) Обмін зошитами і взаємоперевірка роботи.

в) Добір синонімів до слова кривавий, які передають ознаки за кольором. (Кривавий, червоний, гарячий.)

8. Гра «Виправ помилку».

(Вчитель читає уривок з книги «Казкові пригоди і таємниці» В. Нестойка.)

У (похмурий) (підземний) палаці перед каміном, де ледь жевріло темно-синє вогнище, сидів Начальник Канцелярії Нічних Кошмарів Пан Морок. На ньому був чорний оксамитовий плащ з каптуром, що закривав обличчя. Якби не плащ і не синє полум'я в каміні, ми б з вами пана Морока просто не бачили. Бо весь він був із темряви. Саме про це він і співав, перебираючи струни (чорна) гітари...

IV. Підсумок уроку.

1. Відповіді на запитання:

— Над чим ми працювали на уроці?

— Яка робота вам сподобалася найбільше?

2. Кросворд «Тлумачний».

— Розгадайте кросворд.

— Прочитайте слово у виділеному стовпці. (Ознака.)

1. Який доброзичливо, приязно, чуйно ставиться до людей. (Добрий.)

2. Непотрібний; без якого можна обійтись. (Зайвий.)

3. Який буде згодом, настане пізніше. (Майбутній.)

4. Який говорить правду; чесний, справедливий. (Правдивий.)

5. Сліпучий, сяючий. (Яскравий.)

6. Приємний на смак. (Смачний.)

V. Домашнє завдання.

С. 116, вправа 231.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (20.08.2015)
Переглядів: 2908 | Рейтинг: 0.0/0
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря
Інформація. Як людина сприймає інформацію
В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А...
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]