Тема: Спостереження за зміною закінчень прикметників у різних відмінкових формах. Опис зовнішності людини. (Вправи 226-231.) Мета: Закріплювати вміння дітей визначати відмінок прикметників у реченнях за питанням, закінченням та відмінком іменника; вчити використовувати прикметникові форми для опису характерних ознак зовнішності людини; удосконалювати навички вживати прикметники в реченні у тій формі, якої вимагають зв'язані з ними іменники; розвивати зв'язне мовлення; виховувати старанність і наполегливість у навчанні, бажання вчитися. Обладнання: Мовний матеріал, загадки, кросворд, книга В. Нестайка «Казкові пригоди і таємниці». ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 226.) а) Читання загадок з дібраними відповідними прикметниками і відгадування їх. б) Визначення відмінків прикметників. III. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Оголошення теми і мети уроку. 2. Каліграфічна хвилинка. Зз Хх Рр зв ха ри річ к ща Звірі — в хащах лісових, риби — в водах річкових, птиці по між віток учать своїх діток. — Про що ви дізналися із записаного? — Чому всім потрібно вчитися? — Знайдіть у вірші прикметники і доберіть до них спільнокореневі слова. (Лісовий, ліс, лісочок, лісник, узлісся. Річковий, річка, річечка, річенька.) 3. Робота з підручником. (Вправа 227.) а) Запис поданих прикметників у місцевому відмінку. б) Добір антонімів до виділених слів. (Далекий — близький, волога — суха, гомінливе — спокійне, тихе.) в) Складання речень із словосполученнями та записування одного речення. 4. Робота з текстом (за вправою 228). — Доберіть заголовок до поданого тексту. — Спишіть текст, ставлячи прикметники у потрібному відмінку. — Визначте відмінок прикметників і надпишіть його скорочено над словами. — Розберіть за членами третє речення. (Дерева вбрались у казкові білі шати). Словосполучення. Дерева (що зробили?) вбрались; вбрались (у що?) у шати; шати (які?) казкові; шати (які?) білі. 5. Загадкова вікторина. — Відгадайте загадки. • Лід на річках, сніг на полях, віхола гуляє. Коли це буває? (Взимку) • Скатертина біла увесь світ накрила. (Сніг) • Сам не біжить, а іншим стояти не дозволяє. (Мороз) • У воді не тоне, у вогні не горить. (Лід) • Взимку білим цвітом сад зацвів, неначе навесні. (Іній) — Загадайте свої загадки про зиму. 6. Робота над описом зовнішності людини. а) Читання опису зовнішності людини, поданого у підручнику (вправи 39, 40). б) Спостереження за словами-ознаками, які стосуються зовнішності людини (обличчя, волосся, ніс, очі). в) Опис зовнішності одного-двох учнів класу (хлопчика і дівчинки за їх бажанням), або друга (подруги), знайомого (знайомої). 7. Самостійна робота (за вправою 230). а) Виконання вправи за двома варіантами (по два речення). б) Обмін зошитами і взаємоперевірка роботи. в) Добір синонімів до слова кривавий, які передають ознаки за кольором. (Кривавий, червоний, гарячий.) 8. Гра «Виправ помилку». (Вчитель читає уривок з книги «Казкові пригоди і таємниці» В. Нестойка.) У (похмурий) (підземний) палаці перед каміном, де ледь жевріло темно-синє вогнище, сидів Начальник Канцелярії Нічних Кошмарів Пан Морок. На ньому був чорний оксамитовий плащ з каптуром, що закривав обличчя. Якби не плащ і не синє полум'я в каміні, ми б з вами пана Морока просто не бачили. Бо весь він був із темряви. Саме про це він і співав, перебираючи струни (чорна) гітари... IV. Підсумок уроку. 1. Відповіді на запитання: — Над чим ми працювали на уроці? — Яка робота вам сподобалася найбільше? 2. Кросворд «Тлумачний». — Розгадайте кросворд. — Прочитайте слово у виділеному стовпці. (Ознака.) 1. Який доброзичливо, приязно, чуйно ставиться до людей. (Добрий.) 2. Непотрібний; без якого можна обійтись. (Зайвий.) 3. Який буде згодом, настане пізніше. (Майбутній.) 4. Який говорить правду; чесний, справедливий. (Правдивий.) 5. Сліпучий, сяючий. (Яскравий.) 6. Приємний на смак. (Смачний.) V. Домашнє завдання. С. 116, вправа 231. | |
| |
Переглядів: 2908 | |
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А... |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Обладнання для роботи з глиною і пластиліном. Прийоми ліплення |
Всього коментарів: 0 | |