Тема уроку: Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. Способи вираження другорядних членів речення. Мета: навчити учнів розрізняти другорядні члени речення (додатки, означення, обставини), виділяти їх у тексті умовними позначками; формувати вміння ставити запитання до другорядних членів речення, визначати їхню синтаксичну роль і спосіб морфологічного вираження; розвивати вміння працювати колективно та самостійно, логічне мислення, творчу уяву, мовленнєві навички; виховувати повагу до слова, культуру усного й писемного мовлення. |
Мета. Вчити писати різні види переказів (детальний, стислий,вибірковий), правильно викладати події, факти, зображені у тексті, у певній послідовності записувати речення; розвивати зв’язне мовлення учнів та навички грамотного письма ; збагачувати словниковий запас. Поглиблювати знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка. Формувати загальнокультурну компетентність через ознайомлення з творами літературного та образотворчого мистецтва. |
Тема. Написання переказу «Два товариші» Мета. Вчити писати різні види переказів (детальний, стислий, творчий), правильно викладати події, факти, зображені у творі, у певній послідовності записувати речення; розвивати зв’язне мовлення учнів та навички грамотного письма ; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття дружби та гідності. |
Тема: Конструктивні вправи на нормативне вживання в мовленні граматичних форм вивчених частин мови. (Вправи 233 — 240). Мета: Узагальнити знання учнів про лексичні та граматичні ознаки вивчених частин мови, формувати вміння розрізняти їх у мовленні, правильно вживати. |
Тема: Вправи на спостереження за роллю дієслів у мовленні. Граматичний аналіз дієслівних форм різних часів. (Вправи 227 — 232.) Мета: Узагальнити й закріпити знання про роль дієслів у мовленні, вдосконалювати вміння аналізувати дієслівні форми різних часів. |
Тема: Аналіз контрольного диктанту. Вправляння у встановленні зв'язків слів у реченнях. Спостереження за вживанням числівників у мовленні. (Вправи 224 — 226.) Мета: Зробити аналіз контрольного диктанту. Закріпити вміння встановлювати зв'язки слів у реченні. Спостерігати за вживанням числівників. Розвивати інтерес до вивчення української мови. |
Тема: Контроль навчальних досягнень. Диктант. «Дуби шумлять» Мета: Перевірити орфографічні навички, здобуті у початкових класах. |
Тема: Спостереження за змістом та інтонацією речень, різних за метою висловлювання. Речення, ускладнені однорідними членами. (Вправи 218 - 223.) Мета: Узагальнити знання учнів про речення. Закріпити вміння відтворювати інтонацію розповідних, питальних і спонукальних речень, речень з однорідними членами. Розвивати навички інтонаційного читання окличних речень. |
Тема: Конструктивні вправи зі спільнокореневими словами, вживання їх у реченнях, зв'язних текстах. (Вправи 213 - 217.) Мета: Закріпити й узагальнити знання учнів про морфемну будову слів, закріплювати вміння розрізняти спільнокореневі слова та форми одного й того самого слова. Вправляти учнів у розборі слів за будовою. Виховувати почуття любові і поваги до свят і традицій українського народу. |
Тема: Комплексні вправи та аналіз текстів, добір до них заголовків. Спостереження за роллю префіксів у словах. (Вправи 209 - 212.) Мета: Закріплювати вміння аналізувати тексти і добирати до них заголовки. Спостерігати за роллю префіксів у словах. Вдосконалювати навички письма під диктовку. |