Тема: Аналіз контрольного диктанту. Вправляння у встановленні зв'язків слів у реченнях. Спостереження за вживанням числівників у мовленні. (Вправи 224 — 226.) Мета: Зробити аналіз контрольного диктанту. Закріпити вміння встановлювати зв'язки слів у реченні. Спостерігати за вживанням числівників. Розвивати інтерес до вивчення української мови. ХІД УРОКУ I. Організація класу до уроку. II. Аналіз контрольного диктанту. III. Повторення вивченого матеріалу. 1. Фронтальне опитування. — З чого складається наше мовлення? (З речень.) — Які бувають речення за метою висловлювання? (Розповідні, питальні, спонукальні.) — Яким може бути кожен тип речення за інтонацією? (Окличним, або неокличним.) 2. Творчі завдання (усно). Побудуйте питальні речення за змістом розповідного. 1. Пухнастий сніг покрив дороги, дерева. 2. Я люблю своє місто. 3. Високо в небі летять журавлі. Перебудуйте розповідні речення у спонукальні. 1. Необхідно берегти книги, бо це — джерело знань. 2. Не можна переходити дорогу у недозволеному місці. 3. Треба дбайливо ставитися до батьків і старших людей. 3. Перевірка домашнього завдання. (Вправа 223.) — Прочитайте утворені словосполучення. — Складіть з одним із словосполучень три типи речень (розповідне, питальне, спонукальне). — Який тип речень найлегше складати? — Який тип речень використовують батьки, коли просять вас щось зробити? IV. Вправи на встановлення зв'язків слів у реченнях. 1. Списування із завданням. (За вправою 224.) а) Читання тексту вправи, словникова робота. б) Бесіда про роль людини у збереженні рідної природи. в) Встановлення зв'язку між словами у першому реченні. Діти (що роблять?) люблять; діти (чиї?) наші; люблять (що?) природу; природу (яку?) рідну. — Як можна назвати слова примножують і множення! (Спорідненими.) 2. Каліграфічна хвилинка. І І І ін із лі іж іж Сиплеться іній з беріз в пору чудову ранкову. Хтось на верхів я заліз і ніжну скидає обнову. (Ю. Збанацький) — Прочитайте перше речення. До якого типу речення воно належить? ( Розповідне.) — Усно встановіть зв'язок між словами у цьому реченні. Фізкультхвилинка. 3. Вибіркове списування з творчим завданням. (Вправа 225.) а) Читання тексту, словникова робота, розпізнавання числівників у тексті. б) Вибіркове списування кількісних числівників з творенням від них порядкових числівників. одну — перший, дві — другий, три — третій, десять — десятий, одинадцять — одинадцятий в) Розвиток зв'язного мовлення. — Поясніть походження вжитих у тексті назв грибів. Маслюки, підберезники, опеньки, підосичники. V. Підсумок уроку. 1. — Впізнайте в усмішці, які типи речень вжито. Дивно — Васильку, негарно показувати пальцем. (Розповідне.) — А чого ж тоді цей палець вказівний? (Питальне.) — Перебудуйте розповідне речення у спонукальне. (Васильку, не показуй пальцем.) 2. — Впізнайте в усмішці числівники. Назвіть їх. Хитра четвірка — Тату, сьогодні я отримав четвірку! — Чудово, з якого предмета? — З усіх чотирьох. V. Домашнє завдання. Вправа 226. | |
| |
Переглядів: 2615 | |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Урок-повторення. У комп’ютерному класі |
У царстві букв і звуків |
Здоров'я і хвороби. Інфекційні та застудні хвороби. Їх профілактика, щепл... |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
Всього коментарів: 0 | |