Тема: Будова тексту Мета: актуалізувати й розширити знання дітей з теми, удосконалювати вміння визначати частини тексту, вчити будувати текст за даними частинами й власними доповненнями; розвивати мовлення учнів, мислення, уважність, спостережливість; виховувати дбайливе, бережливе ставлення до природи, вміння вести телефонну розмову. |
Тема: Текст-міркування Мета: розширити уявлення дітей про типи текстів, виділити характерні ознаки тексту-міркування, його структурні особливості, вчити складати текст-міркування; розвивати уважність, вміння працювати за зразком; виховувати бажання вчитися, виробляти свідоме й відповідальне ставлення до навчання. |
Тема: Текст-опис Мета: продовжувати знайомити дітей із типами текстів за їх метою, виділити характерні ознаки тексту-опису, вчити складати текст-опис; розвивати мовні вміння, розширювати активний словник учнів; виховувати відповідальне ставлення до майбутнього, повагу до старших. |
Тема: Текст-розповідь Мета: розширювати уявлення про текст, ознайомити із ознаками тексту-розповіді, вчити вирізняти з ряду текстів інших видів; дати уявлення про діалог; вчити оформлювати діалог на письмі; розвивати навички виразного читання, вміння розставляти смислові наголоси, інтонаційно виділяти основну думку твору; виховувати почуття патріотизму. |
Тема: Поділ тексту на частини. План тексту Мета: продовжувати формувати вміння ділити текст на логічно завершені частини; складати план тексту; розвивати вміння переказувати за планом; виховувати вміння бачити прекрасне в повсякденному житті, праці людей. |
Тема: Роль слів у побудові тексту Мета: актуалізувати знання дітей про опорні слова у тексті, вчити використовувати синоніми для уникнення повторів у тексті; розвивати мовні уміння учнів; виховувати увагу до художнього слова. |
Тема: Тема, мета, заголовок тексту Мета: відновити та систематизувати знання про зв’язне висловлювання; актуалізувати уявлення про характерні ознаки тексту; розвивати вміння визначати тему й мету тексту, добирати заголовок згідно з темою тексту; розвивати діалогічне мовлення дітей; виховувати любов до читання, художньої літератури. |
Тема: Культура мовлення й спілкування Мета: активізувати отримані знання з мовної культури; познайомити з основними характеристиками культурного мовлення; виробити уміння застосовувати їх у житті; розвивати усне мовлення дітей, уміння працювати самостійно й колективно; виховувати культуру мовленнєвого спілкування. |
Тема: Усне й писемне мовлення Мета: актуалізувати знання дітей про види мовлення, познайомити й вчити дотримуватись вимог щодо усного і писемного мовлення; виховувати бажання до збагачення свого мовлення засобами художньої літератури; розвивати мовлення учнів. |
Тема: Українська мова. Спорідненість її з іншими мовами Мета: дати уявлення учням про мову як національну ознаку народу, показати місце української мови у сім’ї споріднених мов, ознайомити з історією виникнення й становлення української мови; розширити знання учнів про багатство української мови; виховувати патріотизм, повагу до рідної мови, історії рідної країни; розвивати мовлення учнів, інтерес до мови. |