Тема: Культура мовлення й спілкування Мета: активізувати отримані знання з мовної культури; познайомити з основними характеристиками культурного мовлення; виробити уміння застосовувати їх у житті; розвивати усне мовлення дітей, уміння працювати самостійно й колективно; виховувати культуру мовленнєвого спілкування. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання (вправа 16) Вислухати загадки, складені учнями. — Назвіть кількість звуків і букв у виділених словах. — Назвіть можливі варіанти переносу слів колосся, цвітіння. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання — Прочитайте прислів’я. • Що маєш казати — наперед обміркуй. • Не хочеш почути поганих і дурних слів — не кажи їх сам. • Умієш говорити — умій слухати. • Дав слово — виконай його. — Чого навчають нас ці прислів’я? — Як назвати це одним словом? — А що таке культура мовлення? III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні поговоримо про культуру мовлення, її характеристики, з’ясуємо, як досягти високої культури мовлення. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1.Усне виконання вправи 16 — Що ми розуміємо під культурою мовлення? — Як досягти високої культури мовлення? — Доповніть схему. Культура мовлення (чистота) (правильність) (виразність) (точність) — Поясніть, що мається на увазі під точністю (чистотою, правиль-ністю, виразністю мовлення). 2. Вибіркове списування (за вправою 18) 3. Гра-рефлексія «Чи вмію я?» Виконання вправи 21. — Яких помилок припускаєтесь ви у спілкуванні з іншими людьми? — Як запобігти цим помилкам? — Наведіть приклади правильного й неправильного спілкування. — Яка різниця між культурою мовлення і культурою спілкування? — Яке з цих понять ширше? — Для чого потрібно використовувати у спілкуванні наведені у вправі слова? — Складіть у парі діалог, дотримуючись правил культури спілкування. 4. Робота зі словниковим словом — Зверніть увагу на виділене слово на С. 12. Коли його слід вживати? — А на що треба звернути увагу при написанні цього слова? — Занесіть слово у свій словничок. — Складіть і запишіть у зошит речення із цим словом. — Порівняйте написане вами слово із зразком. Хто записав його безпомилково? — Пропишіть рядок цього слова, звіряючись із зразком. V. Закріплення та систематизація знань 1. Колективна робота із вправою 20. Інсценізація діалогу 2. Практична робота у парах (за вправою 19) — Які правила культури мовлення були порушені? 3.Хвилинка чистопису Добре слово — як музика. — Що мається на увазі під «добрим словом»? (Як ввічливе, так і красиве, правильне, виразне слово.) — Які ознаки характеризують культурне мовлення? VI. Підсумок уроку 1. Бесіда — Чому мову називають безсмертним скарбом народу? — Яким має бути мовлення? — Що таке культура мовлення й культура спілкування? — Як зробити своє мовлення культурним? 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VI. Домашнє завдання Вправа 22, питання на С. 12. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1506 | |
Українська народна казка «Колосок» |
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 18 |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист».... |
Всього коментарів: 0 | |