Тема: Будова тексту Мета: актуалізувати й розширити знання дітей з теми, удосконалювати вміння визначати частини тексту, вчити будувати текст за даними частинами й власними доповненнями; розвивати мовлення учнів, мислення, уважність, спостережливість; виховувати дбайливе, бережливе ставлення до природи, вміння вести телефонну розмову. Обладнання: малюнок ластівки біля гнізда, картки із словниковими словами, малюнок телеграми. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Робота із вправою 46 2. Фронтальне опитування — Що таке текст? — Які типи текстів вам відомі? — Розкажіть все, що ви знаєте про текст-розповідь (опис, міркування). — Які особливості будови тексту-міркування? 3. Коментар до домашнього завдання (вправа 50) II. Актуалізація і мотивація навчання — Зберіть слова. к час ти За ців Чи знайомі вам ці слова? А де ви їх зустрічали? Розташуйте їх у потрібному порядку. — Спрогнозуйте тему і мету нашого уроку. (Відповіді дітей) Правильно. Крім того, ми будемо вчитися складати текст за даними зачином і кінцівкою. III. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Колективна пошукова діяльність 1) Самостійне ознайомлення з текстом вправи 47. — Подивіться, яка гарна пташка і як цікаво вона будує своє житло. — Які почуття вас охопили? — Чому? — Чого навчає нас цей текст? 2) Колективне виконання завдання 47 (2, 3). 2. Розвиток зв’язного мовлення — Складіть стислий переказ тільки основної частини. IV. Закріплення та систематизація знань 1. Диференційоване завдання Сильні учні самостійно виконують вправу 49. Учні з недостатньою підготовкою готують колективно вправу 48. 2. Фронтальне опитування й робота з таблицею — З яких частин складається текст? — Як ви вважаєте, яке завдання виконує зачин (кінцівка, основна частина) у тексті? — Спробуйте відновити таблицю, заповнивши пропуски. Текст Зачин Основна частина Кінцівка (називає тему тексту)(розповідає про(підводить до вис¬ 1перебіг подій, новку, логічно Де? Коли? Хто? Що? розкриває головну завершує текст) думку)Що з того? Що відбулося? 3.Робота зі словниковими словами — Знайдіть кінцівку тексту у вправі 50. — Який висновок ви для себе зробили? — Яким видом зв’язку користувалися дівчата? — А які види зв’язку ви ще знаєте? — А чи отримували ви коли-небудь телеграму? Розкажіть про це. — Зверніть увагу на слово у рамці на С. 25. Що ви про нього скажете? — Запишіть слова у зошит, підкресліть орфограми. Розкажіть про них. — Зверніть увагу на транскрипцію слів (на дошці): [теилеиграма] [теилеифон] — Давайте потренуємось у правильній вимові слів. — А що ви можете сказати про написання слів? Прочитайте їх орфографічно. — Внесіть їх до свого словничка. V. Підсумок уроку Гра «Знавці» I варіант — складіть і запишіть речення із словом «телефон» таким чином, щоб воно було зачином тексту. Обґрунтуйте свою точку зору; II варіант — складіть і запишіть речення із словом «телеграма» таким чином, щоб воно могло бути введене в кінець тексту. — Про яку частину тексту ми не згадали? VI. Домашнє завдання — А в якій вправі сьогодні нам зустрічалося слово телефон? — Нагадую вам, що ця вправа є вашим домашнім завданням. — Розкажіть, що ви будете робити вдома. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1967 | |
Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 20 |
Тварини |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну |
Всього коментарів: 0 | |