Тема: Усне й писемне мовлення Мета: актуалізувати знання дітей про види мовлення, познайомити й вчити дотримуватись вимог щодо усного і писемного мовлення; виховувати бажання до збагачення свого мовлення засобами художньої літератури; розвивати мовлення учнів. Обладнання: картки зі словами. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання (вправа 12) — Прочитайте, які висловлювання про мову ви знайшли. Поясніть, як ви їх розумієте. — Які мови є спорідненими для української мови? II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Робота зі схемою. Мовлення — Можливо, хтось із вас знає, які види мовлення існують? — А хочете дізнатися про це? III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні ми дізнаємось про види мовлення. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Каліграфічна хвилинка пис лення усне мов емне — Які слова можна утворити з цих складів? 2. Робота зі схемою — Як вам здається, де місце цих слів у схемі? (Вчитель стирає знаки питання і вписує знайдені слова.) — А заповнити пропуски у схемі ви можете цими словами. Подумайте, як їх розташувати у схемі. (Вчитель вивішує картки зі словами говоріння, слухання, писання, читання.) Учні проводять обговорення, результатом якого повинна стати відповідна схема: Мовлення говоріння слухання писання читання 3. Колективна робота із вправою 13 Як висновок — ознайомлення із правилом на С. 19. — Чого навчає нас це правило? V. Закріплення та систематизація знань 1. Самостійна робота із підручником (вправа 14) — Який висновок ви зробили для себе з цих приказок? 2. Розвиток зв’язного мовлення (за вправою 15) VI. Підсумок уроку 1. Бесіда — З якими видами мовлення ви познайомилися? Яка між ними різниця? — Які види діяльності належать до усного (писемного) мовлення? — Які засоби виразності можна використовувати в усному мовленні? — Які поради дає нам народна мудрість? 2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання VII. Домашнє завдання Вправа 16. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1972 | |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
Прикраси для ялинки |
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правильна організація роб... |
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок» |
Всього коментарів: 0 | |