УРОК 77 Тема. «А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читанняМета: поглибити знання учнів із теми «Весна»; розширити читацький кругозір; розвивати допитливість і спостережливість, виковувати любов до природи. Обладнання: тематична виставка книг, ілюстрацій, малюнки із зображенням птахів, що повернулися із вирію, малюнок сонечка з проміннями; збірник творів «Позакласне читання-2». Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності 1. Загадка. Тане сніжок, квітне лужок. День прибуває. Коли це буває? (Навесні). 2. Слово вчителя. Так, сьогодні ми будемо говорити про весну. Чудова пора року! Про неї кажуть, що вона весела, ясна, чарівна. А з весною в наші віконця дедалі частіше заглядає... сонце. Сьогодні воно буде на нашому уроці. На своїх промінчиках вона принесла для вас на урок цікаві вірші, оповідання і цікавинки, скоромовки, прислів'я, приказки, загадки, веснянки, кросворди. А які саме, про це ви дізнаєтесь протягом уроку. II. Сприйняття і засвоєння матеріалу 1. Бесіда. Орієнтування в книгах. — Про що розповідають ці книжки? — Чому ви так гадаєте? — Які книжки вам сподобались? (Продемонструвати учням). — Як називається книжка? — Хто її автор? — У книжці один твір чи декілька? — Хто виконав малюнки до неї? — Де видана книжка? 2. Завдання учням. 1) Відгадування загадок. У ч и т е л ь . А зараз до вас звертається красуня чарівна. Я пробуджую поля, Небеса і ручаї Та заквітчую гаї. Відгадали, хто вона, Ця красуня чарівна? (Весна). — Які слова допомогли вам відгадати загадку? — Як ви розумієте слова: «Я пробуджую ...»? — Що несе весна землі, всій живій природі? 2) Слухання вірша. Йде весна-красна В зеленій хустинці, Несе весна-красна У скриньці гостинці. Ягнятам — травицю, Гусенятам — водицю, Каченятам — ряску, А малятам — ласку. — Доброго ранку! — травам росистим, — Доброго ранку! — квітам барвистим, — Доброго ранку! — сонечку ясному. Людям усім і усьому прекрасному! 3. Слово вчителя. Одна з народних легенд розповідає, що казкова жар-птиця приносить із теплих морів золотий ключик, яким міцно зачиняє двері домівки, куди сховалась зима. А потім поступово відчиняє троє дверей, з яких виходять три красеня: Березень, Квітень, Травень. Кожному з них жар-птиця наказ дає, посилає на землю. 4. Робота з текстом. Читання творів про весну. 1) «Весняний вітер» («Позакласне читання-2», с. 33). а) Читання вчителем казки. б) Бесіда за змістом прочитаного. — Про яке дерево говориться в казці? — Що робив Клен узимку? — Від чого він пробудився? — Що повідомив кленові весняний Вітер? в) Читання казки (парами). г) Читання розмови Вітру і Клена в особах. — Які дійові особи казки? — Прочитайте слова Клена. — Прочитайте в цій розмові слова автора. — Прочитайте розмову Вітру і Клена в особах. — Що принесла весна дітям? 2) Самостійне читання вірша Олександра Олеся «Весна, Весна! Радійте, дітки!» 5. Слово вчителя. Свято Стрітення З давніх-давен у нашого народу одним з найулюбленіших свят було свято зустрічі весни. Воно проходило урочисто, радісно. Весну, за уявленнями наших предків, приносили на крилах птахи. Вважається, що на Стрітення (15 лютого) зима з весною зустрічається. З цим пов'язаний цікавий звичай. Напередодні Стрітення жінки випікали печиво у вигляді пташок — «жайворонків». З цими «жайворонками» діти йшли в садки й закликали весну в гості. У ч е н ь : Пташок викликаю З теплого краю. Летіть, соловейки, На нашу земельку! У ч е н и ц я : Спішіть, ластівоньки, Пасти корівоньки. Вилети, гулю, горою, Винеси літо з собою. У ч и т е л ь . Одними з перших прилітають із вирію граки, жайворонки, шпаки, дикі гуси, ластівки. 6. Вправи з читання. Читання вірша Г. Бойка «Прилетіли шпаки». 1) Читання твору учнями мовчки. 2) Читання вголос, «ланцюжком». У ч и т е л ь. За що дякують шпаки дітям? 7. Бесіда. Обговорення прочитаних творів. 1) «Весна, весна» Ю. Старостенка. — Хто написав це оповідання? — Про повернення якого птаха ви дізнались із цього твору? — Кого ще розбудили жайворонки своїм співом? 2) «Рятуйте» Ю. Старостенка. — Про повернення яких пташок ви дізнались із оповідання «Рятуйте»? — Хто намагався зайняти шпаківні? — Чи вдалося горобцям це вчинити? — Чому оповідання має заголовок «Рятуйте»? — Які твори про повернення птахів із вирію ви читали? Які це птахи? 8. Вивчення скоромовки. Сів шпак на шпаківню, Заспівав шпак півню: «Ти не вмієш так, як я, Так, як ти, не вмію я». 9. Бесіда. — Як називається другий весняний місяць? — Чому? — Яка рослина зацвітає найпершою? — Які квітки з'являються найпершими? — Які ще весняні квіти ви знаєте? Покажіть на малюнках. — Які з них занесені до Червоної книги? — Запам'ятайте: первоцвіти треба берегти! 10. Завдання учням. У ч и т е л ь . Наші предки дуже любили весну, зустрічали її веснянками. В народі їх називали гаївками. Співали їх найчастіше на галявинах серед розквітлої природи без будь-якого музичного супроводу. А які веснянки ви знаєте? (Діти співають «Ой, минула вже зима», «А вже красне сонечко»). 11. Хвилинки поезії. У ч и т е л ь . З весною пов'язується одне з найбільших християнських свят — Великдень. Послухайте вірш про Великодній тиждень. 1-й у ч е н ь . Верба — цвітна неділенька, Вербою махала, Що за тиждень вже Великдень, Усім нагадала. 2-й у ч е н ь . Тож не мали понеділок З вівторком спочинку — Виганяли і найменшу З хати порошинку. 3-й у ч е н ь . А середа-господиня Мала теж мороку, Випікала жовту бабку — Паску круглобоку. 4-й у ч е н ь . Четвер «страсті» прочитав В смутку та жалобі, А п'ятниця сторожила При Господнім гробі. 5-й у ч е н ь . Ледве писанки субота Встигла посвятити, — Вже Великдень нам співає «Христос воскрес!», діти. III. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Яким твором закінчується розділ збірки? — До чого закликає заголовок вірша? — Прочитайте вірш. Виберіть рядки, які вам найбільше сподобались? — Які ви знаєте прислів'я, приказки про весну? IV. Домашнє завдання 1. Читати казки народів світу. 2. Намалювати малюнки до улюбленої казки. | |
| |
Переглядів: 8992 | |
Правила поведінки за столом |
Про доброту і милосердя. Ніхто не має права ображати людину |
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький» |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнків |
Всього коментарів: 0 | |