УРОК 57 Тема: Лічба предметів у межах 20. Дециметр. Вимірювання відрізків. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10Мета: ознайомити учнів з новою одиницею вимірювання — дециметром; розвивати вміння розв'язувати приклади і задачі вивчених видів; розвивати мовлення, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Довгоочікуваний чути дзвінок — Починається урок. — Я знаю такий ключ. який відкриває всі «замки» в душах людей. Це посмішка! Поверніться обличчям одне до одного і подаруйте свою посмішку. Доброзичлива посмішка — запорука гарного настрою коли незнайомі люди вступають у контакт. — Сьогодні ми вирушаємо у захоплюючу подорож. Звучить аудіозапис звуків моря. — Що ви почули? (Шум моря, крики чайок, плескіт хвиль) — Хто здогадався, в яку подорож ми вирушаємо? — Ми попливемо на чарівному кораблі, назву якого ви повинні розшифрувати. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба 7 + 3 = 6- 4 = 8 + 0 = 10 - 5 = г юа н 8 10 5 2 2 Гра «Купівля квитків». Математичний диктант Один учень працює за закритою дошкою. • Запишіть числа, що стоять між числами 8 і 11. • 9 зменшите на 3. • Запишіть сусідів числа 8. • Перший доданок 6, другий — 4. Чому дорівнює сума? • На скільки 17 більше 10? Взаємоперевірка робіт. (9; 10; 6; 7; 9; 10; 7.) 3 Розв'язування прикладів — Капітан запрошує нас на палубу. Він просить допомогти йому прокласти курс Океаном Знань до Острова Математики. 1 варіант 7 - 4 = Ц + 5 = Ц - 1 = Ц + 3 = Ц - 10 = 0 2 варіант 6 - 4 = Ц + 2 = Д + 6 = Д - 9 = Д + 8 = 9 III. Ознайомлення з новим матеріалом 1 Вступна бесіда — З якими величинами ви вже знайомі? (кг, л, см) — Назвіть одиниці вимірювання довжини. (см) — Послухайте історію одного капітана. Капітан і його син разом гуляли по причалу. Капітан нарахував 15 кроків, а його син 25 кроків. Хто з них пройшов більшу відстань? Висновок: порівнювати не можна, мірки різні. 2 Постановка навчальної задачі. Мотивація навчальної діяльності — Сьогодні ви продовжите ознайомлення з величинами. Ми звернемо увагу на довжину. Ознайомимося з новою більшою одиницею вимірювання довжини. Ваше завдання — запам’ятати, як вона називається, вміти нею користуватися. 3 Введення нової одиниці вимірювання (робота в парах) — У вас на столі дві смужки різної довжини: коротка і довга. Зараз ви працюватимете в парах. Один накладає мірку, інший відмічає кордон пальцем. Виміряйте довжину своєї парти. — Хто з вас вибрав маленьку мірку? — Якою міркою тут зручніше користуватися? (Більшого розміру) — Чому? — Скільки таких міток містить довжина стола? — Як ви міряли? — Візьміть лінійку, виміряйте довжину маленької мірки. (1 см) — Тепер візьміть мірки завдовжки 1 см і викладіть на довгу смужку, щільно прикладаючи одну до іншої. — Скільки мірок в 1 см помістилося на цій смужці? (10) — Отже, яка довжина смужки? (10 см) — Заберіть маленькі мірки, перевірте, вимірявши лінійкою. — Ми одержали нову, більшу одиницю виміру довжини. Як вона називається? — Ми одержали 1 дм. Дециметр з латини (йесеш) — десять. — Скільки сантиметрів містить одна нова мірка? — Який бачите зв’язок? Що спільного? (Десяток — більша одиниця обчислення, а дециметр — більша одиниця довжини.) 1 ДМ = 10 СМ 1 ДЕС. = 10 ОД. — Ми впоралися з вами з дуже складною роботою. Пливемо далі! ● Пальчикова гімнастика Чому ж наш великий палець Крутить, вертить головою? Він на судні капітан — Вивчає океан. Палець вказівний Розумний і уважний, Зайнятий справою постійно, Він помічник капітана. Середній пальчик наш — матрос, Прапор він на борт приніс. Безіменний палець — кок, Він спік великий торт, Поперчив і посолив, І навколо нього ходив. Наш мізинчик — це юнга, Він зараз прямий, як струна. Юнга трудиться весь день — Нам крутить його не лінь. 4 Первинне закріплення — Накресліть у зошитах відрізок завдовжки 1 дм. — Скільки це сантиметрів? 5 Робота з дидактичним матеріалом В учнів — малюнок відрізка завдовжки 14 см. — Розгляньте відрізок. Виміряйте його довжину за допомогою моделей дециметра й сантиметра. Скільки раз уклався дециметр? (Один раз) — Ще раз можна укласти дециметр? (Ні, він не вміщається.) — Чим можна виміряти частину відрізка, що залишилася? (Сантиметром) — Скільки разів уклався сантиметр? (4 рази) — Довжина цього відрізка 1 дм 4 см. Учитель показує, як це записати. Потім діти креслять у зошиті відрізок такої довжини: спочатку відкладають дециметр, а потім 4 рази по сантиметру, записують, чому дорівнює довжина відрізка. Виконуючи завдання з використанням лінійки, діти встановлюють, скільки сантиметрів укладається у відрізку довжиною 1 дм 6 см і т. д. IV. Закріплення вивченого матеріалу 1 Розв'язування прикладів з коментуванням 6 - 4 + 8 = □2 + 5 □ 3 + 3 6 - 5 + 7 = □3 + 6 □ 7 - 3 3 + 5 - 4 = □2 + 7 □ 2 + 6 1 + 6 - 4 = □2 + 8 □ 3 + 5 ● Пальчикова гімнастика ЧЕРЕПАХА Ішла по полю черепаха (Ідемо пальчиками.) І тремтіла вся від страху (Руки в кулачках, кулачки тремтять.) Кусь, кусь, кусь! (Великий і вказівний пальці Кусь, кусь, кусь! «кусаються».) Нікого я не боюсь!(Заперечення — вказівним пальцем.) 2 Робота над задачею На лузі паслися вісім корів. Дві пішли додому. Скільки корів залишилось на лузі? 3 Гра «Хто швидше?» (УЧУЧУЧУЧУЧУЧ2) (УЧУЧУЧУЧУЧУЧ® V. Підсумок уроку. Рефлексія — З якою одиницею вимірювання ми сьогодні ознайомилися? — Ми підпливаємо до берега. Удалині з’явилися вогні маяка. У кожного — свій вогник. Якщо ви все на уроці зрозуміли, і якщо вам урок сподобався, приклейте кружечки до маяка із червоним вогником. Якщо все сподобалося, але не все зрозуміли — приклейте кружечки з жовтим вогником. Якщо нічого не зрозуміли — приклейте кружечки із зеленим вогником. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 4045 | |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Дива природи. Редагування текстів |
Всього коментарів: 0 | |