Лічба предметів у межах 20. Дециметр. Вимірювання відрізків. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10

УРОК 57

Тема: Лічба предметів у межах 20. Дециметр. Вимірювання відрізків. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10

Мета: ознайомити учнів з новою одиницею вимірювання — дециметром; розвивати вміння розв'язувати приклади і задачі вивчених видів; розвивати мовлення, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

 Довгоочікуваний чути дзвінок —

 Починається урок.

— Я знаю такий ключ. який відкриває всі «замки» в душах людей. Це посмішка! Поверніться обличчям одне до одного і подаруйте свою посмішку. Доброзичлива посмішка — запорука гарного настрою коли незнайомі люди вступають у контакт.

— Сьогодні ми вирушаємо у захоплюючу подорож.

Звучить аудіозапис звуків моря.

— Що ви почули? (Шум моря, крики чайок, плескіт хвиль)

— Хто здогадався, в яку подорож ми вирушаємо?

— Ми попливемо на чарівному кораблі, назву якого ви повинні розшифрувати.

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Усна лічба

7 + 3 = 6- 4 = 8 + 0 = 10 - 5 =

г юа н

8 10 5 2

 2 Гра «Купівля квитків». Математичний диктант

Один учень працює за закритою дошкою.

 • Запишіть числа, що стоять між числами 8 і 11.

 • 9 зменшите на 3.

 • Запишіть сусідів числа 8.

 • Перший доданок 6, другий — 4. Чому дорівнює сума?

 • На скільки 17 більше 10?

Взаємоперевірка робіт. (9; 10; 6; 7; 9; 10; 7.)

 3 Розв'язування прикладів

— Капітан запрошує нас на палубу. Він просить допомогти йому прокласти курс Океаном Знань до Острова Математики.

1 варіант 7 - 4 = Ц + 5 = Ц - 1 = Ц + 3 = Ц - 10 = 0

2 варіант 6 - 4 = Ц + 2 = Д + 6 = Д - 9 = Д + 8 = 9

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Вступна бесіда

— З якими величинами ви вже знайомі? (кг, л, см)

— Назвіть одиниці вимірювання довжини. (см)

— Послухайте історію одного капітана. Капітан і його син разом гуляли по причалу. Капітан нарахував 15 кроків, а його син 25 кроків. Хто з них пройшов більшу відстань?

Висновок: порівнювати не можна, мірки різні.

 2 Постановка навчальної задачі. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні ви продовжите ознайомлення з величинами. Ми звернемо увагу на довжину. Ознайомимося з новою більшою одиницею вимірювання довжини. Ваше завдання — запам’ятати, як вона називається, вміти нею користуватися.

 3 Введення нової одиниці вимірювання (робота в парах)

— У вас на столі дві смужки різної довжини: коротка і довга. Зараз ви працюватимете в парах. Один накладає мірку, інший відмічає кордон пальцем. Виміряйте довжину своєї парти.

— Хто з вас вибрав маленьку мірку?

— Якою міркою тут зручніше користуватися? (Більшого розміру)

— Чому?

— Скільки таких міток містить довжина стола?

— Як ви міряли?

— Візьміть лінійку, виміряйте довжину маленької мірки. (1 см)

— Тепер візьміть мірки завдовжки 1 см і викладіть на довгу смужку, щільно прикладаючи одну до іншої.

 — Скільки мірок в 1 см помістилося на цій смужці? (10)

 — Отже, яка довжина смужки? (10 см)

 — Заберіть маленькі мірки, перевірте, вимірявши лінійкою.

 — Ми одержали нову, більшу одиницю виміру довжини. Як вона називається?

 — Ми одержали 1 дм. Дециметр з латини (йесеш) — десять.

 — Скільки сантиметрів містить одна нова мірка?

 — Який бачите зв’язок? Що спільного? (Десяток — більша одиниця обчислення, а дециметр — більша одиниця довжини.)

 1 ДМ = 10 СМ 1 ДЕС. = 10 ОД.

— Ми впоралися з вами з дуже складною роботою. Пливемо далі!

 ● Пальчикова гімнастика

Чому ж наш великий палець Крутить, вертить головою?

Він на судні капітан —

Вивчає океан.

Палець вказівний Розумний і уважний,

Зайнятий справою постійно,

Він помічник капітана.

Середній пальчик наш — матрос,

Прапор він на борт приніс.

Безіменний палець — кок,

Він спік великий торт,

Поперчив і посолив,

І навколо нього ходив.

Наш мізинчик — це юнга,

Він зараз прямий, як струна.

Юнга трудиться весь день —

Нам крутить його не лінь.

 4 Первинне закріплення

— Накресліть у зошитах відрізок завдовжки 1 дм.

— Скільки це сантиметрів?

 5 Робота з дидактичним матеріалом

В учнів — малюнок відрізка завдовжки 14 см.

— Розгляньте відрізок. Виміряйте його довжину за допомогою моделей дециметра й сантиметра. Скільки раз уклався дециметр? (Один раз)

— Ще раз можна укласти дециметр? (Ні, він не вміщається.)

— Чим можна виміряти частину відрізка, що залишилася? (Сантиметром)

— Скільки разів уклався сантиметр? (4 рази)

— Довжина цього відрізка 1 дм 4 см.

Учитель показує, як це записати. Потім діти креслять у зошиті відрізок такої довжини: спочатку відкладають дециметр, а потім 4 рази по сантиметру, записують, чому дорівнює довжина відрізка.

Виконуючи завдання з використанням лінійки, діти встановлюють, скільки сантиметрів укладається у відрізку довжиною 1 дм 6 см і т. д.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Розв'язування прикладів з коментуванням

 6 - 4 + 8 = □2 + 5 □ 3 + 3

 6 - 5 + 7 = □3 + 6 □ 7 - 3

 3 + 5 - 4 = □2 + 7 □ 2 + 6

 1 + 6 - 4 = □2 + 8 □ 3 + 5

 ● Пальчикова гімнастика

 ЧЕРЕПАХА

 Ішла по полю черепаха (Ідемо пальчиками.)

 І тремтіла вся від страху (Руки в кулачках,

кулачки тремтять.)

 Кусь, кусь, кусь! (Великий і вказівний пальці

 Кусь, кусь, кусь! «кусаються».)

 Нікого я не боюсь!(Заперечення — вказівним пальцем.)

 2 Робота над задачею

 На лузі паслися вісім корів. Дві пішли додому. Скільки корів залишилось на лузі?

 3 Гра «Хто швидше?»

 (УЧУЧУЧУЧУЧУЧ2) (УЧУЧУЧУЧУЧУЧ®

V. Підсумок уроку. Рефлексія

 — З якою одиницею вимірювання ми сьогодні ознайомилися?

 — Ми підпливаємо до берега. Удалині з’явилися вогні маяка. У кожного — свій вогник. Якщо ви все на уроці зрозуміли, і якщо вам урок сподобався, приклейте кружечки до маяка із червоним вогником.

Якщо все сподобалося, але не все зрозуміли — приклейте кружечки з жовтим вогником.

Якщо нічого не зрозуміли — приклейте кружечки із зеленим вогником.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 4113 | Рейтинг: 0.0/0
Тварини
Віднімання виду 53 – 8. Творча робота над задачею
Складання таблиці множення числа 5. Вправи та задачі на засвоєння таблиці мно...
Додавання та віднімання круглих десятків. Вправи та задачі на закріплення вив...
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]