💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Лічба предметів у межах 20. Дециметр. Вимірювання відрізків. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10

УРОК 57

Тема: Лічба предметів у межах 20. Дециметр. Вимірювання відрізків. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10

Мета: ознайомити учнів з новою одиницею вимірювання — дециметром; розвивати вміння розв'язувати приклади і задачі вивчених видів; розвивати мовлення, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

 Довгоочікуваний чути дзвінок —

 Починається урок.

— Я знаю такий ключ. який відкриває всі «замки» в душах людей. Це посмішка! Поверніться обличчям одне до одного і подаруйте свою посмішку. Доброзичлива посмішка — запорука гарного настрою коли незнайомі люди вступають у контакт.

— Сьогодні ми вирушаємо у захоплюючу подорож.

Звучить аудіозапис звуків моря.

— Що ви почули? (Шум моря, крики чайок, плескіт хвиль)

— Хто здогадався, в яку подорож ми вирушаємо?

— Ми попливемо на чарівному кораблі, назву якого ви повинні розшифрувати.

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Усна лічба

7 + 3 = 6- 4 = 8 + 0 = 10 - 5 =

г юа н

8 10 5 2

 2 Гра «Купівля квитків». Математичний диктант

Один учень працює за закритою дошкою.

 • Запишіть числа, що стоять між числами 8 і 11.

 • 9 зменшите на 3.

 • Запишіть сусідів числа 8.

 • Перший доданок 6, другий — 4. Чому дорівнює сума?

 • На скільки 17 більше 10?

Взаємоперевірка робіт. (9; 10; 6; 7; 9; 10; 7.)

 3 Розв'язування прикладів

— Капітан запрошує нас на палубу. Він просить допомогти йому прокласти курс Океаном Знань до Острова Математики.

1 варіант 7 - 4 = Ц + 5 = Ц - 1 = Ц + 3 = Ц - 10 = 0

2 варіант 6 - 4 = Ц + 2 = Д + 6 = Д - 9 = Д + 8 = 9

III. Ознайомлення з новим матеріалом

 1 Вступна бесіда

— З якими величинами ви вже знайомі? (кг, л, см)

— Назвіть одиниці вимірювання довжини. (см)

— Послухайте історію одного капітана. Капітан і його син разом гуляли по причалу. Капітан нарахував 15 кроків, а його син 25 кроків. Хто з них пройшов більшу відстань?

Висновок: порівнювати не можна, мірки різні.

 2 Постановка навчальної задачі. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні ви продовжите ознайомлення з величинами. Ми звернемо увагу на довжину. Ознайомимося з новою більшою одиницею вимірювання довжини. Ваше завдання — запам’ятати, як вона називається, вміти нею користуватися.

 3 Введення нової одиниці вимірювання (робота в парах)

— У вас на столі дві смужки різної довжини: коротка і довга. Зараз ви працюватимете в парах. Один накладає мірку, інший відмічає кордон пальцем. Виміряйте довжину своєї парти.

— Хто з вас вибрав маленьку мірку?

— Якою міркою тут зручніше користуватися? (Більшого розміру)

— Чому?

— Скільки таких міток містить довжина стола?

— Як ви міряли?

— Візьміть лінійку, виміряйте довжину маленької мірки. (1 см)

— Тепер візьміть мірки завдовжки 1 см і викладіть на довгу смужку, щільно прикладаючи одну до іншої.

 — Скільки мірок в 1 см помістилося на цій смужці? (10)

 — Отже, яка довжина смужки? (10 см)

 — Заберіть маленькі мірки, перевірте, вимірявши лінійкою.

 — Ми одержали нову, більшу одиницю виміру довжини. Як вона називається?

 — Ми одержали 1 дм. Дециметр з латини (йесеш) — десять.

 — Скільки сантиметрів містить одна нова мірка?

 — Який бачите зв’язок? Що спільного? (Десяток — більша одиниця обчислення, а дециметр — більша одиниця довжини.)

 1 ДМ = 10 СМ 1 ДЕС. = 10 ОД.

— Ми впоралися з вами з дуже складною роботою. Пливемо далі!

 ● Пальчикова гімнастика

Чому ж наш великий палець Крутить, вертить головою?

Він на судні капітан —

Вивчає океан.

Палець вказівний Розумний і уважний,

Зайнятий справою постійно,

Він помічник капітана.

Середній пальчик наш — матрос,

Прапор він на борт приніс.

Безіменний палець — кок,

Він спік великий торт,

Поперчив і посолив,

І навколо нього ходив.

Наш мізинчик — це юнга,

Він зараз прямий, як струна.

Юнга трудиться весь день —

Нам крутить його не лінь.

 4 Первинне закріплення

— Накресліть у зошитах відрізок завдовжки 1 дм.

— Скільки це сантиметрів?

 5 Робота з дидактичним матеріалом

В учнів — малюнок відрізка завдовжки 14 см.

— Розгляньте відрізок. Виміряйте його довжину за допомогою моделей дециметра й сантиметра. Скільки раз уклався дециметр? (Один раз)

— Ще раз можна укласти дециметр? (Ні, він не вміщається.)

— Чим можна виміряти частину відрізка, що залишилася? (Сантиметром)

— Скільки разів уклався сантиметр? (4 рази)

— Довжина цього відрізка 1 дм 4 см.

Учитель показує, як це записати. Потім діти креслять у зошиті відрізок такої довжини: спочатку відкладають дециметр, а потім 4 рази по сантиметру, записують, чому дорівнює довжина відрізка.

Виконуючи завдання з використанням лінійки, діти встановлюють, скільки сантиметрів укладається у відрізку довжиною 1 дм 6 см і т. д.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Розв'язування прикладів з коментуванням

 6 - 4 + 8 = □2 + 5 □ 3 + 3

 6 - 5 + 7 = □3 + 6 □ 7 - 3

 3 + 5 - 4 = □2 + 7 □ 2 + 6

 1 + 6 - 4 = □2 + 8 □ 3 + 5

 ● Пальчикова гімнастика

 ЧЕРЕПАХА

 Ішла по полю черепаха (Ідемо пальчиками.)

 І тремтіла вся від страху (Руки в кулачках,

кулачки тремтять.)

 Кусь, кусь, кусь! (Великий і вказівний пальці

 Кусь, кусь, кусь! «кусаються».)

 Нікого я не боюсь!(Заперечення — вказівним пальцем.)

 2 Робота над задачею

 На лузі паслися вісім корів. Дві пішли додому. Скільки корів залишилось на лузі?

 3 Гра «Хто швидше?»

 (УЧУЧУЧУЧУЧУЧ2) (УЧУЧУЧУЧУЧУЧ®

V. Підсумок уроку. Рефлексія

 — З якою одиницею вимірювання ми сьогодні ознайомилися?

 — Ми підпливаємо до берега. Удалині з’явилися вогні маяка. У кожного — свій вогник. Якщо ви все на уроці зрозуміли, і якщо вам урок сподобався, приклейте кружечки до маяка із червоним вогником.

Якщо все сподобалося, але не все зрозуміли — приклейте кружечки з жовтим вогником.

Якщо нічого не зрозуміли — приклейте кружечки із зеленим вогником.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 4045 | Рейтинг: 0.0/0
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк...
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка»
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с...
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма...
Дива природи. Редагування текстів
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]