УРОК 117 Тема: Додавання й віднімання розрядних чисел другого розряду (круглих десятків). Розв'язування простих і складених задачМета: ознайомити учнів з додаванням і відніманням круглих десятків; вправляти у розв'язуванні простих і складених задач; удосконалювати обчислювальні навички, вміння порівнювати і перетворювати величини; розвивати спостережливість, здогадливість; виховувати звичку уважно сприймати навчальний матеріал. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Робота з роздавальним матеріалом — У вас на партах — геометричні фігури. Знайдіть і покажіть тільки ті фігури, у яких є прямі кути. — Які дві фігури мають усі прямі кути? — Що можна зробити, щоб у фігури, що залишилася, всі кути стали прямими? (Обрізати кут або докреслити трикутник.) 2 Усна лічба «Знавець величин» 3 дм 5 см = Ц см 8 дм = О см54 = 6 м = О дм 73= 95 см = О дм О см 85 = 1 дм = Ц см96 = 70 см = Ц дм 40= Діти працюють у парах. 3 Математичний диктант • Запиши числа 15; 50; 70; 17; 100. • Запиши числа, у яких 3 дес. 8 од., 8 дес. 3 од. • Порівняй: 67 О 76. «Я вмію замінювати» 20 = «Я вмію порівнювати» 5м Ц 50 дм 3 дм 6 см О 36 см 1 м 8 дм О 20 дм • Запиши число 84. Відлічуючи по одному, запиши ще 4 числа. • Які це числа: 10 + 5; 70 + 3; 90 + 6; 50 + 0? Запиши. Діти міняються зошитами. На дошці відкриваються відповіді. Взаємоперевірка. 4 Хвилинка каліграфії з логічним завданням — Запишіть ряди чисел. Що зайве? Чому? 27; 43; 98; 30; 9. 72; 40; 30; 50; 60. 5 Гра «Третій зайвий» 70 + 630+ 4 20+ 50 III. повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота Данилко зірвав з одного куща 2 десятки ягід малини, а з другого — 3 десятки. Скільки ягід малини зірвав Данилко? 2 Пояснення нового матеріалу — Усі дії з круглими десятками зводяться до перетворення одиниць на десятки і до наступного роздроблення отриманого результату в одиниці, тобто врешті-решт до виконання дій над числами першого десятка. 30 + 20 = 3 дес. + 2 дес. = 5 дес. = 50 90 - 50 = 9 дес. - 5 дес. = 4 дес. = 40 3 Первинне закріплення 2 + 5 = 7 8 - 24 + 69 - 3 20 + 50 = 7080 - 2040 + 6090 - 30 ● Фізкультхвилинка Горобцям не до науки, Ох, давно вже терплять муки. Затекли і ніжки, й крила. Горобчиха зве до діла: — Ану, славні малюки, Стали струнко, мов грибки, Крила вгору піднімайте, Ними добре помахайте, Головою покрутіть, Ніжками потупотіть, Навкруг себе оберніться, Швидше, швидше, не лініться. Стане легко й добре враз, Відпочинете гаразд. Л. Лук’янець V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування прикладів (84 - 4) + 6(61-1)+ 2010 + 30 + 20 2 Розв'язування задач • Мама купила 3 десятки яєць. 10 яєць вона поклала в сумку. Скільки яєць їй ще треба покласти? — Скільки мама купила яєць? — Скільки це штук? — Скільки яєць вона поклала в сумку? — Якою дією ми розв’яжемо задачу? • Із 50 кг яблук отримали 40 кг яблучного джему. Скільки кілограмів рідини випарувалося під час варки джему? На дошці — коротка умова задачі. Яблука — 40 кг Вода — ? — Якою дією треба розв’язати задачу? 3 Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою 40 - 2080 - 2060- 20 50 - 2090 - 20 70-20 40 + 2080 + 2060+ 20 50 + 2010 + 20 70+20 1 варіант — 1-й рядок; 2 варіант — 2-й рядок. 4 Офтальмологічна пауза 5 Виконання практичних завдань На дошці даються малюнки купюр (прямокутники): 50 грн, 10 грн, 5 грн, 2 грн, 1 грн. (Можна показати відповідні купюри.) — Скільки може бути грошей у хлопчика, якщо у нього одна найбільша купюра й одна найменша? (2 купюри, які містять цифру 5? 2 купюри, які містять цифру 0?) і т. д. — Як можна розміняти купюру в 100 гривень однаковими купюрами? різними купюрами? 6 Розв'язування логічних задач. • Маса цуценяти, коли він стоїть на двох задніх лапах, 3 кг. Яка його маса, якщо він стоїть на 4 лапах? • Зошит дешевший за ручку, але дорожчий за олівець. Що найдешевше? і 50 кг VI. Підбиття підсумків. Рефлексія ● Вправа на релаксацію Учитель просить прийняти положення спокою: сісти на стільці ближче до краю сидіння, спину тримати прямо, руки покласти вільно на колінах, очі можна заплющити. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3659 | |
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка» |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Закріплення навичок роботи з мишею |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Всього коментарів: 0 | |