Тема: Текст-міркування Мета: розширити уявлення дітей про типи текстів, виділити характерні ознаки тексту-міркування, його структурні особливості, вчити складати текст-міркування; розвивати уважність, вміння працювати за зразком; виховувати бажання вчитися, виробляти свідоме й відповідальне ставлення до навчання. Обладнання: тлумачні словники. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. Індивідуальне опитування (за вправою 42) Учні зачитують складені діалоги. 2. Фронтальне опитування — Які типи текстів ви складали? — А які тексти ще існують? — Поясніть різницю між текстом-розповіддю і текстом-описом. 3. Робота зі словниковим словом М_х_н_зм — Як ви розумієте значення цього слова? — Знайдіть його значення в тлумачному словнику. — Запишіть транскрипцію цього слова. — Знайдіть у слові орфограми, які можуть стати причиною помилки. Прочитайте слово орфографічно. Внесіть у словничок. — Доберіть спільнокореневе слово, що називає людину, яка стежить за роботою механізмів, лагодить їх. (Механік) — Чи можна з огляду на написання слова механізм передбачити орфограми у слові механік? — Внесіть слово до словничка. II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання Робота за таблицею «Типи текстів». Гра «Знавці» » Розповідаємо про Розповідаємо про Хочемо довести або якусь подію зовнішній вигляд спростувати якийсь предмета або особи факт Що сталося? Який? Чому? — Відновіть таблицю. — Яку назву ви дали б таким текстам? III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні ми познайомимось із новим типом тексту, його структурними особливостями. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Самостійна робота із вправою 41(1) — Прочитайте текст із вправи 43. — Яка мета цього тексту? Що хотів нам довести автор? — Прочитайте правило на С. 23. Усно колективно опрацювати завдання 41 (2). — Тож з яким типом тексту ми ознайомилися? — Яка мета таких текстів? — Яка структура таких текстів? 2. Додаткове завдання — Знайдіть і випишіть речення, в якому є словникове слово. — Що ви можете розповісти про написання цього слова? V. Закріплення та систематизація знань 1. Робота в парах Вправа 44 (1, 2, 3). Додаткове завдання Розібрати за членами реченнями 3-тє речення. — Що цікавого помітили? (Два присудки) 2. Розвиток мовлення (за вправою 45) Скласти колективно (усно) й записати у зошиті текст-мірку-вання за наданою схемою. VI. Підсумок уроку 1. Підбиття підсумку шляхом постановки питань — Поміркуйте, які питання за матеріалом сьогоднішнього уроку ви могли б поставити своїм товаришам. 2. Коментар до домашнього завдання VII. Домашнє завдання С. 23, правило; вправа 46. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2369 | |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик |
В. Сухомлинський «Соловей». Підсумок із теми |
Всього коментарів: 0 | |