Тема: Тема, мета, заголовок тексту Мета: відновити та систематизувати знання про зв’язне висловлювання; актуалізувати уявлення про характерні ознаки тексту; розвивати вміння визначати тему й мету тексту, добирати заголовок згідно з темою тексту; розвивати діалогічне мовлення дітей; виховувати любов до читання, художньої літератури. Обладнання: картки індивідуального опитування. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання 1. «Тест-контроль» Дві пари отримують завдання створити можливі варіанти діалогів у магазині, бібліотеці. Їм надається час на обговорення. 2. Робота із вправою 22 — Виберіть і прочитайте поради, які, на вашу думку, найбільш актуальні для учнів нашого класу. — Як ви їх розумієте? — З якою орфограмою ви працювали, вставляючи пропущені літери? Поясніть. 3. Індивідуальне опитування Картка 1 Запиши правила культури мовлення. Картка 2 Наведи зразки можливих форм ввічливого звертання. 4.Продовження роботи «Тест-контроль» Пари представляють складені діалоги. Учні обговорюють й оцінюють результати роботи. — Що правильно зробили наші друзі? — Чи всіх вимог до усного мовлення дотримались друзі при складанні діалогів? II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання 1. Робота у творчих групах Клас ділиться на групи. Кожна із груп обирає собі питання із записаних на дошці, на яке вона буде складати відповідь. — Що таке текст? — Які ознаки тексту? — Наведіть зразок висловів, які не можна вважати текстом. — Складіть коротеньку зв’язну розповідь про свої іграшки. 2. Обговорення результатів роботи груп III. Оголошення теми і мети уроку — Сьогодні ми присвятимо урок поглибленню та розширенню наших знань про текст. Які проблеми ви хотіли б висвітлити на уроці? IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Фронтальна робота — Ознайомтеся з правилом на С. 13. — Порівняйте його зі складеною нами схемою. — Що ми не врахували? — А що таке тема тексту? А мета? — Який заголовок можна дібрати до тексту, складеного учнями однієї із груп? — На які свої питання ви отримали відповіді? 2. Колективна робота Усне опрацювання вправи 23. 3. Хвилинка каліграфії (з дошки) Книги — джерело знань. — Проаналізуйте та оцініть свою роботу, порівнявши її зі зразком на С. 13. — Як ви розумієте зміст цього вислову? — Якою може бути тема тексту із такою назвою? А мета? V. Закріплення та систематизація знань 1. Самостійна робота за варіантами Сильні учні виконують вправу 24. Учні з недостатньою підготовкою готують вправу 25. Додаткові завдання I варіант — розібрати за членами речення останнє речення. Пояснити вживання великої літери. II варіант — усно визначити частини мови в другому реченні. — Якої частини мови із вивчених немає в цьому реченні? 2. Колективна творча робота За вправою 25 (3) — усно. 3. Коментар до домашнього завдання VI. Підсумок уроку Вчитель заздалегідь готує дошку до цього етапу уроку, але не відкриває завдання до кінця заняття. Прийшла осінь. Пожовкли дерева. Дні стали коротшими, а ночі — довшими. Відлетіли перелітні птахи. Верби сумують над водою. Спить земля під глибоким снігом. Дівчинка хитро посміхається. — Виберіть і прочитайте текст. — Чому другий запис не є текстом? — Визначте характерні ознаки першого тексту. — Доберіть заголовок. VII. Домашнє завдання С. 13, правило; впр. 26 (3, 4, 5). Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1952 | |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист».... |
Весняні свята. Великдень |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка) |
Птахи |
Всього коментарів: 0 | |