💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Тема, мета, заголовок тексту

Тема: Тема, мета, заголовок тексту

Мета: відновити та систематизувати знання про зв’язне висловлювання; актуалізувати уявлення про характерні ознаки тексту; розвивати вміння визначати тему й мету тексту, добирати заголовок згідно з темою тексту; розвивати діалогічне мовлення дітей; виховувати любов до читання, художньої літератури.

Обладнання: картки індивідуального опитування.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання

1. «Тест-контроль»

Дві пари отримують завдання створити можливі варіанти діалогів у магазині, бібліотеці. Їм надається час на обговорення.

2. Робота із вправою 22

— Виберіть і прочитайте поради, які, на вашу думку, найбільш актуальні для учнів нашого класу.

— Як ви їх розумієте?

— З якою орфограмою ви працювали, вставляючи пропущені літери? Поясніть.

3. Індивідуальне опитування Картка 1

Запиши правила культури мовлення.

Картка 2

Наведи зразки можливих форм ввічливого звертання.

 4.Продовження роботи «Тест-контроль»

Пари представляють складені діалоги. Учні обговорюють й оцінюють результати роботи.

— Що правильно зробили наші друзі?

— Чи всіх вимог до усного мовлення дотримались друзі при складанні діалогів?

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

1. Робота у творчих групах

Клас ділиться на групи. Кожна із груп обирає собі питання із записаних на дошці, на яке вона буде складати відповідь.

— Що таке текст?

— Які ознаки тексту?

— Наведіть зразок висловів, які не можна вважати текстом.

— Складіть коротеньку зв’язну розповідь про свої іграшки.

2. Обговорення результатів роботи груп

III. Оголошення теми і мети уроку

— Сьогодні ми присвятимо урок поглибленню та розширенню наших знань про текст. Які проблеми ви хотіли б висвітлити на уроці?

IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. Фронтальна робота

— Ознайомтеся з правилом на С. 13.

— Порівняйте його зі складеною нами схемою.

— Що ми не врахували?

— А що таке тема тексту? А мета?

— Який заголовок можна дібрати до тексту, складеного учнями однієї із груп?

— На які свої питання ви отримали відповіді?

2. Колективна робота

Усне опрацювання вправи 23.

3. Хвилинка каліграфії (з дошки)

Книги — джерело знань.

— Проаналізуйте та оцініть свою роботу, порівнявши її зі зразком на С. 13.

— Як ви розумієте зміст цього вислову?

— Якою може бути тема тексту із такою назвою? А мета?

V. Закріплення та систематизація знань

1. Самостійна робота за варіантами

Сильні учні виконують вправу 24.

Учні з недостатньою підготовкою готують вправу 25. Додаткові завдання

I варіант — розібрати за членами речення останнє речення. Пояснити вживання великої літери.

II варіант — усно визначити частини мови в другому реченні. — Якої частини мови із вивчених немає в цьому реченні?

2. Колективна творча робота За вправою 25 (3) — усно.

3. Коментар до домашнього завдання

VI. Підсумок уроку

Вчитель заздалегідь готує дошку до цього етапу уроку, але не відкриває завдання до кінця заняття.

Прийшла осінь. Пожовкли дерева. Дні стали коротшими, а ночі — довшими. Відлетіли перелітні птахи.

Верби сумують над водою. Спить земля під глибоким снігом. Дівчинка хитро посміхається.

— Виберіть і прочитайте текст.

— Чому другий запис не є текстом?

— Визначте характерні ознаки першого тексту.

— Доберіть заголовок.

VII. Домашнє завдання

С. 13, правило; впр. 26 (3, 4, 5).



Джерело: noindex
Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (10.06.2015)
Переглядів: 1952 | Рейтинг: 4.0/1
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ...
А. Григорук «Хочеш бути щасливим, не будь лінивим». М. Коцюбинський «Артист»....
Весняні свята. Великдень
«Бременські музиканти» (німецька народна казка)
Птахи
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]