УРОК 59 Тема. В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А. Костецький «Найкраща іграшка». С. Воскрекасенко «Внучка»Мета: продовжити роботу над віршами-діалогами, вчити читати в особах, додержуватись інтонацій згідно з авторськими вказівками, удосконалювати навички свідомого та виразного читання, розвивати діалогічне мовлення, виховувати спостережливість, емоційність. Обладнання: таблиця для читання, картки з буквами. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань Вправи з читання. 1) Читати «Швидко і чітко» бік бік біг бак бій бук бір бик 2) «Розчитування» за таблицею «Слідчий». За певний час треба прослідкувати очима за лініями, які з'єднують цифри з буквами. 3) Читання деформованих слів. У ч и т е л ь . Прочитай слово і виключи «зайве» убикик (кубики) ялальк (лялька) едемажв (ведмежа) ітсл (стіл) бік рік сік вік имашан (машина) ожицін (ножиці) італчок (літачок) кич'ям (м'ячик) II. Опрацювання нового матеріалу 1. Вправи з читання. Робота над віршем В. Лучука «Жолудь». 1) Виразне читання вірша вчителем. 2) Читання вірша учнями мовчки. Бесіда. — Для чого дітям потрібний жолудь? — Який із співрозмовників вам сподобався більше? Чому? 3) Вправа на правильне інтонування речень. Бесіда. — Прочитайте питальні речення. Скільки їх у вірші? — Прочитайте всі окличні речення. 4) Вправа на розвиток техніки читання. Гра «Дочитай рядок». Учитель читає початок речення, а учні швидко його знаходять у вірші і читають закінчення: «Гайда ...», «Щоб там ...», «Щоб гніздо», «Щоб зраненьку ...». 2. Розвиток зв'язного мовлення. — Що означають крапки в кінці вірша? — Продовжте діалог із сусідом по парті. — Прочитайте діалог, дотримуючись розділових знаків. 3. Робота у групах. Робота над віршами Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ» і П. Ребра «Суперечка». Роботу над віршами можна провести в парах (самостійно). Одним для роботи пропонується вірш Є. Гуцала, а іншим — П. Ребра «Суперечка». Кінцевим підсумком є конкурс на найкраще розіграну сценку. 4. Робота з текстом. Робота над віршем А. Костецького «Найкраща іграшка». 1) Словникова робота. У ч и т е л ь . На які іграшки схожі колонки слів? ко тра 4 ні защо тра ктор зовсім вгадав зробив не так 2) Читання вірша учнями мовчки. Бесіда. — Між ким ведеться розмова? — Чому ви так гадаєте? 3) Читання вірша «буксиром» за вчителем. 4) Вибіркове читання. Гра «Склади слова». — Прочитайте окличні речення. — Скільки разів у вірші повторюється частка «не»? — Знайдіть і прочитайте у вірші слова, що складаються з трьох букв; двоскладові слова. Яке слово у вірші найдовше? (Електричка). — Складіть слова із букв цього слова. 5) Розвиток зв'язного мовлення. Описати свою улюблену іграшку, не називаючи її. Інші учні визначають її. 6) Виразне читання вірша в особах. 5. Колективна робота. Поглиблення знань про творчість А. Костецького. Вікторина «Знавці творів А. Костецького». — Які твори А. Костецького ви вже читали? — Послухайте уривки і назвіть назву твору А. Костецького. 1. «Тільки без мами не можна нізащо, бо найдорожче стоїть над словами, в світі усе починається з мами!...» («Все починається з мами»), 2. «Батьківщина — це труд і свято, Батьківщина — це мама й тато, це твої найщиріші друзі...» («Батьківщина») 3. «Якщо дві руки до лопати додати, а потім додати бажання завзяте, а потім відняти від них неохоту...» («Проста арифметика»), У ч и т е л ь. А. Костецький видав ЗО книжок для дітей, удостоєний премії імені Лесі Українки. Зараз живе і працює у Києві. 6. Завдання учням. Робота над віршем С. Воскрекасенка «Внучка». 1) Робота над заголовком. Бесіда. — Прочитайте назву вірша-діалогу. Хто у вірші буде розмовляти? — Чому так ви вважаєте? 2) Читання вірша вчителем. У ч и т е л ь . Чи правильно ви передбачили співрозмовників? 3) Мовчазне читання вірша учнями. Бесіда. — Чи погоджуєтесь ви з відповіддю онучки? Чому? — Що означає слово «білоручка»? — Які слова в цьому вірші звучать однаково, але значення мають різне? 4) Виразне читання вірша. III. Підбиття підсумків уроку Робота в зошитах (с. 41 42, завдання 1, 2, З, 4, 5). IV. Домашнє завдання 1) Читати запитання в підручнику с. 32 і дати відповіді. 2) Читати виразно вірші-діалоги. | |
| |
Переглядів: 2570 | |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний... |
Пошиття виробів з тканини. Шви «уперед голку», «через край» |
Інформація. Як людина сприймає інформацію. Робота в графічному редакторі Pain... |
Всього коментарів: 0 | |