В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А. Костецький «Найкраща іграшка». С. Воскрекасенко «Внучка»

УРОК 59

Тема. В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А. Костецький «Найкраща іграшка». С. Воскрекасенко «Внучка»

Мета: продовжити роботу над віршами-діалогами, вчити читати в особах, додержуватись інтонацій згідно з авторськими вказівками, удосконалювати навички свідомого та виразного читання, розвивати діалогічне мовлення, виховувати спостережливість, емоційність.

Обладнання: таблиця для читання, картки з буквами.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Вправи з читання.

1) Читати «Швидко і чітко»

бік бік

біг бак

бій бук

бір бик

2) «Розчитування» за таблицею «Слідчий».

За певний час треба прослідкувати очима за лініями, які з'єднують цифри з буквами.

3) Читання деформованих слів.

У ч и т е л ь . Прочитай слово і виключи «зайве»

убикик (кубики)

ялальк (лялька)

едемажв (ведмежа)

ітсл (стіл)

бік

рік

сік

вік

имашан (машина)

ожицін (ножиці)

італчок (літачок)

кич'ям (м'ячик)

II. Опрацювання нового матеріалу

1. Вправи з читання.

Робота над віршем В. Лучука «Жолудь».

1) Виразне читання вірша вчителем.

2) Читання вірша учнями мовчки. Бесіда.

— Для чого дітям потрібний жолудь?

— Який із співрозмовників вам сподобався більше? Чому?

3) Вправа на правильне інтонування речень. Бесіда.

— Прочитайте питальні речення. Скільки їх у вірші?

— Прочитайте всі окличні речення.

4) Вправа на розвиток техніки читання.

Гра «Дочитай рядок». Учитель читає початок речення, а учні швидко його знаходять у вірші і читають закінчення: «Гайда ...», «Щоб там ...», «Щоб гніздо», «Щоб зраненьку ...».

2. Розвиток зв'язного мовлення.

— Що означають крапки в кінці вірша?

— Продовжте діалог із сусідом по парті.

— Прочитайте діалог, дотримуючись розділових знаків.

3. Робота у групах.

Робота над віршами Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ» і П. Ребра «Суперечка».

Роботу над віршами можна провести в парах (самостійно). Одним для роботи пропонується вірш Є. Гуцала, а іншим — П. Ребра «Суперечка». Кінцевим підсумком є конкурс на найкраще розіграну сценку.

4. Робота з текстом.

Робота над віршем А. Костецького «Найкраща іграшка».

1) Словникова робота.

У ч и т е л ь . На які іграшки схожі колонки слів?

ко тра 4

ні защо

тра ктор

зовсім

вгадав

зробив

не так

2) Читання вірша учнями мовчки. Бесіда.

— Між ким ведеться розмова?

— Чому ви так гадаєте?

3) Читання вірша «буксиром» за вчителем.

4) Вибіркове читання. Гра «Склади слова».

— Прочитайте окличні речення.

— Скільки разів у вірші повторюється частка «не»?

— Знайдіть і прочитайте у вірші слова, що складаються з трьох букв; двоскладові слова. Яке слово у вірші найдовше? (Електричка).

— Складіть слова із букв цього слова.

5) Розвиток зв'язного мовлення.

Описати свою улюблену іграшку, не називаючи її. Інші учні визначають її.

6) Виразне читання вірша в особах.

5. Колективна робота.

Поглиблення знань про творчість А. Костецького.

Вікторина «Знавці творів А. Костецького».

— Які твори А. Костецького ви вже читали?

— Послухайте уривки і назвіть назву твору А. Костецького.

1. «Тільки без мами не можна нізащо, бо найдорожче стоїть над словами, в світі усе починається з мами!...» («Все починається з мами»),

2. «Батьківщина — це труд і свято, Батьківщина — це мама й тато, це твої найщиріші друзі...» («Батьківщина»)

3. «Якщо дві руки до лопати додати, а потім додати бажання завзяте, а потім відняти від них неохоту...» («Проста арифметика»),

У ч и т е л ь. А. Костецький видав ЗО книжок для дітей, удостоєний премії імені Лесі Українки. Зараз живе і працює у Києві.

6. Завдання учням.

Робота над віршем С. Воскрекасенка «Внучка».

1) Робота над заголовком. Бесіда.

— Прочитайте назву вірша-діалогу. Хто у вірші буде розмовляти?

— Чому так ви вважаєте?

2) Читання вірша вчителем.

У ч и т е л ь . Чи правильно ви передбачили співрозмовників?

3) Мовчазне читання вірша учнями. Бесіда.

— Чи погоджуєтесь ви з відповіддю онучки? Чому?

— Що означає слово «білоручка»?

— Які слова в цьому вірші звучать однаково, але значення мають різне?

4) Виразне читання вірша.

III. Підбиття підсумків уроку

Робота в зошитах (с. 41 42, завдання 1, 2, З, 4, 5).

IV. Домашнє завдання

1) Читати запитання в підручнику с. 32 і дати відповіді.

2) Читати виразно вірші-діалоги.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (13.10.2013)
Переглядів: 2499 | Рейтинг: 0.0/0
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі...
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин
Охорона тварин. Турбота людей про тварин
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т...
Запитання до природи. Чим снідає їжачок?
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]