Тема: Текст-опис Мета: продовжувати знайомити дітей із типами текстів за їх метою, виділити характерні ознаки тексту-опису, вчити складати текст-опис; розвивати мовні вміння, розширювати активний словник учнів; виховувати відповідальне ставлення до майбутнього, повагу до старших. Обладнання: добірка портретів, осінній пейзаж. ХІД УРОКУ I. Перевірка домашнього завдання (вправа 38) II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання 1. Орфографічна розминка — Запишіть під диктовку: попереду, щогодини, восени, щоденно, до побачення, щодня. — Які слова сьогодні наведені в словарному диктанті? — Перевірте себе за словником. 2. Робота з творами образотворчого мистецтва — Виберіть полотно, до якого може підійти одне із словникових слів. Поясніть свій вибір. (Осінній пейзаж — таке можна побачити восени.) — А як назвати інші полотна одним словом? 3. Робота зі словниковим словом Портрет Визначення особливостей написання та обговорення їх. — Внесіть слово до своїх словничків. — Складіть і запишіть два речення із словом портрет так, щоб в одному воно було підметом, а в другому — другорядним членом речення. 4. Розповідь вчителя — Але малювати портрети можна не лише фарбами на полотні. Видатні митці літературного слова можуть створити не менш яскраві образи і без фарб. Як ви думаєте, що їм може стати у пригоді? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися малювати словом. А ще познайомимось з новим типом тексту. IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Колективна робота (за вправою 39) — Яка мета цього тексту? 2. Бесіда-розповідь — Чи можна назвати цей текст розповіддю? — Чому? Аргументуйте свою позицію. — А яка ж його мета? — Такі тексти називаються текстами-описами. 3. Творчі завдання (за вправою 39) — Які почуття викликав у вас дідусь? Чому? — Якими художніми засобами письменник досяг такого результату? V. Закріплення та систематизація знань 1. Діалог-дискусія (за вправою 40) Одній групі учнів треба знайти аргументи на доказ того, що це текст-опис, а другій — спростувати цю точку зору. 2. Гра «Мислимо та уявляємо» (диференційоване завдання) Вчитель пропонує дітям за вибором виконати завдання: вправа 41, або скласти портрет свого однокласника, не називаючи його імені. Потім учні класу намагаються впізнати особу, портрет якої зачитано. VI. Підсумок уроку 1. Бесіда — З якими текстами ми сьогодні познайомились? — Назвіть характерні ознаки цих видів текстів. — Яка мета таких текстів? 2. Коментар до домашнього завдання Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2299 | |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Метелик |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 25 |
Уроки чемності |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів... |
Всього коментарів: 0 | |