💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Відмінювання прикметників. (Вправи 218-222.)

Тема: Відмінювання прикметників. (Вправи 218-222.)

Мета: Ознайомити учнів з відмінюванням прикметників в однині і множині, з прийомами розпізнавання відмінка прикметників; розвивати уміння зіставляти мовні явища (прикметники з основою на твердий і м'який приголосний); виховувати повагу і шану до рідної мови і рідної землі.

Обладнання: Загадка, прислів'я, казка, малюнки природи рідного краю.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

II. Повторення вивченого матеріалу. 1. Перевірка домашнього завдання.

а) Вправа 209.

— Які сполучення прикметників з іменниками ви підкреслили?

— Назвіть синоніми, вжиті в тексті.

б) Вправа 217.

— Який заголовок до тексту вправи ви дібрали?

— Прочитайте розбір прикметників за зразком.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Загадка.

Наче лицарі казкові,

вірно служать рідній мові:

так слова єднати вміють,

що усі їх розуміють.

(Відмінки)

2. Оголошення теми і мети уроку.

— Відгадавши загадку, ви здогадалися, що на сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися відмінювати прикметники.

3. Зоровий диктант (за текстом вправи 218).

— Яке число і рід прикметників білий, біла, білих?

— Чому в них різні закінчення?

— Визначте відмінки іменників, з якими зв'язані ці прикметники (кінь, баба, хат), і за ними дізнайтеся про відмінок прикметників.

4. Робота з таблицями відмінювання прикметників (с. 110-111).

— Порівняйте відмінкові закінчення прикметників чоловічого і середнього роду, чоловічого, середнього і жіночого роду.

— Зверніть увагу на особливості відмінювання прикметників чоловічого роду в знахідному відмінку.

5. Спостереження за мовним матеріалом.

— Пригадайте, на які дві групи поділяються прикметники залежно від кінцевого приголосного основи. (Тверду і м’яку.)

— Виконайте вправу 220 за варіантами:

1 варіант — виписати прикметники твердої групи;

2 варіант — виписати прикметники м'якої групи.

— Перевірте, чи в таблицях підручника прикметники так само розбиті на дві групи залежно від кінцевого приголосного основи.

6. Засвоєння теоретичного матеріалу, с. 111.

Фізкультхвилинка.

IV. Тренувальні вправи.

1. Відмінювання прикметників (вправа 221, перше завдання).

— Провідміняйте письмово подані прикметники.

2. Колективне складання таблиці відмінкових закінчень прикметників (вправа 221, друге завдання).

— Складіть таблицю відмінкових закінчень прикметників чоловічого роду в однині.

— Назвіть відмінки прикметників, у яких перед закінченням ставиться знак м'якшення. З чим це пов'язано?

3. Робота з прислів'ями (записані на дошці).

• Добра праця ніколи не пропаде.

• Згаяного часу і конем не здоженеш.

• На чорній землі білий хліб родить.

• Весняний день рік годує.

— Поясніть, як ви розумієте зміст кожного прислів'я.

— Знайдіть у прислів'ях прикметники і спробуйте визначити їх відмінок. * Як ви міркуєте?

4. Робота з казкою.

— Послухайте казку. Поставте прикметники у потрібну за змістом форму.

Пташку спіймали і посадили в клітку. Опинившись у полоні, вона день і ніч повторювала: батьківщина, батьківщина, батьківщина. Хазяїн пташки подумав: «Що ж у неї за батьківщина? Де вона? Мабуть, це якийсь прекрасний квітучий край, де (райський) дерева й (райський) птахи. Дай-но випущу я пташку на волю й подивлюсь, куди вона полетить. Вона мені покаже шлях до тієї (незвичайний) країни».

Хазяїн відчинив золоту клітку, і пташка випурхнула. Вона відлетіла десять кроків і сіла на кущ терну, що ріс серед голого каміння. Між колючих гілок цього куща було її кубельце.

Расул Гамзатов

— Сформулюйте основну думку казки.

— Спробуйте визначити відмінок прикметників у другому абзаці казки.

V. Підсумок уроку.

— Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Від чого залежать закінчення прикметників в однині?

— Які закінчення мають прикметники з основою на твердий приголосний у називному відмінку однини? А які — з основою на м'який приголосний?

— Як визначити відмінок прикметника в реченні?

VI. Домашнє завдання.

С. 111, правило; вправа 222.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (19.08.2015)
Переглядів: 2975 | Рейтинг: 0.0/0
Знайомтесь — клавіатура
В. Лучук «Жолудь». Є. Гуцало «Без дороги ходить дощ». П. Ребро «Суперечка». А...
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу....
Обов'язки дітей і батьків
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]