УРОК 10 Тема. Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто в морі живе?»Мета: 1. Закріпити знання про живопис і графіку як види мистецтва, їхні виражальні засоби. 2. Удосконалювати вміння працювати з кольором згідно з основами кольорознавства, створювати художній образ графічними матеріалами. 3. Виховувати любов до природи, акуратність, відповідальність. |
УРОК 9 Тема. Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочка»Мета: 1. Дати поняття про композицію як засіб створення художнього образу, про передавання засобами композиції певного настрою та враження; навчити правильно добирати формат аркуша, враховуючи ідею картини (малюнка). 2. Розвивати почуття пропорцій зображуваних предметів стосовно форми й формату аркуша. 3. Виховувати естетичні почуття. |
УРОК 8 Тема. Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки»Мета: 1. Закріпити знання про лінію горизонту як поділ простору на землю й небо, ознайомити зі способами передавання простору за принципами: ближче—нижче, ближче—більше; далі—вище, далі—менше. 2. Удосконалювати навички й уміння в передаванні простору, розвивати спостережливість. 3. Виховувати бажання бачити прекрасне в навколишньому світі. |
УРОК 7 Тема. Уявлення про симетричну форму. Практична робота «Світ комах»Мета: 1. Дати елементарне поняття про симетричну форму, навчити усвідомлено розуміти роль осі симетрії. 2. Удосконалювати роботу фарбами в техніці монотипії з графічним допрацюванням деталей. 3. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до представників світу комах. |
УРОК 6 Тема. Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться вам, птахи?»Мета: 1. Ознайомити учнів з елементарною будовою дерев і птахів, дати загальне поняття про силует предметів. 2. Розвивати творче мислення, уміння аналізувати форму предметів, знаходити характерне і створювати силуети. 3. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до матеріалів та інструментів, акуратність у процесі роботи. |
Урок 5 Тема. Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подальшим графічним допрацюваннямМета: 1. Дати загальне уявлення про графіку як вид образотворчого мистецтва, про художні засоби виразності, види, матеріали, інструменти; навчити усвідомлено добирати виразні засоби для створення художнього образу. 2. Розвивати навички й уміння працювати простим олівцем, пером і тушшю, кульковими ручками. 3. Виховувати точність і акуратність. |
УРОК 4 Тема. Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового міста»Мета: 1. Дати загальне поняття про споріднені кольори; учити дітей користуватися колірним кругом для знаходження колірного рішення своєї композиції. 2. Відпрацьовувати навички й уміння одержувати нові відтінки певного кольору, заповнювати аркуш паперу відповідно до композиції (великий малюнок, рівновага елементів на аркуші, виділення головного). 3. Виховувати вміння виражати своє ставлення до прекрасного. |
УРОК 3 Тема. Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок «Лиш айстра у саду цвіте»Мета: 1. Продовжити вивчення основ кольорознавства, ознайомити з колірним контрастом. 2. Розвивати навички й уміння працювати фарбами, удосконалювати передавання настрою за допомогою кольору. 3. Виховувати естетичний смак, удосконалювати пізнавальну діяльність. |
УРОК 2 Тема. Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка»Мета: 1. Дати загальне уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва, ознайомити з основними жанрами, матеріалами й техніками. 2. Розвивати колірну чутливість, уміння розрізняти тональні й колірні відтінки. 3. Виховувати художній смак, естетичне ставлення до навколишнього світу. |
Урок 1 Тема. Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом»Мета: 1. Ознайомити з видами візуальних мистецтв (архітектура, скульптура, живопис, графіка, декоративно-ужиткове мистецтво (ДУМ)), основними засобами їх виразності. 2. Розвивати творчу уяву, спостережливість, зорову пам’ять, розумові здібності. 3. Виховувати дбайливе ставлення до творів мистецтва, повагу до їхніх творців. |