УРОК 3 Тема. Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок «Лиш айстра у саду цвіте»Мета: 1. Продовжити вивчення основ кольорознавства, ознайомити з колірним контрастом. 2. Розвивати навички й уміння працювати фарбами, удосконалювати передавання настрою за допомогою кольору. 3. Виховувати естетичний смак, удосконалювати пізнавальну діяльність. Обладнання: матеріали: акварельні фарби, туш, альбом із шаблонами (с. 4—5); зоровий ряд: репродукції картин: Е. Бернар «Бретонки з парасольками», А. Дерен «Скелі», Ю. Піменов «Гвоздика», «Польові квіти»; демонстраційна таблиця «Колірний круг». Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. — Для якого виду образотворчого мистецтва колір є найважливішим? — Які види живопису ви знаєте? Назвіть їх. — Із чим нерозривно пов’язаний монументальний живопис? — Які види монументального живопису прикрашають будівлі? III. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати колір, основні закони, за якими живописець створює картини. Ви вже знаєте, що основних кольорів усього три, а які можливості: сім кольорів спектра розташувалися в колірному крузі! Ось як озброєний живописець! IV. Оголошення теми уроку На сьогоднішньому уроці ви ознайомитеся з колірним контрастом. V. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. Для того щоб говорити про колірний контраст, потрібно визначити, що ж таке контраст. У житті ми досить часто зустрічаємо це поняття: висока людина й людина маленького зросту, повна й худа; широкий пасок і вузький; солодкий і гіркий на смак тощо. — Наведіть приклад контрасту, з яким ви зустрічалися в житті. Як ви помітили, контраст — це різка протилежність у чомусь. У живописі контраст буває колірний і тональний. Давайте розглянемо колірний круг. Якщо подивитися на червоний колір, то навпроти нього розташований зелений, проти синього — жовтогарячий, а проти фіолетового — жовтий. Ці кольори називаються контрастними. Червоний квадрат на зеленому фоні виглядає яскравіше, ніж на жовтогарячому, він у цьому випадку краще помітний. Якщо ці кольори розташовані поруч, підсилюється колір кожного з них. — Зверніть увагу на цих мишенят — вони всі різні за кольором: жовте, синє, зелене. Доберіть кожному мишеняті колір для м’яча так, щоб він був контрастний до кольору самого мишеняти. (Див. альбом із шаблонами, с. 4.) (Діти, користуючись колірним кругом, виконують вправу.) Художники часто використовують контрастні кольори під час написання своїх картин. Такі картини мають дуже яскравий вигляд. (Учитель демонструє репродукції й разом з учнями визначає контрастні кольори, розмірковує про задум картини.) Але існує й інший вид контрасту в живописі. Це тональний контраст. Будь-який колір може бути і світлим, і темним. Візьмемо синю фарбу. Якщо додати до неї води, вона стане світло-блакитною, у разі меншої кількості води колір буде темнішим, більш насиченим. А тепер подивіться на їх поєднання: світлу фарбу добре видно на яскравому фоні й навпаки. Порівняйте ці дві картини. (Учитель демонструє репродукції картин Ю. Піменова на с. 4 альбому із шаблонами.) Яка з картин яскравіша? (Діти на основі отриманих на уроці знань висловлюють свою точку зору, учитель налаштовує їх на думку про колірний і тональний контраст.) VI. Практична робота 1. Слово вчителя. Тема нашого малюнка «Лиш айстра у саду цвіте». Виходячи з назви, можна здогадатися, що саме буде основним об’єктом зображення. — Які нові знання ми використаємо для того, щоб зобразити айстру як основний об’єкт? — Який колір фарби підійде для фону? А тепер пригадайте, коли цвітуть айстри? 2. Виконання роботи «Лиш айстра у саду цвіте». 1) Візьміть крейду тих кольорів, які будуть добре помітними на темному фоні: вони мають бути яскравими або світлими. 2) Намалюйте восковою крейдою айстри, намітьте місяць, розсипте по небі зірки. 3) Увесь малюнок зафарбуйте темною фарбою або чорною тушшю. Примітка: фарба й туш не зможуть перекрити слід крейди, тому що до її складу входить віск, решту місця затемнять. VII. Завершення уроку Підбиття підсумків, оцінка діяльності учнів, демонстрація виконаних на уроці робіт. Завдання на наступний урок: принести фарби, пензлі, папір. | |
| |
Переглядів: 3599 | |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 8 |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
Всього коментарів: 0 | |