💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева»

Урок 5

Тема. Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева»

Мета: ознайомити учнів із поняттям симетрії; навчити симметричного вирізування; навчити виготовляти симетрично вирізані вироби; розвивати творчі здібності; виховувати охайність, естетичні почуття.

Обладнання: демонстраційний матеріал — зразки симетричних фігур, гірлянд, хороводів, малюнки листя, комах; для індивідуального користування — таблиця-схема «Мовні позначення» (робота з папером), картки «Закінчіть малюнок» (для роботи в парах), шаблони, альбомний аркуш паперу, ножиці, простий олівець; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання».

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ . Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо навчатися симетричного вирізування з паперу. Виготовимо гірлянду-хоровод «Дерева». (Учитель демонструє вироби.)

ІІ . Робота над темою уроку

— У природі існує безліч прикладів симетрії. Ось малюнок листочків дерев. У них є вісь симетрії та однакові відгалуження від неї. Природа наділила комах і птахів крилами симетричної форми відносно осі-тулуба, інакше вони не змогли б літати. Спробуємо виготовити листочок та метелика.

(Учитель пропонує двом учням вирізати за контурами ці фігури.)

Після вирізування діти доводять, що отримали дві однакові половинки.

— Наведіть приклади симетричних природних форм. (Діти наводять приклади: жолуді, яблука, сливи, апельсини, груші тощо.)

— Назвіть симетричні предмети серед посуду. (Тарілка, глечик, каструля тощо.)

Гра «Зайвий предмет»

(Серед симетричних предметів назвіть зайвий.)

• Полуниця, малина, огірок, персик. (Огірок)

• Томат, перець, аґрус, картопля. (Аґрус)

• Склянка, сковорідка, килим, горщик. (Килим)

Робота у парах

На партах лежать незакінчені малюнки. Художник поклав їх на березі моря, а хвильки змили частини. Домалюйте та впізнаєте, що це за предмети.

(Рис. 5)

Учні називають предмети: парасолька, грибок, каструля, сонечко, квітка, ведмедик.

— Ви побачили, що всі вони мають симетрію. Сьогодні ми виготовимо симетричний хоровод дерев. Для симетричного вирізування папір складають у кілька разів «гармошкою».

Оскільки віссю симетрії є лінія згину, потрібно надрізувати частини обережно.

(Учитель демонструє техніку симетричного вирізування.)

Робота з підручником (С. 20, 21).

ІV. Інструктаж

1. Робота за схемою «Лінії та їх призначення».

Учитель нагадує, як потрібно складати папір, нагадує і демонструє прийоми роботи з ножицями. Удосконалюється вміння на прикладі окремих учнів.

— Для виготовлення гірлянд-хороводів ви використовуватимете шаблони.

2. Відгадування загадок.

• І маленькі, і старенькі,

Взимку, влітку навесні.

Всюди вдягнені гарненько

У зелені сукні всі. (Ялинки)

• Стовбури біленькі,

Гілочки тоненькі.

І зелені мають кіски,

А зовуть нас всі… (берізки).

3. Алгоритм роботи.

— Щоб виготовити хоровод цих дерев, необхідно дотримуватись такої послідовності.

1) Скласти папір навпіл, по довжині розрізати. (Рис. 6, а)

2) Накласти на край смужки шаблон і позначити його ширину. (Рис. 6, б)

3) Скласти смужку паперу «гармошкою» із визначеною шириною. (Рис. 6, в)

4) Накласти на складену смужку шаблон і розмістити заготовку. (Рис. 6, г)

5) Вирізати заготовку за розміткою. Розгорнути смужку. Гірлянди готові.

(Рис. 7)

а б в г

Рис. 6

Рис. 7. Гірлянди-хороводи

V. Практична робота

Учні працюють. Учитель стежить за правильністю складання паперу

«гармошкою».

Фізкультхвилинка

Дерева високі-високі.

Їх вітер колише, гойдає,

Ліворуч, праворуч хитає,

Вперед і назад вигинає.

Листя з дерев опадають,

А учні за парти сідають.

Учні продовжують виготовлення виробу.

VІ. Підсумок уроку

Учитель разом із учнями розглядають роботи. Найкращі вироби відбираються на виставку.

VІІ . Прибирання робочих місць

— На наступний урок ви повинні принести аркуш паперу для письма, простий олівець, ножиці.

Категорія: Трудове навчання: технічна і художня праця | Додав: SYLER (21.09.2013)
Переглядів: 2527 | Рейтинг: 0.0/0
Екскурсія до шкільної майстерні
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці»
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ...
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка»
Чим ми бачимо
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]