Урок 5 Тема. Симетричне вирізування. Виготовлення гірлянд-хороводів «Дерева» Мета: ознайомити учнів із поняттям симетрії; навчити симметричного вирізування; навчити виготовляти симетрично вирізані вироби; розвивати творчі здібності; виховувати охайність, естетичні почуття. Обладнання: демонстраційний матеріал — зразки симетричних фігур, гірлянд, хороводів, малюнки листя, комах; для індивідуального користування — таблиця-схема «Мовні позначення» (робота з папером), картки «Закінчіть малюнок» (для роботи в парах), шаблони, альбомний аркуш паперу, ножиці, простий олівець; посібник І. М. Веремійчика «Трудове навчання». Хід уроку І. Організація класу ІІ . Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми будемо навчатися симетричного вирізування з паперу. Виготовимо гірлянду-хоровод «Дерева». (Учитель демонструє вироби.) ІІ . Робота над темою уроку — У природі існує безліч прикладів симетрії. Ось малюнок листочків дерев. У них є вісь симетрії та однакові відгалуження від неї. Природа наділила комах і птахів крилами симетричної форми відносно осі-тулуба, інакше вони не змогли б літати. Спробуємо виготовити листочок та метелика. (Учитель пропонує двом учням вирізати за контурами ці фігури.) Після вирізування діти доводять, що отримали дві однакові половинки. — Наведіть приклади симетричних природних форм. (Діти наводять приклади: жолуді, яблука, сливи, апельсини, груші тощо.) — Назвіть симетричні предмети серед посуду. (Тарілка, глечик, каструля тощо.) Гра «Зайвий предмет» (Серед симетричних предметів назвіть зайвий.) • Полуниця, малина, огірок, персик. (Огірок) • Томат, перець, аґрус, картопля. (Аґрус) • Склянка, сковорідка, килим, горщик. (Килим) Робота у парах На партах лежать незакінчені малюнки. Художник поклав їх на березі моря, а хвильки змили частини. Домалюйте та впізнаєте, що це за предмети. (Рис. 5) Учні називають предмети: парасолька, грибок, каструля, сонечко, квітка, ведмедик. — Ви побачили, що всі вони мають симетрію. Сьогодні ми виготовимо симетричний хоровод дерев. Для симетричного вирізування папір складають у кілька разів «гармошкою». Оскільки віссю симетрії є лінія згину, потрібно надрізувати частини обережно. (Учитель демонструє техніку симетричного вирізування.) Робота з підручником (С. 20, 21). ІV. Інструктаж 1. Робота за схемою «Лінії та їх призначення». Учитель нагадує, як потрібно складати папір, нагадує і демонструє прийоми роботи з ножицями. Удосконалюється вміння на прикладі окремих учнів. — Для виготовлення гірлянд-хороводів ви використовуватимете шаблони. 2. Відгадування загадок. • І маленькі, і старенькі, Взимку, влітку навесні. Всюди вдягнені гарненько У зелені сукні всі. (Ялинки) • Стовбури біленькі, Гілочки тоненькі. І зелені мають кіски, А зовуть нас всі… (берізки). 3. Алгоритм роботи. — Щоб виготовити хоровод цих дерев, необхідно дотримуватись такої послідовності. 1) Скласти папір навпіл, по довжині розрізати. (Рис. 6, а) 2) Накласти на край смужки шаблон і позначити його ширину. (Рис. 6, б) 3) Скласти смужку паперу «гармошкою» із визначеною шириною. (Рис. 6, в) 4) Накласти на складену смужку шаблон і розмістити заготовку. (Рис. 6, г) 5) Вирізати заготовку за розміткою. Розгорнути смужку. Гірлянди готові. (Рис. 7) а б в г Рис. 6 Рис. 7. Гірлянди-хороводи V. Практична робота Учні працюють. Учитель стежить за правильністю складання паперу «гармошкою». Фізкультхвилинка Дерева високі-високі. Їх вітер колише, гойдає, Ліворуч, праворуч хитає, Вперед і назад вигинає. Листя з дерев опадають, А учні за парти сідають. Учні продовжують виготовлення виробу. VІ. Підсумок уроку Учитель разом із учнями розглядають роботи. Найкращі вироби відбираються на виставку. VІІ . Прибирання робочих місць — На наступний урок ви повинні принести аркуш паперу для письма, простий олівець, ножиці. | |
| |
Переглядів: 2527 | |
Екскурсія до шкільної майстерні |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Чим ми бачимо |
Всього коментарів: 0 | |