Урок 5 Тема. Графіка як вид образотворчого мистецтва. Виконання аплікації «Рибки» з подальшим графічним допрацюваннямМета: 1. Дати загальне уявлення про графіку як вид образотворчого мистецтва, про художні засоби виразності, види, матеріали, інструменти; навчити усвідомлено добирати виразні засоби для створення художнього образу. 2. Розвивати навички й уміння працювати простим олівцем, пером і тушшю, кульковими ручками. 3. Виховувати точність і акуратність. Обладнання: матеріали: кольоровий папір, ножиці, клей, простий олівець, паличка або ручка з пером, туш, кулькова ручка, альбом із шаблонами (с. 8—9); зоровий ряд: демонстраційна таблиця «Графік за роботою», репродукції картин В. Панова «На березі» (олівець), «Гурзуф» (чорнило, перо), репродукції малюнків І. Єфімова «Леопард», «Страус», «Боротьба биків зебу»; силует рибки з графічним допрацюванням; предмети, що мають різну фактуру. Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. — Яким чином художник одержує нові кольори? — Як можна змінити тон якого-небудь кольору? — Що ми маємо на увазі, коли говоримо про колірний відтінок? III. Оголошення теми уроку Сьогодні на уроці ми ознайомимося з графікою — одним із видів образотворчого мистецтва, з яким ви, не підозрюючи того, добре знайомі з раннього дитинства, і довідаємося про те, за допомогою яких засобів художник-графік правдиво зображує предмети. IV. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. Графіка (від латин. graphic — пишу) — вид образотворчого мистецтва, основним образотворчим засобом якого є малюнок, виконаний на папері олівцем, пером, пензлем чи вугіллям. Так само, як і інші види мистецтва, графіка залежно від призначення поділяється на станкову, книжкову, журнально-газетну, прикладну, плакатну. Основними її засобами є лінія, крапка, штрих, пляма. Насамперед зупинимося на простому олівці, найдоступнішому предметі. Олівець легко стирається, це дозволяє неодноразово виправляти помилки, працювати з дрібними деталями. Малюнок олівцем може бути сріблистим, легким або насиченим і контрастним. (Ознайомлення з репродукцією картини В. Панова «На березі».) Багатьом художникам подобається малювати пером. Звичайно, ця техніка складна, але вона дисциплінує, вчить бути точним. (Діти розглядають репродукції картин.) Більші можливості у звичайної авторучки, кулькової або пір’яної. Якщо поглянути довкола, то неважко помітити, що нас оточує світ реальних предметів і явищ. Дізнаємося ми про них за допомогою органів чуття: очима ми бачимо форму предмета, колір; вухами сприймаємо звуки; ніс допомагає нам розрізняти запахи; проводячи рукою по якому-небудь предмету, ми відчуваємо його поверхню: гладка або шорстка, пухната або колюча, тобто знайомимося з тією чи іншою фактурою. (Діти із заплющеними очима тільки за допомогою рук визначають фактуру певного предмета.) Для передавання реального світу художник повинен уміти образотворчими засобами правдиво подати той чи інший об’єкт. Згадаємо, що в живописі — це колір. У скульптурі й архітектурі — об’єм. Зверніть увагу, як зображає художник І. Єфімов тварин. Умілий вибір графічних засобів (лінії, плями, крапки) дозволяє передати покрив тварин: м’яке хутро леопарда, довге пір’я страуса… У кожної тварини свій покрив. Птахи вкриті пір’ям, риби — лускою, одні тварини мають густе хутро, інші — лише колючки. Покажіть за допомогою простого олівця, як І. Єфімов зобразив довге пір’я страуса, хутряну пухнату шубку леопарда тощо. (Див. альбом із шаблонами, с. 8; демонстраційні таблиці.) А тепер подивіться на графічні малюнки. Як ви гадаєте, до яких предметів вони можуть відноситися? (Учні в альбомі записують, що може бути прикрашено пропонованою фактурою (кора дерева, вовна, хутро ягнички, панцир черепахи тощо). Після виконання всіх цих завдань не важко дійти висновку, що будь-який предмет має свою поверхню, тобто фактуру, і в графіці передати її можна плямою, крапкою, штрихом або їх поєднанням. V. Практична робота Виконання аплікації «Рибки» з подальшим графічним допрацюванням (або виконання роботи в техніці монотипії). (Див. альбом із шаблонами, с. 8.) 1) Виконайте силует рибки з кольорового паперу: розріжте квадрат по діагоналі; складіть кольором усередину по осі; виріжте по лінії розрізу й розгорніть. 2) Допрацюйте силует графічними засобами. 3) Наклейте на тонований папір, додайте водорості, пухирці, каміння. Якщо виконувати роботу в техніці монотипії, то кольоровий папір замінюється відбитками, які дитина одержить сама, а потім все повторює так само, як і під час роботи з кольоровим папером. VI. Завершення уроку Підбиття підсумків, демонстрація виконаних на уроці робіт, оцінка діяльності учнів. Завдання на наступний урок: принести кольоровий папір, ножиці, клей. | |
| |
Переглядів: 5206 | |
Значення природи для життя людини |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |