УРОК 4 Тема. Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового міста»Мета: 1. Дати загальне поняття про споріднені кольори; учити дітей користуватися колірним кругом для знаходження колірного рішення своєї композиції. 2. Відпрацьовувати навички й уміння одержувати нові відтінки певного кольору, заповнювати аркуш паперу відповідно до композиції (великий малюнок, рівновага елементів на аркуші, виділення головного). 3. Виховувати вміння виражати своє ставлення до прекрасного. Обладнання: матеріали: фарби, пензлі, папір, альбом із шаблонами (с. 6—7); зоровий ряд: тональна розтяжка певного кольору від світлого до темного; репродукція картини М. Врубеля «Царівна Лебідь»; музичний ряд: «Пісенька друзів» з мультфільму «Чарівник Смарагдового міста». Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань Бесіда. — Які контрасти в живописі ви знаєте? — Які кольори називають додатковими? — Що таке тональні контрасти? III. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя з елементами бесіди. Звучить «Пісенька друзів» з мультфільму «Чарівник Смарагдового міста». — Діти, як ви гадаєте, яке місто ми малюватимемо сьогодні? Правильно, Смарагдове місто. Давайте пригадаємо, про що йдеться в казці «Чарівник Смарагдового міста». (Діти разом з учителем пригадують сюжет казки.) — Як ви думаєте, чому місто називається Смарагдовим? (Відповіді дітей можна пов’язати з кольорами.) Смарагд — це дорогоцінний камінь зеленого кольору, його часто використовують у виготовленні ювелірних прикрас. Виблискуючи в променях сонячного світла, Смарагдове місто переливається різними відтінками зеленого кольору. IV. Оголошення теми уроку На сьогоднішньому уроці ми розглянемо, як збагатити палітру колірних відтінків. V. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя. На попередніх уроках ми з вами намагалися навчитися одержувати з одного кольору кілька різних тонів. Сьогодні ми довідаємося, як з одного кольору шляхом змішування одержати інші колірні відтінки. Давайте подивимося на колірний круг. Контрастні, або, як їхіще називають, додаткові кольори, розташовані один навпроти одного. Кольори, які перебувають поруч із певними кольором, називаються спорідненими: для жовтого кольору спорідненими є жовтогарячий і зелений. Маємо три смужки червоного кольору, порівняймо їх. Одна — виразно червоного кольору, на іншій присутній жовтий, на третій — синій; ми маємо три різних відтінки червоного кольору. А якщо ці кольори розбавити ще й білилом, то одержимо нові тони. Яке багатство відтінків тільки одного кольору ми побачили! (Учитель демонструє репродукції й проводить бесіду з учнями з визначення колірної гами тієї чи іншої картини, визначає, яка фарба лягла в основу колірного рішення, як художник міг одержати таке багатство колірних відтінків. У якості вправи дітям пропонується виконати завдання: користуючись колірним кругом, одержати нові відтінки зеленого кольору. Спочатку разом з учителем визначаються споріднені кольори, у зелену фарбу додається жовта й зафарбовується квадрат, потім додається синя — і процес повторюється. Змінюючи насиченість тону, учні, рухаючись ліворуч і праворуч, продовжують одержувати нові відтінки (зміна насиченості). Таким чином, діти одержали палітру зелених кольорів, усі відтінки якого можна використати в малюнку «Чарівник Смарагдового міста».) VI. Практична робота Виконання малюнка «Чарівник Смарагдового міста». Учні малюють Смарагдове місто лише за допомогою відтінків зеленого кольору. Учитель звертає увагу на те, що малюнок має бути великим, необхідно рівномірно заповнювати аркуш, правильно використовувати колір. За власною ініціативою учні можуть намалювати й самого чарівника Гудвіна. VII. Завершення уроку Підбиття підсумків. Демонстрація завершених малюнків. Завдання на наступний урок: принести кольоровий папір, ножиці, клей, простий олівець, паличку або ручку з пером, туш, кулькову ручку. | |
| |
Переглядів: 3024 | |
Шкільними стежками. Урок позакласного читання |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Жителі зоопарку, виліплені з пластиліну |
Доброта - це частина нас |
Всього коментарів: 0 | |