Тема: Вступний урок до теми «Твори зарубіжних письменників» Мета: ознайомити учнів із темою, яку будуть вивчати, та творами зарубіжних письменників; удосконалювати вміння виразно читати, узагальнювати, висловлювати оцінні судження; збагачувати словниковий запас; виховувати бажання поповнювати свої знання, вивчати творчість зарубіжних письменників. |
Тема: Краю мій рідний Мета: познайомити дітей із новими книгами про рідний край; розвивати допитливість, спостережливість; вчити учнів бачити і відчувати красу природи; працювати над удосконаленням техніки читання, виразності; виховувати любов до рідного краю. |
Тема: Тематичне оцінювання Мета: перевірити вміння та знання учнів із вивчених тем; розвивати зв'язне мовлення; прищеплювати любов до рідного слова, мови. |
Тема: Гімн Дніпру-Славуті. М. Гоголь «Чудовий Дніпро». М. Познанська «Спасибі людям, що зростили ліс» Мета: розширювати словниковий запас; удосконалювати вміння виразно читати; розвивати уміння сприймати і складати розповідь за картиною, викликати в учнів захоплення красою опису величавої ріки. |
Тема: Пригоди на березі синьоокої Десни. В. Чухліб «Деснячки» Мета: вчити складати план тексту, давати характеристику дійових осіб, виділяти опис пейзажів, зовнішності дійових осіб; викликати у читачів інтерес до читання твору; вчити складати міркування щодо ставлення до природи; виховувати турботливе ставлення до природи, відповідальність за свої вчинки. |
Тема: Чи знаєте ви, якими можуть бути грім і вітер? М. Познанська «Грім». М. Вінграновський «Грім». Є. Горева «Весняний вітер» Мета: вдосконалювати виразність читання; розвивати спостережливість, образне мислення й мовлення учнів; збагачувати мовлення образними висловлюваннями, порівняннями; вчити доводити свої твердження рядками твору, зіставляти різні форми опису природних явищ. |
Тема: Як по-різному звучать мелодії природи... С. Жупанин «Мелодії природи». О. Олесь «В небі жайворонки в'ються». Художньо-пізнавальне оповідання Ю. Старостенка «Ходить така чутка» Мета: вчити дітей правильно, виразно читати поетичні твори, зв'язно висловлювати свої думки; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати спостережливість; розвивати творчу уяву, любов до природи. |
Тема: Світла радість від пробудження природи в описі приходу весни. Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». В. Ткаченко «Квітень». Робота над репродукцією В. Яценка «Рання весна» Мета: вчити учнів сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у прозовому творі; узагальнити знання учнів про початок весни; вчити їх спостерігати за змінами в природі; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи. |
Тема: Н. Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (дія друга) Мета: продовжити ознайомлення учнів із жанром п'єси; вчити інсценізувати п'єсу, передавати інтонацією почуття дійових осіб; вчити знаходити за допомогою вибіркового читання уривки, слова, що характеризують дійових осіб; розвивати творчі здібності дітей. |
Тема: Мої улюблені байки Мета: розширити знання учнів про байку як жанр твору; розвивати читацьку самостійність, навички виразного читання байок та вміння аналізувати і визначати головну думку; виховувати інтерес до літератури, почуття гідності, вміння виправляти не тільки чужі, а й свої помилки. |