Тема: Н. Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (дія друга) Мета: продовжити ознайомлення учнів із жанром п'єси; вчити інсценізувати п'єсу, передавати інтонацією почуття дійових осіб; вчити знаходити за допомогою вибіркового читання уривки, слова, що характеризують дійових осіб; розвивати творчі здібності дітей. Обладнання: маски для інсценізації п'єси. ХІД УРОКУ I. Мовна розминка. Гра «Здогадайся: хто це?» - Відгадайте, про кого я говорю. o Донечка, хазяєчка, вертуха, внучка, помічниця, рукодільниця - ... (дівчина). o Сильний, злий, зубатий, сірий, хижий - ... (вовк). o Ходить, жує, бекає - ... (вівця). o Літає, плаває, клює, ґелґоче - ... (гуска). II. Повторення знань учнів про п'єсу як літературний жанр - Прочитайте деформований текст і пригадайте, що таке п'єса. саП'є - ец трів, який знапринийче дял аральтетної тависви. У тексіт с'єп є осипи міцьс, де бувавідтьсяє ідя, свола дувегочо. (П'єса - це твір, який призначений для театральної вистави. У тексті п'єс є описи місць, де відбувається дія, слова ведучого.) - Із чого починається п'єса? (Із переліку дійових осіб) - Із чого починається кожна репліка діалогу? (З назви дійової особи, яка промовляє ці слова) - Що зазначається у дужках? (Дається вказівка автора щодо інтонації, темпу мовлення чи дій героя.) - Про що йдеться у словах автора? (У них вміщено опис місця подій, вказівки щодо руху дійових осіб на сцені.) III. Опрацювання другої дії п'єси Н. Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба» 1. Актуалізація опорних знань учнів. - Прочитайте уривок із вірша, роз'єднавши слова. Затихнувгомін. Взалізгаслосвітло, Івраз,заполонившивсічуття, розсунуласьзавіса... Ірозквітложиття - мовказка, йказка - мов життя. - Пригадайте, як називається вірш. Хто його автор? - Що показують у театрі? - Що таке п'єса? Чим вона відрізняється від творів інших жанрів? Які особливості побудови п'єси? - Продовжте речення: «Щоб показати п'єсу на сцені, потрібно...». - Сьогодні ми дочитаємо до кінця п'єсу Нелі Шейко-Медведєвої «Лисиця, що впала з неба» і дізнаємось, чи змогли люди і тварини розпізнати підступи і хитрощі Лисиці. 2. Словникова робота. - Щоб вам було легше читати, потренуйтесь у читанні слів. Діти читають слова в парі «луною». Дрижитьополонканаставляє шановніпаморозьнатомість укинутизлодійказамислила фортецясільчанипозбутися завившипропонуєпобачивши - Прочитайте кожну колонку слів на одному диханні. Яку колонку читати було легше? Чому? Які слова вам незрозумілі? (Кілька учнів шукають і зачитують пояснення цих слів у тлумачному словнику.) - Доберіть синоніми до слів замислила (задумала), натомість (замість), злодійка (крадійка). 3. Первинне ознайомлення з текстом (мовчки). Перевірка сприймання. - Де відбуваються події другої дії? - Скільки у ній дійових осіб? Хто вони? - Чи з'явилися нові дійові особи? 4. Аналіз змісту другої дії п'єси. Вибіркове читання. - В яку пору року відбувається друга дія казки? Чому ви вважаєте саме так? Доведіть свою думку словами тексту. - Що виробляла Лисиця? Як вона ставилася до Вовка? - Хто допомагав Лисиці в її злочинах? - Чому вона вирішила позбутися Вовка? Як вона хотіла це здійснити? - Чому Ворона допомагала Вовкові? Поясніть вислів «чорна справа». - Як усі разом перехитрили Лисицю? - Від чого автор застерігає читачів? Що засуджує? 5. Вправи для розвитку швидкості читання. 1) Гра «Чиї це слова?» - Пригадайте, кому з дійових осіб належать слова, дочитайте їх до кінця. o «Нащо мені той візок...» (Лисиця); o «А мені оте...» (Овечка); o «Втікай, Вовче!..» (Ворона); o «Чого ж ти мовчав?» (Сірко); o «Не впіймати вам її...» (Вовк); o «Мій кожух!» (Дівчина); o «Шановні сільчани!..» (Заєць); o «Ну, що ж!..» (Чумак). 2) Знайти у тексті і прочитати усі окличні, питальні й спонукальні речення. 6. Спостереження за мовою дійових осіб. - Хто з дійових осіб не має слів? Хто має дуже мало реплік? Розкажіть, які дії повинен виконати кожен із них. - Які зміни настрою слід передати словами Вовка? - З якою інтонацією потрібно читати слова Сірка, Ворони, Лисиці, Зайця? 7. Інсценізація п'єси. Діти у групі обирають уривок казки для інсценізації (той, що найбільше сподобався). Читають, передаючи характер, настрій дійових осіб за допомогою голосу, міміки, жестів. IV. Підсумок уроку - Хто автор прочитаної п'єси-казки? Хто головний герой твору? Яке ваше ставлення до нього? - Чия поведінка видалася вам несподіваною? Чому? - Вчинки кого із персонажів ви засуджуєте, а кого - схвалюєте? Чому саме? - Яку роль хотіли б зіграти у п'єсі? Чому? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2987 | |
Українська народна казка «Колосок» |
Цирк! Цирк! Цирк! Складання розповіді за серією малюнків |
Бережливе ставлення до природи |
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос... |
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ... |
Всього коментарів: 0 | |