Урок 25
Тема. Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло»Мета: продовжувати вчити учнів різати папір і картон ножицями за пря-мими і заокругленими лініями; удосконалювати вміння працювати із шаб-лонами; розвивати акуратність і точність; виховувати інтерес до процесу створення речей своїми руками; здійснювати міжпредметний зв’язок. Обладнання: зразок виробу, картон, ножиці, фломастери. ХІД УРОКУ І. Організація класу Учитель Дзвінко пролунав дзвінок, Всіх покликав на урок. Тож сідайте всі в рядок — Починається урок! ІІ. Повідомлення теми і мети Учитель Математика до нас На урок прийшла у клас. Хоче з вами подружити Й рахувати всіх навчити! III. Робота над темою уроку 1. Розповідь учителя про прийоми різання паперу по кривій лінії. 2. Демонстрування зразка числового віяла та використання його на уро-ках математики. 3. Відгадування загадки. — А з чого ми почнемо нашу роботу, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте за-гадку. Під хвоєю ховаються Чи листям укриваються, Шапки не знімають, Дощику чекають. (Гриби) 4. Повторення правил роботи з ножицями. 5. Вирізання учнями за шаблоном грибочка. Пояснення вчителя щодо мети даної роботи (вирізання грибочка по кривій лінії є пропедевтикою перед наступним етапом роботи — вирізанням частин числового віяла). IV. Фізкультхвилинка V. Планування наступних трудових дій 1. Розмітка карток за допомогою шаблону. 2. Вирізування з картону 10 карток числового віяла. 3. Написання цифр фломастером на вирізаних картках. 4. Скріплення числового віяла. VI. Самостійна робота учнів Протягом самостійної роботи учнів учитель розповідає їм казку В. Бутрім «Про Плюс і Мінус». У Математичній країні, де живуть і працюють цифри та інші різноманітні знаки, жили собі Плюс та Мінус. На вигляд вони були трохи схожі, бо і той, й інший мали рисочки, але у Плюса їх було дві і вони утворювали хрестик, а Мі-нус мав одну рисочку. Та головна відмінність між ними полягала не в цьому. Коли Плюс або Мінус ставали між двома числами, відбувалися див-ні речі. Числа, між якими з’являвся Плюс, одразу ставали Доданками. А це означало, що вони зливалися докупи, з’єднувалися і збільшувалися. З них утворювалася Сума! Наприклад, учора побачив Плюс, що на клумбі виросло 5 червоних тюльпанів і 2 жовтих, підбіг і став між п’ятіркою та двій-кою. Одразу з’явився букет із семи тюльпанів. Коли Плюс з’єднував додан-ки, він завжди радів і співав свою улюблену пісеньку: Я — Плюс! З’єднав я два числа, І в сумі сила їх зросла! Мінус мав зовсім інший характер та зовсім інші звички. Коли він з’являвся між двома числами, вони не зливалися докупи, не з’єднувалися і не збіль-шувалися. Навпаки! Число, що стояло зліва від Мінуса, починало зменшу-ватися, і тому йому одразу давали назву — Зменшуване. А зменшувалося воно рівно на стільки, скільки одиниць мало чис-ло, що стояло справа. Воно ніби віднімало сили у Зменшуваного, тому й одержало назву — Від’ємник. Від чисел залишалася тільки Різниця між ними. От сьогодні вранці, на-приклад, побачив Мінус у дворі сімох мишенят, став так, щоб п’ятеро право-руч опинилося! І їх вмить не стало! Залишилася тільки Різниця — дві миш-ки. А Мінус вихвалявся й співав: Я — Мінус! Віднімання знак! Відняти щось — це я мастак! Він завжди наспівував цю пісеньку, коли йому доводилося щось відні-мати. VII. Аналіз дитячих робіт VIII. Дидактична гра «мовчанка» (за допомогою числового віяла) Учитель мовчки вказує на приклади на додавання і віднімання у межах 10, що записані на дошці,— учні мовчки демонструють відповідну картку із відповіддю на числовому віялі. Для гри можна використати такі віршовані задачі: На траві навколо хати Метушились каченята. 5 білесеньких, як сніг, Троє чорних. Скільки всіх? Ой, було ж у нас мороки! Посварились дві сороки, А на шум ще 5 примчало. Порахуйте скільки стало? П’ять фломастерів у Мані, На три більше олівців. А для вас усіх питання: Скільки в Мані олівців? Через поле, через ліс Дід Мороз — Червоний ніс У червоному мішечку Подарунки дітям ніс. Він 4 подарунки Дав слухняному Сашку. Ще там трійко залишилось. Скільки всіх було в мішку? Двох лящів зловили ми, Ще впіймались і соми. Більше їх було на 6. Скільки? Хто з вас відповість? Півник на город пішов, 8 черв’яків знайшов. З них три одразу півник з’їв, А решту курочкам лишив. Діти, як би нам дізнатись, Скільки курочкам дісталось? В норі 6 мишок шурхотять, А кіт у нірку дише. Питає в мами мишеня: — А нас на скільки більше? ІХ. Підсумок уроку — Що саме вам найбільше сподобалося на уроці? Х. Прибирання робочого місця | |
| |
Переглядів: 2353 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Симетричне вирізування |
В гостях у Ганнусі |
«Ой весна, весна...», «Вийди, вийди, сонечко» (українські народні співанки). ... |
Всього коментарів: 0 | |