Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця». «Приказка-небувалиця» (з народного)

УРОК 62

Тема. Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця». «Приказка-небувалиця» (з народного)

Мета: ознайомити учнів із незвичною формою небилиць: лічилкою, скоромовкою і приказкою; розвивати увагу, спостережливість, кмітливість, увагу, навички виразного читання; виховувати любов до краси рідного слова, до рідної мови.

Обладнання: таблиця складів (додаток 1).

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

1. Вправи з читання.

1) «Розпитування». За таблицею складів діти читають рядки 23—26 у різному темпі: 1 рядок — повільно, 2 — швидко, 3 — ще швидше, 4 — скоромовкою.

2) Читання слів, поданих в аналітико-синтетичній

формі.

ози

зали вається

хо

лови

хапа

мча

тиму

Л1ЧИЛ

приказ

скоромов

;ка

У ч и т е л ь .

— Що означають слова першої і другої схем?

(Дію).

— Коли відбувається дія, яку називають слова

І схеми (Тепер).

— А другої? (Ще не відбувається, а лише буде).

— Поясніть значення кожного слова третьої схеми.

3) Гра «Доповни прислів'я».

«Хочеш їсти калачі...» (не сиди на печі). «Зробив діло — ...» (гуляй сміло), «Хто дбає, той ...» (і має).

«На сонці тепло, а ...» (біля матері добре).

2. Вправа на тренування дихального апарату.

У ч и т е л ь . Промовте перше прислів'я з питальною інтонацією, радісно. Друге прислів'я з окличною інтонацією, сумно. Третє — з розповідною інтонацією, здивовано.

II. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.

Сьогодні ми познайомимося з незвичайною лічилкою, приказкою, скоромовкою. (На дощці прикріпити слово небувалиця). Прочитайте, над якими творами ми сьогодні працюватимемо, лічилка

приказ

скоромов

ка — небувалиця

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Вправи з читання.

Робота над «Лічилкою-небувалицею» Т. Коломієць.

1) Читання виразне вірша вчителем. Бесіда.

— Які незвичайні слова ви почули? Від яких слів вони утворились?

— Чи чули ви їх коли раніше?

2) Мовчазне читання вірша учнями.

3) Читання групами напівголосно.

4) Гра «Кращий розвідник». Бесіда.

— Скільки слів із буквою «я» (6).

— Скільки слів, що означають дію? (11). Прочитайте їх усі.

— Прочитайте питальне речення.

2. Завдання учням.

Робота над «Скоромовкою-небувалицею» Г. Бойка.

1) Мовчазне читання скоромовки учнями. Бесіда.

— Які слова у ній промовляються однаково, але мають зовсім різне значення?

— Поясніть значення кожного з таких слів.

2) Робота над виразністю читання.

У ч и т е л ь . Прочитайте скоромовку чітко, виразно, швидко і правильно. Після слова «сто» робіть невеличку паузу.

3) Конкурс «Хто виразно й швидко промовить скоромовку».

4) Робота над «Приказкою-небувалицею» (з народного).

Читання приказки мовчки учнями; читання в особах (у парах).

3. Робота з текстом.

Робота над віршем Т. Коломієць «Диваки».

1) Читання вірша вчителем.

2) Мовчазне читання вірша учнями.

— Хто ж були ці диваки?

— Як поводив себе Рогеллі? Рогатті?

— Що видалось у вірші найсмішнішим?

3) Виразне читання вірша.

IV. Підбиття підсумків уроку

Бесіда.

— З якими творами ми познайомились сьогодні на уроці?

— Чим вони вам сподобались?

V. Домашнє завдання

1. Підготуватись до конкурсу на кращого читача небилиць.

2. Скласти розповідь: група 1 — про Рогеллі, група 2 — про Рогатті.

3. Підготуватись до підсумку з теми «Небилицінебувалиці».

Категорія: Читання | Додав: SYLER (19.10.2013)
Переглядів: 2614 | Рейтинг: 0.0/0
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма...
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем
Пам’ятки старовини рідного краю. Народні майстри. Хто живе поруч із тобою
Доповнення чисел до 10. Узагальнена таблиця додавання і віднімання в межах 10
Закріплення випадків додавання й віднімання, пов’язаних з нумерацією чисел. П...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]