УРОК 62 Тема. Т. Коломієць «Диваки», «Лічилка-небувалиця» Г. Бойко «Скоромовка-небувалиця». «Приказка-небувалиця» (з народного)Мета: ознайомити учнів із незвичною формою небилиць: лічилкою, скоромовкою і приказкою; розвивати увагу, спостережливість, кмітливість, увагу, навички виразного читання; виховувати любов до краси рідного слова, до рідної мови. Обладнання: таблиця складів (додаток 1). Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Вправи з читання. 1) «Розпитування». За таблицею складів діти читають рядки 23—26 у різному темпі: 1 рядок — повільно, 2 — швидко, 3 — ще швидше, 4 — скоромовкою. 2) Читання слів, поданих в аналітико-синтетичній формі. ози зали вається хо лови хапа мча тиму Л1ЧИЛ приказ скоромов ;ка У ч и т е л ь . — Що означають слова першої і другої схем? (Дію). — Коли відбувається дія, яку називають слова І схеми (Тепер). — А другої? (Ще не відбувається, а лише буде). — Поясніть значення кожного слова третьої схеми. 3) Гра «Доповни прислів'я». «Хочеш їсти калачі...» (не сиди на печі). «Зробив діло — ...» (гуляй сміло), «Хто дбає, той ...» (і має). «На сонці тепло, а ...» (біля матері добре). 2. Вправа на тренування дихального апарату. У ч и т е л ь . Промовте перше прислів'я з питальною інтонацією, радісно. Друге прислів'я з окличною інтонацією, сумно. Третє — з розповідною інтонацією, здивовано. II. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя. Сьогодні ми познайомимося з незвичайною лічилкою, приказкою, скоромовкою. (На дощці прикріпити слово небувалиця). Прочитайте, над якими творами ми сьогодні працюватимемо, лічилка приказ скоромов ка — небувалиця III. Опрацювання нового матеріалу 1. Вправи з читання. Робота над «Лічилкою-небувалицею» Т. Коломієць. 1) Читання виразне вірша вчителем. Бесіда. — Які незвичайні слова ви почули? Від яких слів вони утворились? — Чи чули ви їх коли раніше? 2) Мовчазне читання вірша учнями. 3) Читання групами напівголосно. 4) Гра «Кращий розвідник». Бесіда. — Скільки слів із буквою «я» (6). — Скільки слів, що означають дію? (11). Прочитайте їх усі. — Прочитайте питальне речення. 2. Завдання учням. Робота над «Скоромовкою-небувалицею» Г. Бойка. 1) Мовчазне читання скоромовки учнями. Бесіда. — Які слова у ній промовляються однаково, але мають зовсім різне значення? — Поясніть значення кожного з таких слів. 2) Робота над виразністю читання. У ч и т е л ь . Прочитайте скоромовку чітко, виразно, швидко і правильно. Після слова «сто» робіть невеличку паузу. 3) Конкурс «Хто виразно й швидко промовить скоромовку». 4) Робота над «Приказкою-небувалицею» (з народного). Читання приказки мовчки учнями; читання в особах (у парах). 3. Робота з текстом. Робота над віршем Т. Коломієць «Диваки». 1) Читання вірша вчителем. 2) Мовчазне читання вірша учнями. — Хто ж були ці диваки? — Як поводив себе Рогеллі? Рогатті? — Що видалось у вірші найсмішнішим? 3) Виразне читання вірша. IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — З якими творами ми познайомились сьогодні на уроці? — Чим вони вам сподобались? V. Домашнє завдання 1. Підготуватись до конкурсу на кращого читача небилиць. 2. Скласти розповідь: група 1 — про Рогеллі, група 2 — про Рогатті. 3. Підготуватись до підсумку з теми «Небилицінебувалиці». | |
| |
Переглядів: 2516 | |
Чим ми бачимо |
Ми — українці |
В. Сухомлинський «Як Наталя у Лисиці хитринку купила» |
Народні традиції і здоров'я |
Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про я... |
Всього коментарів: 0 | |