Тема: Пригоди на березі синьоокої Десни. В. Чухліб «Деснячки» Мета: вчити складати план тексту, давати характеристику дійових осіб, виділяти опис пейзажів, зовнішності дійових осіб; викликати у читачів інтерес до читання твору; вчити складати міркування щодо ставлення до природи; виховувати турботливе ставлення до природи, відповідальність за свої вчинки. ХІД УРОКУ І. Вправи для вдосконалення читацьких навичок 1.Вправа для формування уміння розширювати й уточнювати висловлювання. Гра «Запитайте - відповідайте!» Вчитель промовляє речення, учні ставлять запитання за його змістом і відповідають на них. Хлопці любили відпочивати на берегах синьоокої Десни. - Хто любив відпочивати на берегах синьоокої Десни? (Хлопці) - Що роблять хлопці на берегах синьоокої Десни? (Вони люблять відпочивати.) - На берегах якої ріки люблять відпочивати хлопці? (На берегах Десни) - Чи люблять хлопці відпочивати на берегах Десни? (Люблять) - Хто ходить до берегів Десни? (Хлопці). 2. Робота над скоромовкою. - Прочитайте скоромовку мовчки. Весна дивилась на Десну, Десна не дивувалася. Чому Весна та на Десну Дивилась й дивувалася? Учні читають скоромовку виразно, напівголосно в помірному темпі; швидко; дуже швидко. Кілька учнів декламують скоромовку в різному темпі. 3. Хвилинка-цікавинка. - Річка Десна впадає у Південний Буг. Вона завдовжки всього 81 км. Долина річки широка й заболочена, малий похил і повільна течія сприяють накопиченню в річці намулу. Береги річки заросли болотною рослинністю. II. Повідомлення теми та мети уроку - Сьогодні на уроці ми прочитаємо уривок із книги Василя Чухліба «Олень на тому березі», в якій письменник з любов'ю пише про ваших ровесників, які живуть на берегах синьоокої річки Десни. III. Опрацювання оповідання В. Чухліба «Деснячки» 1. Підготовка до читання. Словникова робота. Читання колонок слів (швидко і правильно). Взабрід либоньвимальовано баржазабаглосяпартизанський докоряє хутенькоопецькуватий знеможенополохаємсколихнулася сухопутнийроздратувати неповороткий - Прочитайте спочатку прикметники, потім - дієслова і прислівники. - Поясніть значення слів неповороткий (повільний, незграбний у рухах); опецькуватий (невисокий, але товстий, незграбний). - Які із слів мають такі значення: o судно для перевезення вантажів, що плаває своїм ходом або на буксирі (баржа); o пов'язаний із сушею (сухопутний); o засуджує (звинувачує, докоряє); o стан глибокої втоми, знесилення (знеможено)? - Доберіть синоніми до слів другої колонки. 2. Читання твору «ланцюжком». Перевірка первинного сприймання. - Де і коли відбувалися події? - Назвіть дійових осіб оповідання. - Що любили робити хлопці на березі Десни? 3. Вибіркове читання. Робота над змістом. - Хто першим прийшов знайомитися до Тимка? Прочитайте опис зовнішності Валерки. - Знайдіть абзац, в якому описано Десну. - Чому хлопчаки сміялися з Тимка? - Прочитайте, що Тимко розповів про своє село. - Як хлопці ловили рибу? Доведіть словами твору. - Що таке «Альбатрос»? Прочитайте опис човна і його команди. - Для чого хлопці брали човна? Зачитайте. - Від чого застерігав хлоп'ят бакенщик дядько Назар? - Прочитайте, що робив на річці бакенщик. Знайдіть його розмірковування про Десну. - Знайдіть розмову хлопчиків із Вадьком. Прочитаємо її за особами. - Як ви думаєте, чому Вадько так поводився? Як ви гадаєте, хто у творі головні герої? 4. Вправи для розвитку швидкості читання. 1) Закінчити порівняння (робота в парах). - Знайдіть у тексті порівняння і допишіть їх за поданим початком. Яка пара впорається швидше? Вода тиха, як... (дзеркало). Переступав з ноги на ногу, мов... (кінь). Весь червоний, як... (його плавки). Вадько чахкав по воді, як... (паровоз). Вадько був важкий, як... (грудка). 2) Гра «Хто читає швидше?» - У скількох абзацах міститься слова «дядько Назар»? (У чотирьох) - Знайдіть абзаци зі словами: в новій оселі; чайки шугають; веселка коромислом стає; червоноперого окуня; пихкав люлькою. 5. Поділ оповідання на частини, складання плану (робота в зошитах, С. 25, завдання 8). - На скільки самостійних частин можна поділити текст? - Назвемо кожну з частин. Орієнтовний план 1) Зустріч із Десною. 2) Перше знайомство з соколівськими хлопчаками. 3) Малі рибалки. 4) Човен «Альбатрос» і його команда. 5) Повчання бакенщика дядька Назара. 6) Суперечка з Вадьком. 7) Справжні деснячки! 6. Характеристика дійових осіб. - Які риси характеру властиві хлопцям? Доведіть свої думки рядками твору. - Як хлопці ставилися до річки? - Які якості характеру трьох друзів виявилися у рятуванні Вадька? - Яким був Вадько? Чому, по-вашому, з ним трапився такий прикрий випадок? Чи змінився він після цього? - Хто з дійових осіб вам подобається? Чим? - Кого вам шкода? Чому? - Кому з героїв ви хотіли б дати пораду? Яку? IV. Підсумок уроку - Яке оповідання ми сьогодні читали? Яка його головна думка? - Як по-іншому ви назвали б цей твір? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1796 | |
Ще про клавіатуру |
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
«Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка |
Як людина сприймає інформацію |
Всього коментарів: 0 | |