Урок № 10 Написання листа з попереднім складанням плану Мета: формувати вміння складати тексти листів про свої справи; познайомити з частинами листа; вчити послідовно висловлювати свої думки; розвивати мовлення; виховувати культуру мовлення і етику мовленнєвого спілкування. Обладнання: зразки листів, робочий зошит. |
Урок № 9 Свято Нового року Твір на основі вражень від свята Нового року Мета: вчити створювати тексти-розповіді в художньому стилі; виробляти уявлення про текст, його заголовок, тему; розвивати спостережливість, увагу, допитливість; збагачувати мову, словниковий запас; виховувати почуття дружби, поваги один до одного. Обладнання: малюнки дітей про святкування Нового року, робочий зошит. |
Урок № 8 Пізня осінь плаче дощами Письмовий переказ тексту за складеним планом Мета: удосконалювати навички переказувати текст; вчити складати план і переказувати за планом; розвивати навички усного і писемного мовлення, уміння бачити і відчувати красу природи; виховувати любов до природи рідного краю. Обладнання: ілюстрації з зображенням пізньої осені, робочий зошит. |
Урок № 7 Хліб - усьому голова Робота з деформованим текстом Мета: вчити самостійно впорядковувати деформований текст; формувати в учнів уміння ділити текст на речення, ставити потрібні розділові знаки в кінці речення; розвивати мислення, увагу; виховувати пошану до людської праці, любов і поважне ставлення до хліба. Обладнання: загадки, ілюстрації, виставка хлібних виробів, робочий зошит. |
Урок № 6 Шпаки прилетіли Упорядкування деформованого тексту Мета: вчити упорядковувати деформовані речення, а потім складати текст з відновлених речень, добирати заголовок; розвивати мислення, мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до пташок. Обладнання: малюнок із зображенням шпака, робочий зошит. |
Урок № 5 Прийшла зима Упорядкування деформованого тексту Мета: вчити впорядковувати деформований текст; переставляти речення відповідно до логіки загального змісту; вилучати зайві речення, що не відповідають темі; розвивати мовлення, логічне мислення; збагачувати лексичний запас; виховувати любов до природи. Обладнання: ілюстрації із зображенням зимових краєвидів, запис «Пори року. Січень» П. Чайковського, робочий зошит. |
Урок № 4 Чому ластівки відлітають найпершими? Складання міркування за запитаннями Мета: узагальнити знання про текст; удосконалювати вміння та навички школярів складати відповіді на запитання; складати твори-міркування; розвивати вміння добирати переконливі докази, аналізувати, робити висновки. Обладнання: малюнок із зображенням ластівок, які ліплять гніздо; робочий зошит. |
Урок № З Тварини і люди Складання плану, усний переказ тексту за планом. Складання і запис запитань до прочитаного тексту Мета: закріпити вміння ділити текст на логічно завершені частини; складати план готового тексту, компонувати зв'язну розповідь за поданим планом; розвивати вміння письмово оформляти запитання до прочитаного тексту; зв'язно висловлюватися; виховувати почуття любові до тварин. Обладнання: малюнки із зображенням їжака, кошеняти, птахів; робочий зошит. |
Урок 2 Мої літні канікули Складання і запис речень, пов'язаних за змістом, на основі власних вражень Мета: вчити складати невеликі тексти (3-4 речення) про пережите, побачене під час канікул; повторити знання про текст; розвивати мовлення; збагачувати лексичний словник; викликати бажання передати свої враження влучними, образними виразами. Обладнання: робочий зошит, фотовиставка «Літні канікули», виставка малюнків «Літні канікули». |
Урок 1 Дзвоник кличе нас до школи Складання 3-4 речень, пов'язаних за змістом, складання розповіді Мета: вчити складати речення, пов'язані за змістом, за запитаннями на визначену тему; викладати свої думки в логічній послідовності; правильно будувати речення; розвивати мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до школи, країни. Обладнання: малюнки на тему «Школа», робочий зошит. |