Урок 3 Тема: Текст-опис (з елементами опису) «Калина під моїм вікном» Мета: формувати вміння складати тексти-розповіді (з елементами опису) за планом і словником, закріплювати знання про будову тексту, розвивати зв’язне мовлення, вміти аналізувати, виховувати спостережливість, прищеплювати любов до природи. Обладнання: таблиця № 11, робочі зошити, картки для індивідуальної роботи. |
Урок 2 Тема: Текст «Осінній сад» Мета: повторити і закріпити знання учнів про текст, вчити учнів складати текст за планом і опорними словами, розвивати усне мовлення учнів, виховувати любов до природи. Обладнання: таблиця № 6, робочі зошити, грамзапис П. І. Чайковського «Осінь», малюнки про осінь. |
Урок 1 Тема: Складання діалогу Мета: вчити будувати діалог формувати культуру мовлення, розвивати зв’язне мовлення, вміти будувати діалоги, виховувати шанобливе ставлення до мови, до співрозмовника. Обладнання: таблиця № 3, картки для індивідуальної роботи, епіграф. |
Урок № 17 Дорога дружби широка Побудова розповіді за зразком і запитаннями Мета: вчити писати твори за зразком і запитаннями; розвивати вміння зв'язно, послідовно міркувати в ході монологічного повідомлення; збагачувати лексичний словник учнів; виховувати прагнення дорожити другом і дружбою. Обладнання: робочий зошит, малюнок «Діти біля вогнища». |
Урок № 16 Складання записки, яка містить пояснення певного факту Мета: вчити писати записку, дотримуючись її структури: звертання, основна частина, підпис; формувати навичку будувати висловлювання - пояснення певного факту; формувати навички правильного, охайного письма; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи. Обладнання: робочий зошит, малюнки на тему «У зоопарку». |
Урок № 15 Весна прийшла Складання розповіді за малюнками і опорними словами Мета: вчити складати тексти-розповіді за малюнком і опорними словами; формувати вміння викладати свої думки в логічній послідовності, правильно будувати речення; розвивати мовлення; збагачувати лексичний запас учнів; розвивати пам'ять; виховувати любов до природи; вчити відчувати і бачити красу слова і природи. Обладнання: малюнки весняних краєвидів, робочі зошити, записи музики П. Чайковського «Пори року». |
Урок № 14 Їжачок прокинувся Письмовий переказ тексту за складеним планом Мета: вчити послідовно передавати зміст зв'язного висловлювання; складати план до тексту; розвивати логічне мислення, вміння добирати синоніми до слів; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи. Обладнання: малюнки із зображенням їжачка, робочий зошит. |
Урок № 13 Красуня берізка Складання опису берізки в різні пори року за ілюстраціями Мета: вчити складати опис дерева за ілюстраціями і власними спостереженнями; удосконалювати вміння послідовно висловлювати свої думки; розвивати вміння використовувати порівняння, образні вислови; розвивати відчуття краси природи; виховувати прагнення берегти берізки, природу. Обладнання: малюнки із зображенням берези в різні пори року, робочий зошит. |
Урок № 12 Книга - твій друг, без неї як без рук Твір-міркування Мета: формувати вміння будувати текст-міркування; вчити зв'язно викладати свої думки; показати значення книги в житті людини; розвивати мовлення; виховувати дбайливе ставлення до книги. Обладнання: виставка дитячих книжок, робочий зошит. |
Урок № 11 Котик Твір-опис Мета: формувати уявлення про типи мовлення, вміння складати тексти-описи; виховувати спостережливість, прищеплювати любов до домашніх тварин. Обладнання: малюнки із зображенням котиків, робочі зошити. |