Весна прийшла. Складання розповіді за малюнками і опорними словами

Урок № 15

Весна прийшла

Складання розповіді за малюнками і опорними словами

Мета: вчити складати тексти-розповіді за малюнком і опорними словами; формувати вміння викладати свої думки в логічній послідовності, правильно будувати речення; розвивати мовлення; збагачувати лексичний запас учнів; розвивати пам'ять; виховувати любов до природи; вчити відчувати і бачити красу слова і природи.

Обладнання: малюнки весняних краєвидів, робочі зошити, записи музики П. Чайковського «Пори року».

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.

1. Бесіда.

- Закрийте очі і послухайте музику.

- Що ви уявляли, коли слухали? Про що розповіла вам музика?

- Яка пора року змальована в музиці?

- Послухайте вірш. (Читає підготовлений учень.)

Навесні

Надійшла весна прекрасна,

Многоцвітна, тепла, ясна,

Ніби дівчина в вінку.

Ожили луги, діброви,

Повно гомону, розмови

І пісень в чагарнику.

(І. Франко)

- Які прикметники використав поет, щоб описати весну?

- З ким порівнюється весна?

- Як ви розумієте вислів «ожили луги, діброви»?

2. Робота в зошиті.

- Прочитайте. Вставте пропущені слова.

Все_________довкола:

Пасовище, ліс і поле.

Мчать_______до ріки,

Ліплять______ластівки.

А в сороки новина,

Сповіщає всіх вона:

Наближається________!

(І. Січовик)

 Слова для довідок: у зелені, весна, гнізда, струмочки.

- Назвіть ознаки весни, про які йдеться у вірші.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

- Яка тема сьогоднішнього уроку?

- «Весна прийшла» - назва твору, який ви сьогодні будете складати за малюнками.

IV. Основна частина уроку.

1. Бесіда за картинами, які підготував учитель.

- Яка пора року зображена?

- Яким зображено сонце? небо?

- Доберіть  якнайбільше  прикметників  до  слів  сонце,  небо, хмарки, вітерець, струмок, земля.

2. Бесіда за малюнком, який подано у зошиті (завдання 2).

V. Підсумок уроку.

- Чим сподобалась вам робота на уроці?

- Які порівняння ви використали у своїх творах?

- Послухайте, як письменник описав весняний місяць травень.

Весняний місяць травень радує всіх свіжою зеленню, дзвінкими піснями птахів. Початок травня - час цвітіння вишні, груші, яблуні. Над квітами цілісінький день гудуть бджоли. У садах співають солов'ї. На кінець місяця в багатьох гніздах з'являються пташенята. На колгоспних ланах колоситься озиме жито.

(Петро Панч)

VI. Домашнє завдання.

Скласти 2-3 речення про місяць квітень.

- Яка пора року настала?

- Як світить сонце?

- Чому воно більше нагріває землю?

- Що відбувається зі снігом?

- Яких птахів зображено на малюнку?

- Що роблять птахи?

- Що з'являється на деревах?

- Які перші весняні квіти?

- З чим їх можна порівняти? Чому?

- Чим вкривається земля?

- Складіть усне висловлювання на тему «Прийшла весна» за малюнком і опорними словами.

Опорні слова: небо, вище, тепле, яскраве, тане, струмочки, дзвенять, повернулися, поселились, шпаківні, з'являться, незабаром, перші квіти, розпускаються, проталини, калюжі.

(2-3 учні розказують.)

3. Самостійна робота.

Запишіть свої висловлювання на тему «Весна прийшла».

4. Зачитування творів (2-3 учні), аналіз текстів, поради щодо удосконалення текстів.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 3672 | Рейтинг: 0.0/0
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів...
Плетіння. Спосіб плетіння «косичкою». Створення виробів з плетіння
Декоративна аплікація
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ)
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]