💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Весна прийшла. Складання розповіді за малюнками і опорними словами

Урок № 15

Весна прийшла

Складання розповіді за малюнками і опорними словами

Мета: вчити складати тексти-розповіді за малюнком і опорними словами; формувати вміння викладати свої думки в логічній послідовності, правильно будувати речення; розвивати мовлення; збагачувати лексичний запас учнів; розвивати пам'ять; виховувати любов до природи; вчити відчувати і бачити красу слова і природи.

Обладнання: малюнки весняних краєвидів, робочі зошити, записи музики П. Чайковського «Пори року».

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів.

1. Бесіда.

- Закрийте очі і послухайте музику.

- Що ви уявляли, коли слухали? Про що розповіла вам музика?

- Яка пора року змальована в музиці?

- Послухайте вірш. (Читає підготовлений учень.)

Навесні

Надійшла весна прекрасна,

Многоцвітна, тепла, ясна,

Ніби дівчина в вінку.

Ожили луги, діброви,

Повно гомону, розмови

І пісень в чагарнику.

(І. Франко)

- Які прикметники використав поет, щоб описати весну?

- З ким порівнюється весна?

- Як ви розумієте вислів «ожили луги, діброви»?

2. Робота в зошиті.

- Прочитайте. Вставте пропущені слова.

Все_________довкола:

Пасовище, ліс і поле.

Мчать_______до ріки,

Ліплять______ластівки.

А в сороки новина,

Сповіщає всіх вона:

Наближається________!

(І. Січовик)

 Слова для довідок: у зелені, весна, гнізда, струмочки.

- Назвіть ознаки весни, про які йдеться у вірші.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

- Яка тема сьогоднішнього уроку?

- «Весна прийшла» - назва твору, який ви сьогодні будете складати за малюнками.

IV. Основна частина уроку.

1. Бесіда за картинами, які підготував учитель.

- Яка пора року зображена?

- Яким зображено сонце? небо?

- Доберіть  якнайбільше  прикметників  до  слів  сонце,  небо, хмарки, вітерець, струмок, земля.

2. Бесіда за малюнком, який подано у зошиті (завдання 2).

V. Підсумок уроку.

- Чим сподобалась вам робота на уроці?

- Які порівняння ви використали у своїх творах?

- Послухайте, як письменник описав весняний місяць травень.

Весняний місяць травень радує всіх свіжою зеленню, дзвінкими піснями птахів. Початок травня - час цвітіння вишні, груші, яблуні. Над квітами цілісінький день гудуть бджоли. У садах співають солов'ї. На кінець місяця в багатьох гніздах з'являються пташенята. На колгоспних ланах колоситься озиме жито.

(Петро Панч)

VI. Домашнє завдання.

Скласти 2-3 речення про місяць квітень.

- Яка пора року настала?

- Як світить сонце?

- Чому воно більше нагріває землю?

- Що відбувається зі снігом?

- Яких птахів зображено на малюнку?

- Що роблять птахи?

- Що з'являється на деревах?

- Які перші весняні квіти?

- З чим їх можна порівняти? Чому?

- Чим вкривається земля?

- Складіть усне висловлювання на тему «Прийшла весна» за малюнком і опорними словами.

Опорні слова: небо, вище, тепле, яскраве, тане, струмочки, дзвенять, повернулися, поселились, шпаківні, з'являться, незабаром, перші квіти, розпускаються, проталини, калюжі.

(2-3 учні розказують.)

3. Самостійна робота.

Запишіть свої висловлювання на тему «Весна прийшла».

4. Зачитування творів (2-3 учні), аналіз текстів, поради щодо удосконалення текстів.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 3700 | Рейтинг: 0.0/0
Міні-проект. Як облаштувати джерело?
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
Картини природи початку зими. М. Підгірянка «Ходить, ходить зима гаєм». О. Ту...
Осінь щедра, осінь золотава. Урок позакласного читання
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]