Урок № 15 Весна прийшла Складання розповіді за малюнками і опорними словами Мета: вчити складати тексти-розповіді за малюнком і опорними словами; формувати вміння викладати свої думки в логічній послідовності, правильно будувати речення; розвивати мовлення; збагачувати лексичний запас учнів; розвивати пам'ять; виховувати любов до природи; вчити відчувати і бачити красу слова і природи. Обладнання: малюнки весняних краєвидів, робочі зошити, записи музики П. Чайковського «Пори року». Хід уроку І. Організація класу. ІІ. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів. 1. Бесіда. - Закрийте очі і послухайте музику. - Що ви уявляли, коли слухали? Про що розповіла вам музика? - Яка пора року змальована в музиці? - Послухайте вірш. (Читає підготовлений учень.) Навесні Надійшла весна прекрасна, Многоцвітна, тепла, ясна, Ніби дівчина в вінку. Ожили луги, діброви, Повно гомону, розмови І пісень в чагарнику. (І. Франко) - Які прикметники використав поет, щоб описати весну? - З ким порівнюється весна? - Як ви розумієте вислів «ожили луги, діброви»? 2. Робота в зошиті. - Прочитайте. Вставте пропущені слова. Все_________довкола: Пасовище, ліс і поле. Мчать_______до ріки, Ліплять______ластівки. А в сороки новина, Сповіщає всіх вона: Наближається________! (І. Січовик) Слова для довідок: у зелені, весна, гнізда, струмочки. - Назвіть ознаки весни, про які йдеться у вірші. III. Повідомлення теми і мети уроку. - Яка тема сьогоднішнього уроку? - «Весна прийшла» - назва твору, який ви сьогодні будете складати за малюнками. IV. Основна частина уроку. 1. Бесіда за картинами, які підготував учитель. - Яка пора року зображена? - Яким зображено сонце? небо? - Доберіть якнайбільше прикметників до слів сонце, небо, хмарки, вітерець, струмок, земля. 2. Бесіда за малюнком, який подано у зошиті (завдання 2). V. Підсумок уроку. - Чим сподобалась вам робота на уроці? - Які порівняння ви використали у своїх творах? - Послухайте, як письменник описав весняний місяць травень. Весняний місяць травень радує всіх свіжою зеленню, дзвінкими піснями птахів. Початок травня - час цвітіння вишні, груші, яблуні. Над квітами цілісінький день гудуть бджоли. У садах співають солов'ї. На кінець місяця в багатьох гніздах з'являються пташенята. На колгоспних ланах колоситься озиме жито. (Петро Панч) VI. Домашнє завдання. Скласти 2-3 речення про місяць квітень. - Яка пора року настала? - Як світить сонце? - Чому воно більше нагріває землю? - Що відбувається зі снігом? - Яких птахів зображено на малюнку? - Що роблять птахи? - Що з'являється на деревах? - Які перші весняні квіти? - З чим їх можна порівняти? Чому? - Чим вкривається земля? - Складіть усне висловлювання на тему «Прийшла весна» за малюнком і опорними словами. Опорні слова: небо, вище, тепле, яскраве, тане, струмочки, дзвенять, повернулися, поселились, шпаківні, з'являться, незабаром, перші квіти, розпускаються, проталини, калюжі. (2-3 учні розказують.) 3. Самостійна робота. Запишіть свої висловлювання на тему «Весна прийшла». 4. Зачитування творів (2-3 учні), аналіз текстів, поради щодо удосконалення текстів. | |
| |
Переглядів: 3719 | |
Створення художнього декоративного образу. Практична робота «Чарівний птах» |
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани» |
Живопис як вид образотворчого мистецтва. Малюнок на тему «Осінь-мальовничка» |
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу.... |
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів... |
Всього коментарів: 0 | |