Урок № 11 Котик Твір-опис Мета: формувати уявлення про типи мовлення, вміння складати тексти-описи; виховувати спостережливість, прищеплювати любов до домашніх тварин. Обладнання: малюнки із зображенням котиків, робочі зошити. Хід уроку І. Організація класу. ІІ. Актуалізація знань і чуттєвого досвіду учнів. 1. Робота в зошиті (завдання 1). В кого лапки з подушками? В кого вушка з китичками? Як ступа, ніхто не чує, Тихо крадучись, полює. І маленькі сірі мишки Утікають геть від (кішки). - Назвіть ознаки, які вам підказали, хто це. 2. Бесіда. - Що ви знаєте про котів? - Які оповідання, казки, вірші про котика ви читали? - Які є приказки, прислів'я, загадки про котика? III. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні на уроці ми будемо складати текст - опис котика. IV. Основна частина уроку. Колективна підготовча робота. 1. Бесіда. - Послухайте. Назвіть слова, які допомагають упізнати котика. а) Це був м'який пухнастий клубочок з великими очима і рожевим носиком. Часто він грівся на сонечку. Любив пити молоко з блюдечка, ловив лапками мух на вікні. А ще - качатися по підлозі, граючись папірцем чи власним хвостиком. б) У цього звірка пухнастий хвіст, зелені очі, білі шкарпеточки на лапках, чорна шерсть. - Який це тип текстів? - Чим схожі та чим відрізняються ці тексти? - Який текст називається описом? - Яку частину мови вам треба використовувати найчастіше? - Що прикрашає тексти-описи крім прикметників? - З чим порівнюється котик у першому тексті? (З м'яким пухнастим клубочком.) - З чим ви можете порівняти очі котика? 2. Робота з ілюстраціями (опис зовнішнього вигляду котика). (Ілюстрації вчитель вивішує на дошці.) 3. Робота в зошиті (завдання 2). - Запишіть ознаки котика. Шерсть (яка?)_________________________ Вуха (які?)____________________________ Лапки (які?)___________________________ Хвіст (який?)__________________________ Зуби (які?)_____________________________ Фізкультхвилинка Станьмо, діти, рівненько! Отак! Отак! Вклонімося низенько! Отак! Отак! Далі руки отак в боки, Веселенько підем вскоки! Ось так усі - стриб-стриб! А ніжками - диб-диб! Вгору ручки піднімай, І всі разом присідай! Станьмо знов рівненько! Сядемо тихенько. 4. Складання тексту за запитаннями і малюнком (усно). - Котик домашня чи дика тварина? - Яка у нього шерсть? - Які очі? - Які зуби? - Які у котика вуха, лапки, хвіст? 5. Самостійна робота учнів. Виконання завдання 3 в зошиті. - Запишіть свій текст за планом. Доберіть заголовок. План 1. Яка це тварина? 2. Яка у неї шерсть? 3. Які очі, зуби, вуха, лапки, хвіст? 4. Як ходить котик? Взаємоперевірка творів. 6. Зачитування текстів (3 — 4 учні). Аналіз текстів. Орієнтовний текст Котик Котик - домашня тварина. У нього шерсть пухнаста, тепла, сіренька. Очі зелені, як вогники. У нього гострі зубки. Лапки у звірятка маленькі. Вуха у котика чутливі. Хвостик довгий і пухнастий. Ходить котик тихо. V. Підсумок уроку. - Які типи текстів ви знаєте? - Як визначити текст-опис? - Які прикметники - ознаки котика ви запам'ятали? VІ. Домашнє завдання. Знайти вірші про кота, підготувати їх, виразне читання. | |
| |
Переглядів: 21903 | |
Ліплення з пластиліну звірят |
Два уроки поспіль. У царстві рослин |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Природа навколо нас |
Знайомтесь — клавіатура |
Всього коментарів: 0 | |