Котик. Твір-опис

Урок № 11

Котик

Твір-опис

Мета: формувати уявлення про типи мовлення, вміння складати тексти-описи; виховувати спостережливість, прищеплювати любов до домашніх тварин.

Обладнання: малюнки із зображенням котиків, робочі зошити.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація знань і чуттєвого досвіду учнів.

1. Робота в зошиті (завдання 1).

В кого лапки з подушками?

В кого вушка з китичками?

Як ступа, ніхто не чує,

Тихо крадучись, полює.

І маленькі сірі мишки

Утікають геть від (кішки).

- Назвіть ознаки, які вам підказали, хто це.

2. Бесіда.

- Що ви знаєте про котів?

- Які оповідання, казки, вірші про котика ви читали?

- Які є приказки, прислів'я, загадки про котика?

III. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми будемо складати текст - опис котика.

IV. Основна частина уроку. Колективна підготовча робота.

1. Бесіда.

- Послухайте. Назвіть слова, які допомагають упізнати котика.

а) Це був м'який пухнастий клубочок з великими очима і рожевим носиком. Часто він грівся на сонечку. Любив пити молоко з блюдечка, ловив лапками мух на вікні. А ще - качатися по підлозі, граючись папірцем чи власним хвостиком.

б) У цього звірка пухнастий хвіст, зелені очі, білі шкарпеточки на лапках, чорна шерсть.

- Який це тип текстів?

- Чим схожі та чим відрізняються ці тексти?

- Який текст називається описом?

- Яку частину мови вам треба використовувати найчастіше?

- Що прикрашає тексти-описи крім прикметників?

- З чим порівнюється котик у першому тексті? (З м'яким пухнастим клубочком.)

- З чим ви можете порівняти очі котика?

2. Робота з ілюстраціями (опис зовнішнього вигляду котика).

(Ілюстрації вчитель вивішує на дошці.)

3. Робота в зошиті (завдання 2).

- Запишіть ознаки котика.

Шерсть (яка?)_________________________

Вуха (які?)____________________________

Лапки (які?)___________________________

Хвіст (який?)__________________________

Зуби (які?)_____________________________

Фізкультхвилинка

Станьмо, діти, рівненько!

Отак! Отак!

Вклонімося низенько!

Отак! Отак!

Далі руки отак в боки,

Веселенько підем вскоки!

Ось так усі - стриб-стриб!

А ніжками - диб-диб!

Вгору ручки піднімай,

І всі разом присідай!

Станьмо знов рівненько!

Сядемо тихенько.

4. Складання тексту за запитаннями і малюнком (усно).

- Котик домашня чи дика тварина?

- Яка у нього шерсть?

- Які очі?

- Які зуби?

- Які у котика вуха, лапки, хвіст?

5. Самостійна робота учнів.

Виконання завдання 3 в зошиті.

- Запишіть свій текст за планом. Доберіть заголовок.

План

1. Яка це тварина?

2. Яка у неї шерсть?

3. Які очі, зуби, вуха, лапки, хвіст?

4. Як ходить котик?

Взаємоперевірка творів.

6. Зачитування текстів (3 — 4 учні). Аналіз текстів.

Орієнтовний текст Котик

Котик - домашня тварина. У нього шерсть пухнаста, тепла, сіренька. Очі зелені, як вогники. У нього гострі зубки. Лапки у звірятка маленькі. Вуха у котика чутливі. Хвостик довгий і пухнастий. Ходить котик тихо.

V. Підсумок уроку.

- Які типи текстів ви знаєте?

- Як визначити текст-опис?

- Які прикметники - ознаки котика ви запам'ятали?

VІ. Домашнє завдання.

Знайти вірші про кота, підготувати їх, виразне читання.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 21811 | Рейтинг: 2.2/4
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро...
Дикі та свійські тварини
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]