Урок 59 Тема. Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село)Мета: розширювати знання про населений пункт, де проживають діти; ознайомити з пам'ятками рідного краю; формувати пізнавальний інтерес; виховувати любов до рідного краю. ХІД УРОКУ I . Організаційний момент • Вправа «Погода» — яка зараз пора року? — який місяць? — яке число? — Тепло чи холодно надворі? — який стан неба? — яка температура повітря? — Чи були сьогодні протягом дня опади? II. Повідомлення теми і мети уроку МОЄ МІСТО Для мене моє місто (село) — справжній рай, Хоча інколи його так і не назвеш. (Назва міста, села) — чарівний край, Гарнішого, напевно, не знайдеш. Для кожного найкраще місто на Землі, Те місто, де пройшли його дитячі роки. Міста великі, і міста малі, Дарують нам цікаві перші кроки. — як назвати одним словом місто і село? (Населені пункти) — Де ми живемо? — як називається наше місто? — Що ви знаєте про свій населений пункт? — Коли він виник? — Чому має таке ім'я? — Чи немає в місті (селі, селищі) народних промислів, назва яких пов'язана з ім'ям населеного пункту? — Тема нашого уроку — «Чим славиться моє місто (село)». III. Вивчення нового матеріалу 1 Гра «Малюнки з виставки» — Щоб підготувати учнів до сприйняття нового матеріалу, проведемо гру «Малюнки з виставки». Зараз роздам фотографії, листівки з краєвидами, архітектурними спорудами, пам'ятниками міста (села), де живуть діти, а ви маєте відповісти на запитання. — як називається наше місто (село)? — Чи подобається вам наше місто (село)? Чим саме? — Чим воно особливе? Що в ньому такого, чого немає ніде? — Що ви зробили б для того, щоб наше місто (село) стало ще кращим? 2 Розповідь учителя — У кожного населеного пункту є своя назва. Історія появи цих назв часто пов'язана з іменами їх засновників. Місто Санкт-Петербург зобов'язане своїм ім'ям його засновникові — Петру I. Саме він вирішив закласти в гирлі неви нове місто. Іменами великих князів названі міста України. За легендою, засновником Києва був князь Кий, який прийшов сюди разом із братами Щеком і Хоривом та сестрою Либіддю. Львів заснував князь Данило Галицький і назвав його на честь свого сина Лева. Харків названий іменем козака Харка. Чернігів, за легендою, отримав назву від князя Чорного і княжни Чорної, які героїчно загинули в битві з хозарами, але не далися до рук ворогів. Володимир- Волинський названий іменем князя Володимира Святославича, який збудував його як фортецю на кордоні Київської Русі. Якщо місто стояло на великій річці, то воно часто отримувало однойменну назву: Донецьк (річка Донець), Ужгород (річка Вже), Дніпропетровськ (річка Дніпро), Полтава — пов'язана з назвою річки Олтави (так раніше називалася Ворскла). Багато назв пов'язано з географічним положенням населеного пункту або з природою краю: село Заріччя, село Високе, селище низьке, селище Сосновий Бір, місто Березняки. У кожної назви населеного пункту є своя історія, і в цьому його цінність. Вона може про багато що розповісти: про творців, коли і як заселялася територія, чим займалися наші пращури, якою була природа. 3 Бесіда з елементами розповіді — Коли і ким було засновано місто? — Чому воно дістало таку назву? — які місця є найулюбленішими для жителів міста? Чому? — які навчальні заклади, пам'ятки, пам'ятники є в місті? Коли, ким і на честь якої події ці пам'ятники споруджені? — Пам'ятники встановлюють видатним громадянам, героям, ученим, мандрівникам, державним діячам, письменникам, художникам, композиторам. Пам'ятники — це славне минуле рідного краю і його прикраса. — як необхідно охороняти пам'ятники? — які люди жили на території міста у давнину? Чим вони займалися? Чим прославилися? — які добрі традиції та звичаї мали жителі? — Чим славиться населений пункт нині? Бесіда супроводжується розгляданням фотографій. 4 Творча вправа «Розкажи про своє місто (село)» Учні мають розповісти про своє місто або село за запитаннями: — як називається річка, біля якої ти живеш? — які є рослини у твоєму місті чи селі? — які птахи в'ють гнізда біля твого дому? які рослини і тварини твого краю потребують охорони? • Фізкультхвилинка IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів 1 Гра «Де ти живеш» (робота за малюнками) — Де ти живеш? Розфарбуй відповідний малюнок. — Допиши свою адресу. — Розфарбуй визначні місця, які є там, де ти живеш. Розкажи про них. Учні «мандрують» містом (селом), називають визначні місця, які є там, де вони живуть, розповідають про них. Учитель має наголосити на негативному ставленні до людей, які руйнують або пошкоджують об'єкти природи, історичні пам'ятки свого краю. 2 Творча вправа «Чому так називається?» — назви селищ, міст, парків, вулиць, будинків можуть розповісти багато цікавого про життя наших пращурів, батьків, бабусь і дідусів. Учні називають вулиці, на яких живуть, учитель пояснює, що означають ці назви. 3 Гра «Нові назви» Запитайте у дітей, чому їх місто (село) так називається. Запропонуйте дати місту (селу) власні назви. 4 Гра «Хвости» — Закінчіть речення. • Моє місто називається... • Центральна вулиця міста... • я живу на вулиці... • У місті є такі парки... • У місті виготовляють... 5 Метод «Мікрофон» Що потрібно робити кожному жителеві міста (села), щоб воно стало ще кращим? 6 Робота над прислів'ями • Та земля мила, де мати народила. • Кожному мила своя сторона. • Рідна домівка, рідна сім'я — тут виростає доля моя. • Де рідний край, там і рай. • Де не є добро, а вдома краще. V. Підсумок уроку — Що нового дізналися про своє селище? — які навчальні заклади, пам'ятки, пам'ятники є в місті? — як називається вулиця, на якій стоїть школа? — Чим вулиця відрізняється від проспекту? провулка? площі? — які проспекти є в нашому місті? — як називається центральна площа нашого міста? — як називається ваше місто (село)? — на якій вулиці розташована ваша оселя? — Що вам відомо про походження назви рідного міста (села)? — Що цікавого (особливого) є у вашому місті (селі)? — Чим займаються люди у вашому місті (селі)? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 5602 | |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ... |
Роль харчування для здоров'я. Адекватне якісне харчування |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
Охорона тварин |
Всього коментарів: 0 | |