Урок № 16 Складання записки, яка містить пояснення певного факту Мета: вчити писати записку, дотримуючись її структури: звертання, основна частина, підпис; формувати навичку будувати висловлювання - пояснення певного факту; формувати навички правильного, охайного письма; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи. Обладнання: робочий зошит, малюнки на тему «У зоопарку». Хід уроку І. Організація класу. ІІ. Актуалізація знань, чуттєвого досвіду, уяви учнів. - Послухайте записку-запрошення. Будь ласка, приходь на новорічне свято. Надягай маскарадний костюм, маску, принось цукерки, печиво, тістечка. Будемо танцювати, співати, водити хороводи і їсти солодощі. Приходь до шкільного залу о 17 годині 28.12.06. - Яких частин записки бракує? (Звертання, підпису.) - Це записка-запрошення. А які ще види записок ви знаєте? (Повідомлення, пояснення.) III. Повідомлення теми й мети уроку. - Отже, ви можете визначити тему уроку. - Тема уроку: «Написання записки». Будемо вчитися писати записку, яка містить пояснення певного факту. IV. Основна частина уроку. 1. Робота в зошиті (завдання 1). - Попрацюйте в парах Прочитайте виразно один одному записку. Проаналізуйте її будову. Підкресліть звертання. Катрусю! Вибач, будь ласка, що я відриваю тебе від уроку. Але я не можу дочекатися перерви і тому пишу тобі записку. Мені наснився сон, що я на острові. Я бачила крокодилів, шимпанзе, скрізь повзали змії, літало багато різнокольорових папуг. Один крокодил погнався за мною, я ледве втекла - залізла на дерево. Я так злякалась. На дереві було дупло. В ньому я знайшла карту. Карта привела мене до печери. Я зайшла в печеру, а там повно скарбів. На перерві я тобі розкажу далі. Марійка - Прочитайте виразно записку. Правильно інтонуйте звертання. - Назвіть частини записки. - Як у записці відокремлено звертання? (Знаком оклику.) - Якими розділовими знаками може відокремлюватися звертання? (Комою, знаком оклику.) 2. Робота в зошиті (завдання 2). - Перетворіть розповідні речення на спонукальні зі звертанням або на питальні зі звертанням. Запишіть. - Прочитайте речення, виділіть інтонацією звертання. Журавлі повертаються додому. Повертайтеся, журавлі, додому. Зажурився молодий козаченько. Не журися, молодий козаченько! - Чому зажурився, молодий козаченько? Друг допоміг посадити дерево. Друже, допоможи посадити дерево. Берізці потрібні вода, світло, тепло. Берізко, чи потрібні тобі вода, світло, тепло? - Поставте імена у формі звертання: Петрик, Василь, Оленка, Марійка, Настя, Микола, Роман, Юля. 3. Бесіда. Повторення слів ввічливості. - Які слова ввічливості використано в записці? - Які слова ввічливості ви знаєте? - Якими словами ввічливості ви користуєтеся вранці, ввечері, вдень при зустрічі, а якими - в записках? 4. Робота в парах (завдання 4). - Складіть записку сестрі про те, що ви пішли до друга (подруги). 5. Читання учнями складених записок. Удосконалення текстів записок. 6. Складіть записку братові (сестрі), яка містить пояснення, чому ви без дозволу взяли його (її) велосипед (фарби). 7. Самостійна робота. Написання записки. 8. Взаємоперевірка текстів у парах. Зачитування текстів - записок. V. Підсумок уроку. - Які тексти ми писали? - Яка особливість структури тексту записки? - Послухайте текст, що має таку саму структуру, як і записка. Матусю, щиро вітаю зі святом. Хочу, щоб ти, рідненька, ніколи не хворіла. Твоя донечка Настуся - Який це текст? (Вітання.) VI. Домашнє завдання. Скласти вітання татові (бабусі, братові, сестричці) з днем народження. Записати. | |
| |
Переглядів: 4259 | |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Культурні рослини рідного краю |
Ознайомлення з українським народним жіночим одягом. Практична робота «Україно... |
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу.... |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Всього коментарів: 0 | |