Свято Нового року. Твір на основі вражень від свята Нового року

Урок № 9

Свято Нового року

Твір на основі вражень від свята Нового року

Мета: вчити створювати тексти-розповіді в художньому стилі; виробляти уявлення про текст, його заголовок, тему; розвивати спостережливість, увагу, допитливість; збагачувати мову, словниковий запас; виховувати почуття дружби, поваги один до одного.

Обладнання: малюнки дітей про святкування Нового року, робочий зошит.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань, чуттєвого досвіду учнів.

1. Бесіда.

- Які зимові свята ви знаєте?

- Яке улюблене зимове свято вашої сім'ї?

- Як його відзначають у вашій сім'ї?

- Послухайте вірш. Як його зміст пов'язаний з зимовими святами?

Ялиня

Сива матінка-зима

Молоду яличку

Одягла крадькома

В снігову спідничку.

Обтрусило ялиня

Снігову спідничку,

Бо зелене убрання

До лиця яличкам.

У своєму убранні

Юні ялинята

Дуже милі, осяйні

В новорічні свята.

(Т. Воронько)

2. Читання тексту вчителем.

- Як зустрічають Новий рік в інших країнах?

Якщо ви під Новий рік опинитесь в Італії, не підходьте близько до будинків. Італійці в новорічну ніч викидають з вікон старі речі. Чим більше викинеш речей, вважають італійці, тим краще житиметься в новому році.

У Румунії в новорічний пиріг кладуть різні кумедні сюрпризи -монети, каблучки, гіркі перчини. Той, кому дістанеться такий шматок пирога, радіє, тому що це віщує щастя в новому році.

А в Болгарії в новорічному пирозі можна знайти чотири дрібнички: кизилову паличку, монету, клаптик паперу та білий ґудзик.

- Розкажіть, як святкують Новий рік у нашій країні.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми будемо писати твір-розповідь про новорічне свято в школі.

IV. Колективна підготовча робота.

1. Бесіда.

- Як ми готувалися до новорічного свята?

- Якою була наша ялинка?

- Що ви робили біля ялинки?

- Що вам найбільше сподобалось на святі?

- Які загадки про новорічну ялинку ви знаєте?

2. Лексична робота.

Завдання 1.

- Допиши слова.

Ялинка (яка?) розкішна,___________________________

Свято (яке?)_____________________________________

Завдання 2.

- Запиши свої дії під час підготовки до свята.

Готував маску, ___________________________________

Завдання 3.

- Підкресли, як ти готувався до свята.

Старанно, ретельно, весело, сумно, радісно, тривожно.

Завдання 4.

- Склади і запиши твір про свої враження за темою «Новорічне свято».

3. Колективне складання твору (усно).

2-3 учні розповідають.

Орієнтовний текст Новорічне свято

До новорічного свята ми почали готуватись давно. Шили костюми, робили маски, готували ялинкові прикраси. Новорічна ялинка в нас була розкішна - висока, пухнаста. На ній було багато прикрас. Біля ялинки ми співали, танцювали, грали. З нами були Дід Мороз і Снігуронька.

Веселе свято - Новий рік. Мені було гарно разом з моїми друзями.

Фізкультхвилинка

Ой, ялинко зелененька,

Ти була колись маленька,

А тепер ти ось така –

І висока, і струнка.

Ось така, ось така,

І висока, і струнка.

Біля тебе ми, ялинко,

Заспіваєм пісню дзвінко,

Візьмем руки у бочок,

Затанцюєм гопачок.

У бочок, у бочок,

Затанцюєм гопачок.

V. Самостійна робота учнів.

Запис творів.

Перевірка творів. Виправлення помилок.

VI. Підсумок уроку.

1. Слухання творів.

2. Аналіз прослуханих творів.

- Що вам сподобалось у текстах однокласників?

- Які поради ви можете дати авторам прослуханих творів?

VII. Домашнє завдання.

Скласти 3-4 речення про Різдво.

Категорія: Розвиток зв’язного мовлення | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 4994 | Рейтинг: 2.0/1
Значення природи для життя людини
Це цікаво знати
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення виробів із каштанів та ж...
Охайність й особиста гігієна першокласників: як пра­вильно вмиватися, купатис...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 24
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]