Урок № 9 Свято Нового року Твір на основі вражень від свята Нового року Мета: вчити створювати тексти-розповіді в художньому стилі; виробляти уявлення про текст, його заголовок, тему; розвивати спостережливість, увагу, допитливість; збагачувати мову, словниковий запас; виховувати почуття дружби, поваги один до одного. Обладнання: малюнки дітей про святкування Нового року, робочий зошит. Хід уроку І. Організація класу. ІІ. Актуалізація опорних знань, чуттєвого досвіду учнів. 1. Бесіда. - Які зимові свята ви знаєте? - Яке улюблене зимове свято вашої сім'ї? - Як його відзначають у вашій сім'ї? - Послухайте вірш. Як його зміст пов'язаний з зимовими святами? Ялиня Сива матінка-зима Молоду яличку Одягла крадькома В снігову спідничку. Обтрусило ялиня Снігову спідничку, Бо зелене убрання До лиця яличкам. У своєму убранні Юні ялинята Дуже милі, осяйні В новорічні свята. (Т. Воронько) 2. Читання тексту вчителем. - Як зустрічають Новий рік в інших країнах? Якщо ви під Новий рік опинитесь в Італії, не підходьте близько до будинків. Італійці в новорічну ніч викидають з вікон старі речі. Чим більше викинеш речей, вважають італійці, тим краще житиметься в новому році. У Румунії в новорічний пиріг кладуть різні кумедні сюрпризи -монети, каблучки, гіркі перчини. Той, кому дістанеться такий шматок пирога, радіє, тому що це віщує щастя в новому році. А в Болгарії в новорічному пирозі можна знайти чотири дрібнички: кизилову паличку, монету, клаптик паперу та білий ґудзик. - Розкажіть, як святкують Новий рік у нашій країні. III. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні на уроці ми будемо писати твір-розповідь про новорічне свято в школі. IV. Колективна підготовча робота. 1. Бесіда. - Як ми готувалися до новорічного свята? - Якою була наша ялинка? - Що ви робили біля ялинки? - Що вам найбільше сподобалось на святі? - Які загадки про новорічну ялинку ви знаєте? 2. Лексична робота. Завдання 1. - Допиши слова. Ялинка (яка?) розкішна,___________________________ Свято (яке?)_____________________________________ Завдання 2. - Запиши свої дії під час підготовки до свята. Готував маску, ___________________________________ Завдання 3. - Підкресли, як ти готувався до свята. Старанно, ретельно, весело, сумно, радісно, тривожно. Завдання 4. - Склади і запиши твір про свої враження за темою «Новорічне свято». 3. Колективне складання твору (усно). 2-3 учні розповідають. Орієнтовний текст Новорічне свято До новорічного свята ми почали готуватись давно. Шили костюми, робили маски, готували ялинкові прикраси. Новорічна ялинка в нас була розкішна - висока, пухнаста. На ній було багато прикрас. Біля ялинки ми співали, танцювали, грали. З нами були Дід Мороз і Снігуронька. Веселе свято - Новий рік. Мені було гарно разом з моїми друзями. Фізкультхвилинка Ой, ялинко зелененька, Ти була колись маленька, А тепер ти ось така – І висока, і струнка. Ось така, ось така, І висока, і струнка. Біля тебе ми, ялинко, Заспіваєм пісню дзвінко, Візьмем руки у бочок, Затанцюєм гопачок. У бочок, у бочок, Затанцюєм гопачок. V. Самостійна робота учнів. Запис творів. Перевірка творів. Виправлення помилок. VI. Підсумок уроку. 1. Слухання творів. 2. Аналіз прослуханих творів. - Що вам сподобалось у текстах однокласників? - Які поради ви можете дати авторам прослуханих творів? VII. Домашнє завдання. Скласти 3-4 речення про Різдво. | |
| |
Переглядів: 5044 | |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки |
Практична робота: удосконалення навички догляду за порожниною рота, руками та... |
Спостереження та досліди |
Де ти живеш. Що дає місто — селу, село — місту |
Всього коментарів: 0 | |