Урок № З Тварини і люди Складання плану, усний переказ тексту за планом. Складання і запис запитань до прочитаного тексту Мета: закріпити вміння ділити текст на логічно завершені частини; складати план готового тексту, компонувати зв'язну розповідь за поданим планом; розвивати вміння письмово оформляти запитання до прочитаного тексту; зв'язно висловлюватися; виховувати почуття любові до тварин. Обладнання: малюнки із зображенням їжака, кошеняти, птахів; робочий зошит. Хід уроку І. Організація класу. ІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів. 1. Бесіда. - Що називається текстом? - Які типи текстів ви знаєте? - Що можна дібрати до тексту? - З яких частин складається текст? - Що таке план тексту? З якою метою його складають? - Навіщо ставлять запитання до тексту? III. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. - Сьогодні на уроці ми будемо вчитися складати план тексту та переказувати оповідання за складеним планом, складати запитання до прочитаного тексту. IV. Основна частина уроку. Колективна підготовча робота. 1. Читання вчителем уривку з оповідання О. Буценя «Хто дужче любить?». Були якось Петько з Миколою в лісі. Суниць вони назбирали мало, зате двох їжаків зловили. Понесли хлопці їжаків додому. Минуло ще кілька днів. Знову зустрілися хлопчики і засперечалися, хто з них більше любить свого їжака. Петько хвалиться, що годує їжака молоком, всякого ганчір'я намостив йому в кутку, мало не голки йому чистить. А Миколка сумно мовчав. Йому нічого було розповідати. Він відніс їжака до лісу і випустив на волю. 2. Бесіда за змістом тексту. - Куди ходили хлопці? • - Що вони там робили? - Куди хлопці віднесли їжаків? - Про що сперечалися друзі, коли зустрілися? - Хто насправді більше любить їжака? 3. Складання плану (вчитель записує на дошці). Орієнтовний план 1. Петько і Миколка в лісі. 2. Зустріч хлопчиків. 3. Розповідь Петька. 4. Мовчання Миколки. 4. Переказ тексту за планом (усно). Фізкультхвилинка Вітер віє нам в лице, Захиталось деревце, Вітерець все тихше, тихше, Деревце все вище, вище. Руки вгору, руки вниз, Крок вперед, і повернись! 5. Робота в зошиті (завдання 1). - Прочитайте. Чому не можна чіпати пташині гнізда? Діти знайшли в саду гніздечко. У ньому сиділи молоді пташки. Вони ще не вміли літати. Діти забрали пташок, принесли додому і показали таткові. - Чи добре було б вашій мамі, коли б хтось украв вас із хати? - Ні, мама плакала б. - А вам чи добре було б тоді? - Ні, і ми плакали б і хотіли б додому. - Таке саме горе буде матері-пташці й цим діткам. Діти пожаліли пташок, віднесли в сад і посадили у гніздо. (За Б. Грінченком) 6. Робота в парах (завдання 2). - Складіть план прочитаного тексту. Запишіть. - Перекажіть в парах за планом (усно). V. Самостійна робота учнів. Читання тексту в зошиті (завдання 3). Хтось виніс із хати маленьке сіре кошенятко й пустив його на дорогу. Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові. Притулилось воно до куща та сидить - тремтить. Ніхто його не пожаліє. Поверталася зі школи маленька Наталочка. Чує - нявчить кошеня. Вона не сказала ні слова, а взяла кошеня й понесла додому. Пригорнулось кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде-радісіньке. (За В. Сухомлинським) Складання і запис запитань (завдання 4). Слухання складених запитань і відповідей на них. VI. Підсумок уроку. - Як ви ставитеся до тварин? - Чого вас навчили прочитані твори? - Які навички та вміння ви удосконалювали сьогодні на уроці? VII. Домашнє завдання. Скласти 4-5 запитань на тему «Сад восени». | |
| |
Переглядів: 3546 | |
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми |
Цінність життя і здоров'я людини. Повага до себе та інших людей. Особливо... |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
Родина, рідня, рід. Сімейний календар |
Інформація. Як людина сприймає інформацію |
Всього коментарів: 0 | |