💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Підготовка до написання букв. Письмо малих та великих півовалів. Урок-казка

Урок  20 (письмо)

Тема: Підготовка до написання букв. Письмо малих та великих півовалів. Урок-казка

Мета: ознайомити учнів з новими елементами рукописних букв: малим та великим лівими півовалами; закріплювати вміння дітей писати вже знайомі графічні елементи, орієнтуватися у сітці робочого зошита, правила посадки під час письма, тримання ручки, розміщення зошита на парті; вміння виконувати складовий та звуковий аналіз слів, працювати самостійно та колективно; розвивати вміння аналізувати елементи, з яких складається завдання; увагу, мовлення, фантазію та уяву, дрібну моторику руки; привчати до охайності під час виконання письмових робіт, виховувати працелюбність, співчупя до ближнього, бажання допомогти тому, хто цього потребує.

Обладнання: Дюймовочка (малюнок або іграшка); музичний супровід, магнітофон; ілюстрація до підготовчої письмової вправи, робочий зошит.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1 Повторення правил письма

2 Повторення назв ліній робочого зошита

- Візьміть олівець і на полях навпроти кожного робочого рядка поставте крапку.

- Полічіть кількість міжрядкових ліній, верхніх робочих ліній, нижніх ліній робочого рядочка. Подумайте і скажіть, чому кількість верхніх і нижніх робочих ліній співпадає з кількістю робочих рядків. (Саме ці лінії її утворюють робочі рядки.)

III. Повторення вивченого на попередніх уроках

Робота за матеріалами уроку читання.

1 Звуковий аналіз

- Готові до гри? Тож давайте для початку посперечаємося.

Я стверджую, що у слові сіль - два склади. Ви згодні?

Я стверджую, що у слові зірка - голосні звуки [і] та [а]. А як вважаєте ви?

Я стверджую, що слово море починається з приголосного [м].

Я стверджую, що у слові мрія наголос падає на другий склад.

У слові книжка - два голосних звуки.

У слові буквар - три приголосних. Чи так?

Учні висловлюють свою думку.

2 Складовий аналіз слів

Учитель пропонує учням стрибнути стільки разів, скільки складів у поданих словах. Показує ілюстрації, учні називають слова і стрибають.

Слова для гри: гриб, хата, квітка, жолудь, учитель, ніж, життя, зима, зоопарк, зозуля, мухомор, мураха, сміх, море.

IV. Повідомлення теми і завдань уроку

- Це не проста загадка. Ім'я нашої гості зашифроване в останніх звуках слів, які я зараз буду вимовляти. Слухайте уважно.

Сік, вода, мороз, мак, зебра.

- Так, це - казка.

Лунає музика.

- А прийде з казки до нас маленька дівчинка. Її ім'я вам усім добре відоме. Згадайте її за описом: "Вона маленька, усього з дюйм заввишки".

- Так, це - Дюймовочка. (Показ малюнка або іграшки.) Ця маленька дівчинка просить у вас допомоги. Ми повинні врятувати її від Жаби, Жука, старої Миші та сліпого Крота. Для цього потрібно пам'ятати, що працювати в зошитах необхідно охайно, сидіти рівно, не нахилятися і протягом уроку виконати всі завдання, подолати всі перепони.

V. Вивчення нового матеріалу

1 Вправи з ручкою

2 Підготовка до безвідривного письма

Підготовча письмова вправа

- Ми знаємо, що від Жаби та її синка Дюймовочку врятував Метелик. Він схопив лапками сплетений поясочок та утягнув великий лист латаття далеко-далеко від зелених потвор. Давайте і ми сплетемо невеличкий поясочок, щоб допомогти Дюймовочці.

Рух пальців і кисті виконується проти часової стрілки і за часовою стрілкою.

1) Обведення по пунктиру.

2) Розфарбовування малюнків дерев.

З Робота у зошиті

1) Написання малого лівого півовала

- Дюймовочці дуже гарно жилося в лісі влітку. Пташки співали їй свої пісні, комашки допомагали шукати їжу. Та настала зима. Стало холодно. Комашки зникли. Дюймовочці стало важко. Вона пішла стежкою і потрапила до старої Миші. Та пригостила її зернятком. Хто пам'ятає, скільки дівчинка з'їла зерняток? (Половину одного зернятка)

- Цей елемент називається малий лівий півовал.

- Щоб допомогти Дюймовочці, треба написати два рядочки цього елемента.

- Де починаємо писати? (Нижче верхньої літі робочого рядка)

- Пишемо по часовій стрілці чи проти неї? (Проти часової стрілки)

- Де закінчуємо писати? (Вище нижньої лінії робочого рядка)

 Письмо під рахунок елементів у повітрі

Алгоритм написання малого лівого півовала

- Працюємо під рахунок і-раз-і.

2) Самостійна робота. Закріплення навичок письма.

 Фізкультхвилинка

По черзі діти обертають пальці рук у різні сторони.

Ручка коло малювала, (вказівним)

На папері танцювала. (середнім )

Розступіться, ширше коло! (безіменним)

Скільки простору довкола! (мізинцем)

Коло вправо, коло вліво (вказівним)

Станцювать вона зуміла, (середнім )

Натомившись, спочивала, (безіменним)

Потім знову починала. (мізинцем)

3) Написання малого лівого півовала в поєднанні з короткою прямою, продовженою до верхньої лінії робочого рядочка та короткої прямої лінії із заокруглення внизу праворуч.

- На який рахунок ми будемо писати? (І-раз-і, два-і, три-і)

4) Написання великого лівого півовала.

- Згадайте, будь ласка, хто допоміг Дюймовочці вирватися з полону старої Миші та сліпого Крота? (Ластівка)

- Як сталося, що Дюймовочка і Ластівка познайомилися? (Відповіді учнів.)

- Так, Ластівка дуже захворіла, і Дюймовочка допомогла їй одужати. Давайте і ми допоможемо цій пташці вилікувати поранене крильце.

 Письмо елемента під рахунок і-раз-і у повітрі

Алгоритм написання великого лівого півовала

 Пальчикова гімнастика

5) Самостійна робота. Закріплення навичок письма.

VI. Підсумок уроку

- Ось які ви молодці! Допомогли Дюймовочці впоратися із завданнями, перемогти всіх ворогів. Разом з Ластівкою вона полетіла в теплі далекі краї, де зустріла багато друзів. Серед них були і ельфи, і пташки, і комашки, і метелики, і навіть гусінь. Таких веселих гусениць ми бачимо на сторінці нашого зошита. Давайте їх розмалюємо, щоб світ, у якому мешкатиме Дюймовочка, був різнокольоровим.

1 Обведення по контуру малюнків

2 Розфарбовування

- Чи сподобалася вам наша подорож?

- Чи всі завдання ви виконали вдало?

- Які елементи ви сьогодні навчилися писати?

- Нехай вам буде радісно від думки про те, що Дюймовочка щаслива!



Джерело: noindex
Категорія: Навчання грамоти | Додав: SYLER (27.12.2013)
Переглядів: 3588 | Рейтинг: 0.0/0
Щоденне піклування про своє здоров'я
Олена Пчілка «Безконечна пісенька». В. Лучук «Послухайте, люди». І Світличний...
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям
Г. Чубач «Я беру своє відерце». М. Стельмах «Сонце стукає в віконце». Прислів...
Охайність й особиста гігієна першокласників: як пра­вильно вмиватися, купатис...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]