Урок 20 (письмо) Тема: Підготовка до написання букв. Письмо малих та великих півовалів. Урок-казкаМета: ознайомити учнів з новими елементами рукописних букв: малим та великим лівими півовалами; закріплювати вміння дітей писати вже знайомі графічні елементи, орієнтуватися у сітці робочого зошита, правила посадки під час письма, тримання ручки, розміщення зошита на парті; вміння виконувати складовий та звуковий аналіз слів, працювати самостійно та колективно; розвивати вміння аналізувати елементи, з яких складається завдання; увагу, мовлення, фантазію та уяву, дрібну моторику руки; привчати до охайності під час виконання письмових робіт, виховувати працелюбність, співчупя до ближнього, бажання допомогти тому, хто цього потребує. Обладнання: Дюймовочка (малюнок або іграшка); музичний супровід, магнітофон; ілюстрація до підготовчої письмової вправи, робочий зошит. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань учнів 1 Повторення правил письма 2 Повторення назв ліній робочого зошита - Візьміть олівець і на полях навпроти кожного робочого рядка поставте крапку. - Полічіть кількість міжрядкових ліній, верхніх робочих ліній, нижніх ліній робочого рядочка. Подумайте і скажіть, чому кількість верхніх і нижніх робочих ліній співпадає з кількістю робочих рядків. (Саме ці лінії її утворюють робочі рядки.) III. Повторення вивченого на попередніх уроках Робота за матеріалами уроку читання. 1 Звуковий аналіз - Готові до гри? Тож давайте для початку посперечаємося. Я стверджую, що у слові сіль - два склади. Ви згодні? Я стверджую, що у слові зірка - голосні звуки [і] та [а]. А як вважаєте ви? Я стверджую, що слово море починається з приголосного [м]. Я стверджую, що у слові мрія наголос падає на другий склад. У слові книжка - два голосних звуки. У слові буквар - три приголосних. Чи так? Учні висловлюють свою думку. 2 Складовий аналіз слів Учитель пропонує учням стрибнути стільки разів, скільки складів у поданих словах. Показує ілюстрації, учні називають слова і стрибають. Слова для гри: гриб, хата, квітка, жолудь, учитель, ніж, життя, зима, зоопарк, зозуля, мухомор, мураха, сміх, море. IV. Повідомлення теми і завдань уроку - Це не проста загадка. Ім'я нашої гості зашифроване в останніх звуках слів, які я зараз буду вимовляти. Слухайте уважно. Сік, вода, мороз, мак, зебра. - Так, це - казка. Лунає музика. - А прийде з казки до нас маленька дівчинка. Її ім'я вам усім добре відоме. Згадайте її за описом: "Вона маленька, усього з дюйм заввишки". - Так, це - Дюймовочка. (Показ малюнка або іграшки.) Ця маленька дівчинка просить у вас допомоги. Ми повинні врятувати її від Жаби, Жука, старої Миші та сліпого Крота. Для цього потрібно пам'ятати, що працювати в зошитах необхідно охайно, сидіти рівно, не нахилятися і протягом уроку виконати всі завдання, подолати всі перепони. V. Вивчення нового матеріалу 1 Вправи з ручкою 2 Підготовка до безвідривного письма Підготовча письмова вправа - Ми знаємо, що від Жаби та її синка Дюймовочку врятував Метелик. Він схопив лапками сплетений поясочок та утягнув великий лист латаття далеко-далеко від зелених потвор. Давайте і ми сплетемо невеличкий поясочок, щоб допомогти Дюймовочці. Рух пальців і кисті виконується проти часової стрілки і за часовою стрілкою. 1) Обведення по пунктиру. 2) Розфарбовування малюнків дерев. З Робота у зошиті 1) Написання малого лівого півовала - Дюймовочці дуже гарно жилося в лісі влітку. Пташки співали їй свої пісні, комашки допомагали шукати їжу. Та настала зима. Стало холодно. Комашки зникли. Дюймовочці стало важко. Вона пішла стежкою і потрапила до старої Миші. Та пригостила її зернятком. Хто пам'ятає, скільки дівчинка з'їла зерняток? (Половину одного зернятка) - Цей елемент називається малий лівий півовал. - Щоб допомогти Дюймовочці, треба написати два рядочки цього елемента. - Де починаємо писати? (Нижче верхньої літі робочого рядка) - Пишемо по часовій стрілці чи проти неї? (Проти часової стрілки) - Де закінчуємо писати? (Вище нижньої лінії робочого рядка) Письмо під рахунок елементів у повітрі Алгоритм написання малого лівого півовала - Працюємо під рахунок і-раз-і. 2) Самостійна робота. Закріплення навичок письма. Фізкультхвилинка По черзі діти обертають пальці рук у різні сторони. Ручка коло малювала, (вказівним) На папері танцювала. (середнім ) Розступіться, ширше коло! (безіменним) Скільки простору довкола! (мізинцем) Коло вправо, коло вліво (вказівним) Станцювать вона зуміла, (середнім ) Натомившись, спочивала, (безіменним) Потім знову починала. (мізинцем) 3) Написання малого лівого півовала в поєднанні з короткою прямою, продовженою до верхньої лінії робочого рядочка та короткої прямої лінії із заокруглення внизу праворуч. - На який рахунок ми будемо писати? (І-раз-і, два-і, три-і) 4) Написання великого лівого півовала. - Згадайте, будь ласка, хто допоміг Дюймовочці вирватися з полону старої Миші та сліпого Крота? (Ластівка) - Як сталося, що Дюймовочка і Ластівка познайомилися? (Відповіді учнів.) - Так, Ластівка дуже захворіла, і Дюймовочка допомогла їй одужати. Давайте і ми допоможемо цій пташці вилікувати поранене крильце. Письмо елемента під рахунок і-раз-і у повітрі Алгоритм написання великого лівого півовала Пальчикова гімнастика 5) Самостійна робота. Закріплення навичок письма. VI. Підсумок уроку - Ось які ви молодці! Допомогли Дюймовочці впоратися із завданнями, перемогти всіх ворогів. Разом з Ластівкою вона полетіла в теплі далекі краї, де зустріла багато друзів. Серед них були і ельфи, і пташки, і комашки, і метелики, і навіть гусінь. Таких веселих гусениць ми бачимо на сторінці нашого зошита. Давайте їх розмалюємо, щоб світ, у якому мешкатиме Дюймовочка, був різнокольоровим. 1 Обведення по контуру малюнків 2 Розфарбовування - Чи сподобалася вам наша подорож? - Чи всі завдання ви виконали вдало? - Які елементи ви сьогодні навчилися писати? - Нехай вам буде радісно від думки про те, що Дюймовочка щаслива! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 3518 | |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 8 |
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації |
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я. |
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді |
Всього коментарів: 0 | |