З чистого джерела народної мудрості. Урок позакласного читання

УРОК 19

Тема. З чистого джерела народної мудрості. Урок позакласного читання.

Мета: поглибити знання учнів із теми; розвивати уяву, логічне мислення, образну пам'ять; виховувати інтерес до усної народної творчості.

Обладнання: тематична виставка книг, ілюстрацій, малюнків, збірників творів; «Позакласне читання-2», зображення сонечка з промінчиками-смужками.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

1. Слово вчителя.

Демонстрування на дошці сонечка з промінцями.

— Як ви гадаєте, що принесли нам сонячні промінчики?

(Діти розглядають смужки-промінці і читають: скоромовки, забавлянки, дитячі народні пісеньки, казки, жарти, ігри.

2. Робота з виставкою книг. Бесіда.

— Хто познайомить зі своєю книжкою?

— Які книжки на виставці вам знайомі?

— В яких найкращі ілюстрації'?

— Хто знає прізвище художників, які підготували ці книжки?

— Хто автор тих творів, які сьогодні ми розглядатимемо?

II. Опрацювання нового матеріалу

1. Артикуляційна вправа.

Вивчення скоромовки, «щоб ротик був слухняний».

Старий качур крекче качці:

— Ти чудо бачила чи ні?

До річки човен мчав на тачці.

По річці — тачка на човні.

2. Робота у групах.

Обговорення прочитаних творів. Клас ділиться на 2 команди.

1) Конкурси.

а) «Хто краще заспіває колискову для ляльки»? (За збірником «Позакласне читання-2», самостійно підготовлені твори);

б) «Хто заклички промовляє»?

в) «Я примовки примовляю

г) «Скоро мовлю скоромовку»;

д) «Я загадки загадаю»;

2) Підбиття підсумків змагання.

3. Робота з текстом.

Читання та обговорення нових творів.

1) Казка «Чарівне горнятко». Учні з'ясовують, що означає слово «чарівне».

2) Читання казки вчителем. Бесіда за змістом прочитаного.

— Що приснилось чоловікові і жінці?

— Що вони зробили після цього?

— Яку плату взяв дідусь за лікування хворих?

— Як поділив золото дідусь?

— Які слова чути було здалеку?

4. Вправи з читання.

1) Читання казки учнями (парами).

2) Читання мовчки уривка від слів «Чоловік пішов і тільки копнув...» до кінця казки. Знайти слова, в яких «сховалась» головна думка казки.

5. Фізкультхвилинка.

Дощик

(народна пісня)

Дощик, дощик (потрусити кистями піднятих рук).

Капає дрібненько (присідання).

Я думала-гадала —

(поворот тулуба вліво, вправо з напівприсідом)

Запорожець, ненько

(зробити 2 кроки вліво, вправо зі сплеском у долоні).

6. Робота у групах.

Смішинки-веселинки (с. 72-76).

I група. Виразно прочитати І частину «Небилиці».

II група. Виразно прочитати II частину «Небилиці».

III група. Підготуватись читати в особах смішинку «По щирості» (с. 72-73).

IV група. Підготуватись і прочитати в особах смішинку «Розумний Нась» (с. 73).

V група. Прочитати і розучити гру «Пень»

(с. 76).

III. Підбиття підсумків уроку

Бесіда за вивченими на уроці творами.

IV. Домашнє завдання

Читати твори по темі: «У світі казки чарівної».

Категорія: Читання | Додав: SYLER (28.09.2013)
Переглядів: 6274 | Рейтинг: 0.0/0
Н. Забіла «Вовк і козенята», М. Підгірянка «Безконечні казочки»
В. Гринько «Сім» (лічилка). А. Костецький «Все починається з мами». Прислів&#...
Ліплення з пластиліну (гриби)
Симетричне вирізування. Витинанки. Серветки (з паперу)
Практична робота: розучування ігор, які сприяють весе­лому настрою
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]