УРОК 34 Тема. Взаємозв’язки в природі Мета: розширити уявлення учнів про ланцюги живлення, взаємозв’язки рослин і тварин із неживою природою; розвивати уміння аналізувати, порівнювати; виховувати бажання бути господарем, бережно ставитися до природи. Обладнання: ілюстрації. |
УРОК 33 Тема. Мозок і нерви. Як людина сприймає Мета: формувати елементарні поняття нервова система (головний і спинний мозок, нерви, їх значення в організмі), органи чуття людини (види органів чуття, подразники, що сприймаються кожним органом); уявлення про роботу нервової системи й органів чуття, про шляхи збереження органів чуття; вміння розрізняти на своєму тілі ті місця, де знаходяться головний і спинний мозок, нерви, розрізняти органи чуття, дотримуватися режиму дня, чергувати розумову працю з фізичною працею та відпочинком; формувати вміння встановлювати взаємозв’язки між усіма органами тіла людини, доводити судження: «Організм — єдине ціле»; виховувати допитливість, пізнавальний інтерес до власного організму, прагнення берегти власне здоров’я, розуміння його цінності для людини, залежності життя людини від стану здоров’я. Обладнання: таблиці попередніх тем, ілюстрації, таблиці «Нервова система», «Органи чуття». |
УРОК 32 Тема. Для чого людині органи кровообігу. Бережи органи кровообігу Мета: формувати елементарне поняття органи кровообігу (судини, серце, їх значення в організмі), пульс; уявлення про кругообіг крові в організмі, про шляхи збереження органів кровообігу здоровими; вміння розрізняти на своєму тілі ті місця, де знаходиться серце і судини, визначити пульс, дотримуватися режиму дня; формувати вміння встановлювати взаємозв’язки між системами органів в організмі людини, моделювати ці зв’язки, робити висновки; виховувати розуміння необхідності берегти власне здоров’я, зокрема органи кровообігу, прагнення знати, як берегти серце, судини, і вміти це робити, доброзичливо ставитися до інших людей. Обладнання: муляж «Серце»; таблиці «Кровоносна система людини», «Органи дихання». |
УРОК 31 Тема. Для чого і як людина дихає. Бережи органи дихання Мета: формувати елементарне поняття органи дихання (розташування в організмі, значення); уявлення про газообмін в легенях, про необхідність чистого повітря для дихання, про звички, які шкідливо діють на органи дихання, про шляхи збереження органів дихання здоровими; вміння знаходити на своєму тілі місця, де розміщені органи дихання, дбати про чистоту повітря, дотримуватися правил гігієни під час спілкування з хворими людьми; формувати вміння висловлювати судження, встановлювати взаємозв’язки і залежності між органом й умовами його функціонування; розвивати уяву; виховувати охайність, допитливість, пізнавальний інтерес до вивчення свого організму. Обладнання: муляж «Органи дихання», таблиці «Органи дихання», таблиці минулого уроку, сантиметрові стрічки, картки. |
УРОК 30 Тема. Як відбувається живлення людини. Бережи органи травлення Мета: формувати елементарні поняття травлення, органи травлення (розташування в організмі, значення), рослинна їжа, тваринна їжа; уявлення про взаємозв’язок органів однієї системи, про гігієну харчування і догляд за зубами; вміння розрізняти на своєму тілі місця, де розміщені органи травлення; доглядати зуби, правильно харчуватися; формувати вміння самостійно виконувати практичну роботу, встановлювати функціональні зв’язки (будова органу — його функція, тобто значення в організмі), узагальнювати й робити висновки; виховувати бережливе ставлення до свого організму, прагнення берегти здоров’я. Обладнання: муляж «Органи травлення», «Зуби»; таблиці «Органи травлення», «Зуби», «Наша їжа»; роздаткові картки. |
УРОК 29 Тема. Як людина рухається. Чому треба тренувати м’язи Мета: формувати уявлення про м’язи організму людини; елементарні поняття робота м’язів (розслаблення і скорочення), тренування м’язів; уміння знаходити м’язи у своєму тілі, правильно сидіти за партою або за столом, стежити за своєю поставою; формувати вміння виконувати практичну роботу, пояснювати одержані факти, логічно міркувати, правильно висловлюватися; виховувати бажання піклуватися про своє здоров’я, тобто бажання правильно сидіти, ходити, займатися фізичною працею і спортом. Обладнання: муляж м’язів людини; таблиці «М’язи», «Скелет»; роз-даткові картки. |
УРОК 28 Мета: формувати елементарні поняття скелет людини (кістки, основні частини скелета, значення в організмі людини), правильна постава; уміння розрізняти основні частини скелета на своєму тілі, правильно сидіти за партою, запобігати викривленню хребта і кісток; формувати вміння застосовувати знання у новій ситуації та практичній діяльності; виховувати переконання в необхідності збереження здоров’я, його цінності для людини. Обладнання: муляж скелета людини, таблиця «Скелет людини», плакат «Сиди правильно», діафільм «Скелет людини», приладдя для гри «Лікар», перфокарти, роздавальний матеріал. |
УРОК 27 Мета: формувати уявлення про ознаки людини як живого організму, про відмінні ознаки людини, про орган як частину тіла людини; формувати елементарні поняття шкіра — захисник організму (будова, властивості, значення), гігієна шкіри; вміння надавати першу допомогу при невеликих ушкодженнях шкіри, дотримуватися правил гігієни, загартовувати шкіру; виробляти вміння виконувати практичну роботу з метою вивчення об’єктів природи або перевірки висловлених суджень, узагальнювати, робити висновки; виховувати спостережливість, допитливість, бережливе ставлення до свого здоров’я й здоров’я інших людей. Обладнання: малюнки людиноподібних мавп, таблиці «Тіло людини», «Шкіра», «Як треба стежити за чистотою тіла», лупи. |
УРОК 26 Тема. Гриби. Дроб’янки. Значення грибів і бактерій у природі. Їстівні та отруйні гриби. Корисні та хвороботворні бактерії. Правила гігієни Мета: формувати в учнів поняття гриби, дроб’янки, бактерії; знайомити дітей із найпоширенішими видами їстівних та отруйних грибів, корисних та хвороботворних бактерій, особливостями їх розмноження; розвивати вміння порівнювати, робити висновки; виховувати потребу дотримуватись правил особистої гігієни, бережного ставлення до природи. Обладнання: ілюстрації до теми, таблиця «Їстівні та отруйні гриби». |
УРОК 25 Тема. Як дикі тварини захищаються. Охорона тварин Мета: формувати уявлення про ознаки пристосування тварин до захисту від ворогів у природі, причини зникнення тварин, про шляхи охорони і збереження тварин у природі; виробляти вміння розрізняти ознаки пристосування окремих тварин до захисту від ворогів, самостійно встановлювати зв’язки в природі, формулювати пізнавальні запитання; виховувати впевненість кожного учня у своїх діях під час пізнавальної діяльності, здатність співпрацювати, різнобічно сприймати об’єкти природи, тобто бачити їх різнобічну цінність, прагнення охороняти тваринний світ. Обладнання: Червона книга, малюнки із зображенням тварин. |