УРОК 24 Тема. Довкілля тварин. Як тварини добувають корм Мета: формувати поняття довкілля тварин, необхідні умови для життя рослиноїдних, хижих і всеїдних тварин; уявлення про ознаки пристосування тварин до добування корму в природі; виробляти вміння розрізняти ознаки пристосування окремих тварин до добування корму; формувати вміння висловлювати передбачення й доводити його правильність, цілеспрямовано сприймати об’єкти природи; виховувати спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, почуття задоволення у процесі пізнавальної діяльності, бачення краси й доцільності тварин у природі. Обладнання: картки із завданнями, малюнки із зображенням тварин. |
УРОК 23 Тема. Як розмножуються тварини Мета: формувати уявлення про особливості розмноження комах, риб, земноводних, плазунів, птахів, звірів; вміння міркувати за аналогією, логічно будувати свою розповідь, працювати з текстом і малюнками підручника; виховувати пізнавальний інтерес до природи, відчувати моральну відповідальність за збереження природи. Обладнання: конверти із прислів’ями, приказками, кросворд, карта України. |
УРОК 22 Тема. Чим живляться тварини. Ланцюги живлення Мета: формувати поняття рослиноїдна тварина, хижа тварина, всеїдна тварина; розвивати вміння розрізняти тварин за способом живлення; поглибити поняття ланцюгу живлення у природі; закріпити вміння складати найпростіші ланцюги живлення; формувати вміння аналізувати об’єкти природи, встановлювати взаємозв’язки між ними; виховувати бережливе ставлення до тварин на основі осмислення взаємозв’язків між ними. Обладнання: малюнки із зображенням тварин, таблички із написами. |
УРОК 21 Тема. Різноманітність тварин у природі Мета: розширити поняття звірі, птахи, комахи; сформувати елементарні поняття риби, земноводні, плазуни; вміння розрізняти тварин цих груп; формувати вміння визначати істотні ознаки тварин, знаходити зайвий об’єкт серед їх сукупності, класифікувати, розвивати уяву; виховувати допитливість, пізнавальний інтерес, прагнення дітей до самовираження й самореалізації у пізнавальній діяльності. Обладнання: таблиці, ілюстрації різних тварин, картки із завданнями. |
УРОК 20 Тема. Як розрізняють тварин. Тварини — живі організми Мета: формувати уявлення про значення тварин у природі і цінність їх для людей, про види тварин, про особливі ознаки тварин; розвивати вміння розрізняти тварин одного і кількох видів; формувати вміння міркувати за аналогією, порівнювати; виховувати оцінне ставлення до власних вчинків та вчинків інших людей у ставленні до природи. Обладнання: таблиці, малюнки із зображенням тварин різних видів. |
УРОК 19 Тема. Чи можуть рослини захищатися. охорона рослин Мета: формувати уявлення про ознаки пристосування рослин до винищення тваринами і людьми, про причини зникнення рослин у природі та шляхи їх збереження; вміння розрізняти ознаки пристосування в окремих рослин до знищення; формувати вміння використовувати знання у новій ситуації, спілкуватися в процесі спільної діяльності; виховувати здатність сприймати красу природи, потребу її охороняти й примножувати; провести контроль навчальних досягнень за темою «Рослини». Обладнання: малюнки із зображенням рослин, гербарії, картини. |
УРОК 18 Тема. Довкілля рослин. Як рослини пристосувалися до різних умов життя Мета: формувати елементарні поняття про довкілля рослини, необхідні умови росту і розвитку рослини; уявлення про окремі ознаки пристосування рослин до спеки, нестачі вологи, світла, надміру вологи; вміння розрізняти ознаки пристосування окремих рослин до різних умови життя; виробляти вміння цілеспрямовано сприймати ознаки об’єктів природи, встановлювати функціональні зв’язки будова — функція у природі; виховувати спостережливість, допитливість, прагнення пояснити сприйняття в природі, доводити свою думку. Обладнання: малюнки із зображенням довкілля рослин, гербарії, таблиці. |
УРОК 17 Тема. Розмноження квіткових рослин. Як виростити нову рослину з насінини. Як виростити нову рослину без насіння Мета: формувати уявлення про розмноження квіткових рослин, умови проростання насіння (тепло, вода, повітря), умови росту і розвитку рослин (тепло, вода, повітря, світло), про способи розмноження рослин іншими органами — листком, частинами стебла, кореневими паростками; вміння пророщувати насіння, вирощувати рослини з насіння, розмножувати кімнатні рослини різними способами; формувати вміння бачити проблему і формулювати її у формі запитання, цілеспрямовано сприймати об’єкт або його частину, узагальнювати сприйняття; виховувати спостережливість під час спільної діяльності (виконання довготривалих дослідів). Обладнання: гербарії та малюнки квіткових рослин; колекції плодів і насіння, таблиці, фотознімки, репродукції картин, колекція «Комахи-запилювачі». |
УРОК 16 Тема. Різноманітність рослин у природі Мета: формувати уявлення про різноманітність рослинного світу, про водорості; мохи, хвощі, папороті, хвойні рослини, квіткові рослини, уміння розрізняти окремі рослини цих груп, розуміти цінність їх у природі; виробляти уміння узагальнювати, робити висновки, оцінювати результати діяльності (самооцінювання і взаємооціню-вання); виховувати взаємоповагу у спільній діяльності; здатність до самовираження кожного учня, прагнення пізнавати і шанувати традиції свого краю. Обладнання: таблиці із зображенням рослин, предметні малюнки, гербарії, гра «Конкурс знавців дерев». |
УРОК 15 Тема. Дерева, кущі, трав’янисті рослини. Якими бувають дерева, кущі, трав’янисті рослини Мета: закріпити поняття дерево, кущ, трав’яниста рослина; розширити поняття листяні дерева і кущі, хвойні дерева і кущі; сформувати поняття однорічна трав’яниста рослина, багаторічна трав’яниста рослина, вміння розрізняти дерева, кущі й трав’янисті рослини, хвойні і листяні дерева і кущі, однорічні, дворічні, багаторічні трав’янисті рослини; формувати вміння порівнювати, виділяти істотні ознаки, підводити об’єкт під поняття; виховувати самостійність, прагнення знаходити відповіді на поставлені запитання, бережливе ставлення до рослин. |