💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Різноманітність тварин у природі

УРОК 21

Тема. Різноманітність тварин у природі

Мета: розширити поняття звірі, птахи, комахи; сформувати елементарні поняття риби, земноводні, плазуни; вміння розрізняти тварин цих груп; формувати вміння визначати істотні ознаки тварин, знаходити зайвий об’єкт серед їх сукупності, класифікувати, розвивати уяву; виховувати допитливість, пізнавальний інтерес, прагнення дітей до самовираження й самореалізації у пізнавальній діяльності.

Обладнання: таблиці, ілюстрації різних тварин, картки із завданнями.

ХІД УРОКУ

I. Хвилина спостережень

— Що можна сказати про погоду сьогодні?

— Який зараз місяць?

— Що вам відомо про назву місяця?

— Які зміни сталися в неживій природі?

— А в живій?

Розкажіть про спостереження за домашньою твариною.

II. Тестові завдання

1) Який птах мешкає у нас і влітку, і взимку?

а) Іволга;

б) синиця;

в) сойка.

2) Хто взимку змінює колір хутра?

а) Ведмідь;

б) заєць;

в) бобер.

3) Що являє собою зимова посуха?

а) Промерзання водоймища до дна;

б) довгі, безсніжні морози;

в) час, доки немає снігового покрову.

III. Актуалізація опорних знань учнів Бесіда.

— Чим тварини відрізняються між собою?

— За якими ознаками вчені поділяють тварин на групи?

— Які групи тварин ви знаєте?

IV. Оголошення теми і завдань уроку

— Сьогодні на уроці ми познайомимось із різноманітністю тварин у природі, навчимось розрізняти їх за групами.

V. Опрацювання нового матеріалу

1. Різноманітність тварин (робота в малих групах).

Головуючий кожної групи підходить до столу і виймає із скриньки конверт. У конвертах — назва кожної групи.

1 група — «Комахи»;

2 група — «Риби»;

3 група — «Земноводні»;

4 група — «Плазуни»;

5 група — «Птахи»;

6 група — «Звірі».

Завдання для груп. Опрацювати відповідний текст у підручнику і підготувати коротку доповідь за планом.

План

1) Назва групи тварин.

2) Наведи приклад.

3) Особливості зовнішньої будови.

4) Істотні ознаки цієї групи.

Доповідь кожної з малих груп.

2. Фізкультхвилинка.

Повз по лісу їжачок,

В нього шубка з голочок.

Ніс багато грушечок,

Аж болів йому бочок.

Раз! Два! Три! Чотири! П’ять!

Зупинився спочивать.

Піклувався їжачок Про маленьких діточок —

Чарівних, непосидючих,

Дуже милих і колючих.

Десять! Дев’ять! Вісім! Сім!

Грушечки ці ніс він їм.

3. Хвилинка-цікавинка.

Зоолог. А чи знаєте ви, що...

• Найсильніша на Землі істота — не тигр, не лев, не слон, а жук-гной-овик скарабей. Ця комаха підіймає і переносить на своїй спині вантаж, який у 850 разів важчий за масу її тіла;

• Шпак працює на добу 17 годин, ластівка — 18 годин, стриж — 20 годин;

• Кількість ікринок у риб сягає від кількох тисяч (форель) до кількох мільйонів (осетрові);

• У середині лютого ведмедиця народжує в барлозі одне—двох малят;

• ставкові та озерні жаби взимку зариваються в мул непромерзаючих водойм;

• Вужі зимують у підземних норах кротів, ховрахів, хом’яків.

VI. Закріплення та осмислення знань

«Мозкова атака» (робота в парах).

— Доведіть, що черепаха — плазун, хоча її тіло вкрите не лусочками, а панциром.

— Доведіть, що їжак, вкритий голками, належить до групи звірів.

VII. Робота в зошитах (С. 32—33)

— Запишіть відповіді на запитання (завд. 1, 2).

— Розподіліть тварин на групи (завд. 4).

— Творча робота (завд. 3, 5, 7).

— Підпишіть малюнки (завд. 6, 8).

VIII. «Вікторина»

Завдання даються по черзі двом командам. Перемагає команда, що дасть найбільше правильних відповідей на запитання.

1) Найвища тварина землі. (Жирафа — до 5м)

2) Хто важчий — найбільша акула чи слон. (Найбільша акула важча за слона у 5 разів.)

3) Найбільший птах у світі. (Африканський страус)

4) Найменший птах у світі. (Колібрі)

5) Які птахи прилітають до нас навесні? (Граки, шпаки, жайворонки)

6) Найбільший із ссавців, що існують у природі. (Синій кит)

7) Назвіть найменшого із ссавців. (Землерийка, її вага — лише 2 г.)

8) Хто плаває швидше від усіх? (Меч-риба)

9) Який із ссавців пірнає глибше від усіх? (Кашалот)

10) Які тварини можуть швидко змінювати своє забарвлення? (Хамелеони, молюски, деякі риби)

IX. Підсумок уроку

— Яка група тварин вам найбільше сподобалась і чому?

— Чи є у вас вдома тваринка?

— До якої групи вона належить?

— Чому ви так вирішили?

X. Домашнє завдання

— Опрацювати статті «Звірі», «Птахи», «Плазуни», «Земноводні», «Риби», «Комахи». Підготувати розповідь про улюблену тварину.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (09.05.2014)
Переглядів: 1560 | Рейтинг: 0.0/0
Вітальні листівки. Оздоблення листівки
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок»
Дикорослі рослини рідного краю
Аплікація з паперу «курчатко»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]