УРОК 30 Тема. Тварини весною. Зустрічаємо птахівМета: з'ясувати зміни у житті комах, птахів, звірів; формувати уміння спостерігати, бачити зміни, установлювати взаємозв'язки між предметами живої і неживої природи; уміння творчо мислити; сприяти розвитку усного мовлення; виховувати почуття любові і милосердя до всього живого, бачення прекрасного і уміння йому дивуватись. Обладнання: малюнки тварин, різних періодів пори року «Весна»; зразки шпаківень; записи «Голоси птахів», «Лелеки» у виконанні Павла Дворського. Хід уроку І. Організаційний момент — Хто ще жде сонечко? Які зміни стались у природі? (Завдяки сонячному теплу і світлу прийшла весна, і все навколо проснулось, ожило.) Розминка «Чи добре ви знаєте тварин?» Потрібно розподілити малюнки тварин на чотири групи. (І — малюнок зайця; II — шпака; III — щуки; IV— бджоли.) Щебетала пташечка Щебетала пташечка під віконечком, Сподівалась пташечка весни з сонечком: «Прилинь, прилинь, чаронька, весна красная, Як легенька хмарочка в небі ясная. Осип луки перлами, вкрий росами, Розлийся джерелами стоголосими!» Щебетала пташечка під віконечком, Сподівалась пташечка весни з сонечком. — Цей вірш — підказка: про кого найбільше будемо говорити! Про пернатих наших друзів. II. Перевірка домашнього завдання — Згадаємо, що ви знаєте про весняну пору року, які зміни відбуваються у житті рослин з приходом весни. Бесіда. 1. Що роблять діти з приходом весни? 2. Чому весною сонце дужче пригріває? 3. Які зміни відбулися у неживій природі? 4. Як ви зустрічаєте весну? 5. Назвіть рослини-первоцвіти. Які з них ростуть у нас? III. Сприймання нового матеріалу 1. Слово вчителя. — Ось і скінчилась зима — довга, сонна, некваплива. А весна зовсім інша, гомінка, голосна, дзвінка. Які звуки супроводжують весну? Які вам подобаються найбільше? Чому? Весна дзвенить не тільки водою, але й пташиним галасом, вслухайтесь у гомін пташок: голоси яких весняних «співців» ви чуєте? (Звучить запис «Голоси птахів», «Лелеки»). 2. Доповіді учнів про птахів (малюнок птаха, про якого розповідають). Шпак Першими з вирію прилітають шпаки. Птах цей приносить дуже багато користі людині: навесні разом з граками ходить полями, збирає комах, личинок, що зимували в землі, влітку без утоми розшукує та поїдає різних жуків-листоїдів. Але шпаків люблять не тільки за це, а ще й за веселу вдачу. Ці птахи не мають своїх пісень, але це не так важливо, зате вони прекрасні пересмішники. Часто співають пісні зябликів, дроздів, малинівок. А іноді шпаки можуть заквакати, як жабки, чи загавкати, як собака. Люди приходять на допомогу шпакам. Вони будують шпаківні і розміщують їх на деревах. Вдячні птахи селяться в цих будиночках і звеселяють людей своїм співом та винищують комах-шкідників. Але шпаківні треба робити вміло і міцно прикріпляти до дерева. Тільки тоді птах поселиться в цьому будиночку. Ваше завдання: зробити з дідусем чи татусем шпаківні і розвішати їх, щоб шпаки не шукали для гнізд дупла дерев. Журавлі Звичайно, люди радіють, коли з вирію прилітають журавлі. Летять вони клином і весело курличуть. прилітають ці птахи в кінці квітня. І степи та болота стають веселішими, мабуть, тому їх ще називають веселиками. Журавлі є сірі і чорні. Відомо, що журавлі гарні батьки, висиджують пташенят по черзі. Появу потомства зустрічають голосними, радісними криками. По черзі зігрівають пташенят своїм тілом і невтомно носять їм їжу. Існує незвичайне видовище — журавлині танці. Танцюють журавлі, як правило, парами, але можуть бути танці й «колективні». Всі види журавлів знаходяться на грані зникнення і потребують людської допомоги. IV. Фізкультхвилинка V. Закріплення вивченого 1. Конкурс на найкращу шпаківню. 2. Самостійна робота. Картка № 1 Тварини — частина живої природи. 1. Закінчте речення. Тварин, які мають три пари ніг, називають Тварин, тіло яких вкрито пір'ям, називають Тварин, тіло яких вкрите шерстю, а малят вигодовують молоком, називають . 2. Прочитайте назви тварин: мурашка, вовк, лисиця, їжак, білка, ведмідь, ропуха. Напишіть, які з них: — впадають у сплячку: — запасають корм на зиму: — не роблять ніяких запасів: З чим це пов'язано? Картка № 2 Звірі, їх охорона. 1. Знайдіть помилку, підкресліть її. Вовк, лисиця, тхір, ласка, лось — хижі звірі. 2. Серед перелічених тварин підкресліть назви звірів. За якими ознаками ви їх виділяєте? Борсук, білка, сова, кажан, чапля, корова, лебідь. 3. Поясніть, чому не можна: — підходити близько до пташиних гнізд; — порушувати тишу в лісі; — брати в руки пташенят, малят звірів. Які правила охорони звірів ви знаєте? Картка № З Птахи, їх охорона. 1. Закінчте речення. Тварин, тіло яких вкрите пір'ям, називають Птахів, які восени відлітають у теплі краї, а весною знову повертаються в рідні місця, називають Птахів, які на зиму не відлітають, називають 2. В один стовпчик випишіть назви перелітних птахів, у другий — зимуючих. Стриж, ластівка, горобець, ворона, зозуля, галка, дятел, ремез. 3. Ластівка, синиця, сойка — птахи. Доведіть. Картка № 4 Комахи, їх охорона. 1. Розгляньте малюнок розвитку білана капустяного. Напишіть, як розвивається метелик. 2. Прочитайте назви тварин: слимак, джміль, комар, оса, сонечко. Хто зайвий? Закресліть. 3. Бджола, муха, комар — комахи. Доведіть. VI. Підсумок уроку 1. Відгадування загадок. Хором відповідайте, а до якої групи відноситься, показуєте картку (333 — засоби зворотнього зв'язку): 1) По квітучих садах я літаю, найсолодші дарунки збираю. (Бджола) 2) Увесь колючий, непосидючий, коли злякається, то клубочком звертається. (їжак) 3) Сірий, зубастий, по полю гуляє, звірів лякає. (Вовк) | |
| |
Переглядів: 6767 | |
«Осінь спати захотіла, землю листом застелила...». Побудова речень різних тип... |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
І. Франко «Лисичка і Журавель». Прислів'я |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Всього коментарів: 0 | |