💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Чим живляться тварини. Ланцюги живлення

УРОК 22

Тема. Чим живляться тварини. Ланцюги живлення

Мета: формувати поняття рослиноїдна тварина, хижа тварина, всеїдна тварина; розвивати вміння розрізняти тварин за способом живлення; поглибити поняття ланцюгу живлення у природі; закріпити вміння складати найпростіші ланцюги живлення; формувати вміння аналізувати об’єкти природи, встановлювати взаємозв’язки між ними; виховувати бережливе ставлення до тварин на основі осмислення взаємозв’язків між ними.

Обладнання: малюнки із зображенням тварин, таблички із написами.

ХІД УРОКУ

I. Хвилинка спостережень

— Який стан неба сьогодні?

— Яка погода надворі?

— Які зміни сталися у природі?

II. Перевірка домашнього завдання

Практична вправа «Зрозумійте співрозмовника».

— Поверніться до свого сусіда і розкажіть про свою улюблену домашню тваринку.

— Нехай ваш сусід упродовж хвилини перекаже почуте.

— Обміняйтеся ролями.

— Намалюйте тваринку вашого сусіда по парті.

— Обговоріть, що для вас було легшим: розповідати, слухати, переказувати? А що важче?

III. Актуалізація опорних знань

— На які дві групи поділяються тварини?

1. Гра «Продовжте ланцюжок».

а) Ведмідь, лисиця,... ;

б) зозуля, голуб,...;

в) карась, щука,...;

г) корова, кінь,...;

д) індик, качка,...

2. Відгадування загадок.

• Тварина рогата, а рогів багато. (Олень)

• В зеленім лісі проживає і довгий хвіст пухнастий має,

Їй на місці не сидиться, а зовуть її... (лисиця).

• Влітку наїдається, взимку відсипається. (Ведмідь)

IV. Повідомлення теми і мети уроку

— За рахунок чого тварини живуть?

— Сьогодні ми дізнаємось з вами про те, на які групи можна поділити тварин за способом живлення.

До нас у гості завітали, як ви й здогадались із загадок, ведмідь, лисиця, олень, які допоможуть нам розібратись, на які групи за способом живлення діляться тварини.

V. Опрацювання нового матеріалу

1. Розповіді звірів.

Олень. Поживою для мене є трав’яниста і дерев’яниста рослинність — чагарники, гриби та лишайники. Взимку я поїдаю лише пагони дерев та сухі трави. Часом виходжу на поле поласувати зеленою озиминою або ж сіном, яке спеціально заготовляють для мене у мисливських

господарствах. Так само живляться і косуля, лань, лось. Ми належимо до рослиноїдних (на дошці — табличка з написом «Рослиноїдні»).

Лисиця. Живлюся я взимку найчастіше мишами, влітку — комахами, жуками і личинками хрущів. Я виходжу на полювання здебільшого вночі. Завдяки своєму тонкому нюху й слуху я визначаю, де є пожива. До жертви підкрадаюсь нечутно. До моєї групи належать вовк, орел, ящірка, гадюка. Ми — хижі тварини (на дошці — табличка з написом «Хижі»).

Ведмідь. Я справжній хижак: великий, сильний. Та, як зустрінеться мені бджолине дупло чи кущ малини,— не омину, обов’язково поласую. Білка, дика свиня, їжак і я належимо до групи всеїдних (на дошці — табличка «Всеїдні»).

Фізкультхвилинка

Вітер очерет гойдає І додолу нагинає.

Вліво, вправо нахилив Й знову, й знову закрутив.

Раптом тихо жук підліз,

Потягнувся на весь зріст,

Свій почистив язичок Й закрутився у вальсок.

2. Бесіда. Постановка проблемного питання.

— Я стверджую, що всі живі організми не взаємопов’язані між собою. Як ви думаєте, моє твердження хибне чи правильне?

Переконаємось у цьому на конкретних прикладах. Стрілочками покажемо, хто чим живиться.

1) Миша, гадюка, пшениця, орел.

Пшениця ^ миша ^ гадюка ^ орел.

2) Попільниця, калина, сонечко.

Калина ^ попільниця ^ сонечко.

3) Вовк, гілки верби, косуля.

Гілки верби ^ косуля ^ вовк.

— Це ланцюжки живлення. Кожний ланцюг живлення складається із ланок. Які ланки у другому ланцюгу живлення? Розгляньте ще раз живлення і скажіть, що є першою ланкою живлення; другою; третьою.

— Правильним чи хибним було моє твердження? Ланцюги живлення не повинні перериватись.

VI. Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра «Відгадайте назви звірів за їх описом».

• У нього невелике тіло, носик витягнутий, лапки маленькі та короткі, замість хутра у нього голки, всеїдний.

• Він великий, бурий, тіло вкрите хутром, лапи великі, всеїдний.

• Він великий, замість лап — копита, на голові у нього роги, рослиноїдний.

• Вона невелика, хутро руде, на лапках хутряні подушечки, хижак.

• Він великий, хутро сірого кольору, хижак, проживає в лісі.

• Вона маленька, вертлява, хутро коричнево-рудого кольору.

2. Рубрика «Цікаво знати».

• Найхвостатішою твариною на земній кулі є... курка. Її можна побачити лише в японському селі Кате, що розташоване на острові Сікоку.

• Їжак у стані сплячки може обходитись без їжі 236 днів. Ведмідь під час сплячки нічого не їсть протягом 6 місяців.

• Змії не мають вух. Вони сприймають звукові коливання язиком.

3. Рубрика «Жива природа у задачах».

Задача 1. Доросла зозуля за 1 годину може з’їсти 100 гусениць. Скільки вона може з’їсти за 2, 3, 4 години?

Задача 2. Протягом дня шпак з’їдає 140 г їжі. Скільки кілограмів їжі йому потрібно на тиждень?

Задача 3. За одну ніч пташеня козодоя з’їдає 44 нічних метелики, одного жука і 5 інших комах. Скільки всього комах з’їдає пташеня?

Задача 4. Верблюд може випити відразу 10 відер води. В одному відрі 10 л. Скільки літрів випиває верблюд відразу?

Задача 5. Щоб поїсти досхочу, леву потрібно 20 кг м’яса, причому він їсть 1 раз у 2 дні. Скільки кілограмів м’яса йому потрібно на 10 днів?

4. Робота в зошитах (С. 33).

— Розподіліть тварин за способом живлення (завд. 1) .

— Запишіть відповіді на запитання (завд. 2).

— Творча робота. Запишіть за зразком (завд. 3).

— Продовжте речення (завд. 4).

— Встановіть ланцюги живлення (завд. 5).

VII . Підсумок уроку

— Як поділяють тварин за способом живлення?

— Що таке ланцюг живлення?

— Які ланцюги живлення є в акваріумі?

VІІІ. Домашнє завдання

Опрацювати статті з підручника «Чим живляться тварини», «Ланцюги живлення». Переказувати матеріал, давати відповіді на запитання.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (09.05.2014)
Переглядів: 22816 | Рейтинг: 3.0/3
Київ — столиця України
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового...
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка»
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки»
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]