УРОК 32 Тема. Для чого людині органи кровообігу. Бережи органи кровообігу Мета: формувати елементарне поняття органи кровообігу (судини, серце, їх значення в організмі), пульс; уявлення про кругообіг крові в організмі, про шляхи збереження органів кровообігу здоровими; вміння розрізняти на своєму тілі ті місця, де знаходиться серце і судини, визначити пульс, дотримуватися режиму дня; формувати вміння встановлювати взаємозв’язки між системами органів в організмі людини, моделювати ці зв’язки, робити висновки; виховувати розуміння необхідності берегти власне здоров’я, зокрема органи кровообігу, прагнення знати, як берегти серце, судини, і вміти це робити, доброзичливо ставитися до інших людей. Обладнання: муляж «Серце»; таблиці «Кровоносна система людини», «Органи дихання». ХІД УРОКУ I. Хвилинка спостережень — Які зміни сталися у природі? — Який сьогодні день? — Який стан неба? — Чи падає дощ? II. Перевірка домашнього завдання 1. Фронтальне опитування. — На таблиці покажіть і назвіть органи дихання. — Розкажіть, що відбувається з повітрям у легенях. — Чому потрібно дихати носом? — Чому потрібно розвивати легені? — Якої шкоди завдає паління? — Чому найкраще дихати тільки свіжим повітрям? 2. Індивідуальне опитування. — Запишіть номери правильних відповідей. Що відбувається у вашому організмі, коли ви вдихаєте повітря? 1. Грудна клітка опускається. 2. Грудна клітка піднімається. 3. Легені розширюються. 4. Легені звужуються. 5. Свіже повітря проникає у пухирці легень. 6. Кров віддає легеням непотрібний організму кисень. 7. Легені віддають у кров необхідний для організму вуглекислий газ. III. Актуалізація опорних знань учнів Бесіда. — Що з’єднує дві системи органів — систему травлення і систему дихання людини? — А чи замислювались ви, яке значення в житті людини має серце? — Ви, мабуть, часто помічали: якщо порізати палець чи подряпатись, то з’являється кров. Чому? IV. Повідомлення теми і завдань уроку — На уроці ви дізнаєтесь про те, як рухається кров у нашому організмі, про будову і роботу серця, про засоби його розвитку і зміцнення. V. Робота над новим матеріалом 1. Розповідь учителя про серце за муляжем. У ході пояснення ставляться такі запитання. — Хто бачив серце тварини? — Що воно нагадує? — Який має вигляд? (Учні відповідають, спираючись на знання про особливості м’язів.) — Серце працює вдень і вночі протягом усього життя людини. Стінки серця складаються з м’язів. Скорочуючись і розслаблюючись, воно виштовхує кров у кровоносні судини, що нагадують трубки. У той час, коли серце виштовхує кров у кровоносні судини, ми відчуваємо пульс. 2. Практична робота. Щоб розкрити залежність ритму скорочення серця від фізичного навантаження на організм людини, дітям пропонують вийти з-за парт, у швидкому темпі кілька разів присісти і піднятися, сісти на місця. Пальці однієї руки притиснути до іншої трохи вище долоні. В цьому місці судини проходять близько біля шкіри, тому добре чути поштовхи. (Діти визначають свій пульс.) 3. Розповідь учителя за таблицею. Демонстрація органів кровообігу. 4. Як зміцнювати серце? Бесіда за малюнками. — Чому у фізично міцних дітей пульс прискорився менше, ніж у дітей, слабших за фізичним розвитком? (Відповідь уточнюється вчителем.) — Серце відіграє важливу роль в організмі людини. Дехто вважає, що йому потрібно давати менше навантаження. Але це неправильне твердження. Навпаки, люди, які не займаються спортом, мають слабке серце. У фізично розвинених учнів серце працює краще. Під час фізичного навантаження воно здатне вміщувати в собі більше крові і більше виштовхувати її у судини. У таких людей пульс спокійний, і вони менше задихаються. Отже, серце потрібно тренувати, а цьому сприяють фізична праця і спорт. Фізкультхвилинка 5. Робота з підручником. 1) Читання статті «Для чого людині органи кровообігу». 2) Розгляд і аналіз ілюстрацій. 3) Відповіді на запитання. VI. Закріплення вивченого матеріалу 1. Робота в зошиті. 2. Складання на дошці схеми «Кровоносна система». 3. Бесіда (використовується інтерактивна модель «Акваріум»). — Де знаходиться серце у людини? — Яке значення має кров у нашому житті? — Від чого залежить частота пульсу? — Що сприяє зміцненню здоров’я? 4. Розгадування кросворда. По вертикалі: 1) Найтонші судини, що пронизують усі органи тіла. (Капіляри) 2) Судини, по яких кров, насичена вуглекислим газом, повертається до серця. (Вени) 3) Порожнистий м’язовий орган, який виштовхує кров у судини. (Серце) По горизонталі: 4) Рух крові по кровоносних судинах тіла людини. (Кровообіг) 5) Великі кровоносні судини, що відходять від серця. (Артерії) VII. Підсумок уроку VIII. Домашнє завдання 1) Опрацювати статті підручника. 2) Виконати завдання в зошиті (3, 4). 3) Виконуючи ранкову гімнастику, перевірити частоту пульсу. | |
| |
Переглядів: 1852 | |
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint |
У світі чарівної казки. Урок позакласного читання |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування |
Всього коментарів: 0 | |