💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Для чого людині органи кровообігу. Бережи органи кровообігу

УРОК 32

Тема. Для чого людині органи кровообігу. Бережи органи кровообігу

Мета: формувати елементарне поняття органи кровообігу (судини, серце, їх значення в організмі), пульс; уявлення про кругообіг крові в організмі, про шляхи збереження органів кровообігу здоровими; вміння розрізняти на своєму тілі ті місця, де знаходиться серце і судини, визначити пульс, дотримуватися режиму дня; формувати вміння встановлювати взаємозв’язки між системами органів в організмі людини, моделювати ці зв’язки, робити висновки; виховувати розуміння необхідності берегти власне здоров’я, зокрема органи кровообігу, прагнення знати, як берегти серце, судини, і вміти це робити, доброзичливо ставитися до інших людей.

Обладнання: муляж «Серце»; таблиці «Кровоносна система людини», «Органи дихання».

ХІД УРОКУ

I. Хвилинка спостережень

— Які зміни сталися у природі?

— Який сьогодні день?

— Який стан неба?

— Чи падає дощ?

II. Перевірка домашнього завдання

1. Фронтальне опитування.

— На таблиці покажіть і назвіть органи дихання.

— Розкажіть, що відбувається з повітрям у легенях.

— Чому потрібно дихати носом?

— Чому потрібно розвивати легені?

— Якої шкоди завдає паління?

— Чому найкраще дихати тільки свіжим повітрям?

2. Індивідуальне опитування.

— Запишіть номери правильних відповідей.

Що відбувається у вашому організмі, коли ви вдихаєте повітря?

1. Грудна клітка опускається.

2. Грудна клітка піднімається.

3. Легені розширюються.

4. Легені звужуються.

5. Свіже повітря проникає у пухирці легень.

6. Кров віддає легеням непотрібний організму кисень.

7. Легені віддають у кров необхідний для організму вуглекислий газ.

III. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда.

— Що з’єднує дві системи органів — систему травлення і систему дихання людини?

— А чи замислювались ви, яке значення в житті людини має серце?

— Ви, мабуть, часто помічали: якщо порізати палець чи подряпатись, то з’являється кров. Чому?

IV. Повідомлення теми і завдань уроку

— На уроці ви дізнаєтесь про те, як рухається кров у нашому організмі, про будову і роботу серця, про засоби його розвитку і зміцнення.

V. Робота над новим матеріалом

1. Розповідь учителя про серце за муляжем.

У ході пояснення ставляться такі запитання.

— Хто бачив серце тварини?

— Що воно нагадує?

— Який має вигляд?

(Учні відповідають, спираючись на знання про особливості м’язів.)

— Серце працює вдень і вночі протягом усього життя людини. Стінки серця складаються з м’язів. Скорочуючись і розслаблюючись, воно виштовхує кров у кровоносні судини, що нагадують трубки. У той час, коли серце виштовхує кров у кровоносні судини, ми відчуваємо пульс.

2. Практична робота.

Щоб розкрити залежність ритму скорочення серця від фізичного навантаження на організм людини, дітям пропонують вийти з-за парт, у швидкому темпі кілька разів присісти і піднятися, сісти на місця. Пальці однієї руки притиснути до іншої трохи вище долоні. В цьому місці судини проходять близько біля шкіри, тому добре чути поштовхи. (Діти визначають свій пульс.)

3. Розповідь учителя за таблицею.

Демонстрація органів кровообігу.

4. Як зміцнювати серце?

Бесіда за малюнками.

— Чому у фізично міцних дітей пульс прискорився менше, ніж у дітей, слабших за фізичним розвитком? (Відповідь уточнюється вчителем.)

— Серце відіграє важливу роль в організмі людини. Дехто вважає, що йому потрібно давати менше навантаження. Але це неправильне твердження. Навпаки, люди, які не займаються спортом, мають слабке серце. У фізично розвинених учнів серце працює краще. Під час фізичного навантаження воно здатне вміщувати в собі більше крові і більше виштовхувати її у судини. У таких людей пульс спокійний, і вони менше задихаються. Отже, серце потрібно тренувати, а цьому сприяють фізична праця і спорт.

Фізкультхвилинка

5. Робота з підручником.

1) Читання статті «Для чого людині органи кровообігу».

2) Розгляд і аналіз ілюстрацій.

3) Відповіді на запитання.

VI. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті.

2. Складання на дошці схеми «Кровоносна система».

3. Бесіда (використовується інтерактивна модель «Акваріум»).

— Де знаходиться серце у людини?

— Яке значення має кров у нашому житті?

— Від чого залежить частота пульсу?

— Що сприяє зміцненню здоров’я?

4. Розгадування кросворда.

По вертикалі:

1) Найтонші судини, що пронизують усі органи тіла. (Капіляри)

2) Судини, по яких кров, насичена вуглекислим газом, повертається до серця. (Вени)

3) Порожнистий м’язовий орган, який виштовхує кров у судини. (Серце) По горизонталі:

4) Рух крові по кровоносних судинах тіла людини. (Кровообіг)

5) Великі кровоносні судини, що відходять від серця. (Артерії)

VII. Підсумок уроку

VIII. Домашнє завдання

1) Опрацювати статті підручника.

2) Виконати завдання в зошиті (3, 4).

3) Виконуючи ранкову гімнастику, перевірити частоту пульсу.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (09.05.2014)
Переглядів: 1852 | Рейтинг: 0.0/0
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint
У світі чарівної казки. Урок позакласного читання
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В....
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]