Показано матеріалів: 881-890
УРОК 10 Тема. Що таке гірські породи. Що таке корисні копалини. Гірські породи потребують охорони Мета: сформувати елементарні поняття гірські породи, корисні копалини (горючі, рудні, нерудні); виробити уявлення про значення гірських порід у природі і цінність для людей, про участь учнів у збереженні й охороні корисних копалин; уміння розрізняти тверді, рідкі й газоподібні гірські породи, окремі горючі, рудні й нерудні корисні копалини; формувати вміння підводити окремий предмет під поняття; виховувати естетичне сприймання об’єктів природи (краси гірських порід), прагнення до збереження корисних копалин та ус -відомлену потребу робити це, гордість за природні багатства своєї країни. Обладнання: ілюстрації гірських пейзажів, виробів з різних корисних копалин, зразки гірських порід, колекції корисних копалин, обладнання минулого уроку. |
УРОК 9 Тема. Вода має бути чистою Мета: формувати уявлення про значення води в природі, цінність її для людей, про шляхи забруднення і способи охорони води від забруднення, про участь учнів в охороні та збереженні води; формувати вміння висловлювати оцінні судження; виховувати естетичне сприймання природи, прагнення берегти природу, охороняти її, зокрема воду. Обладнання: модель Землі, склянки з чистою водою та водою з розчиненими в ній різними речовинами. |
УРОК 8 Тема. Перетворення води. Кругообіг води в природі Мета: формувати уявлення про умови перетворення води з одного стану в інший (з рідкого в газоподібний стан і з газоподібного — в рідкий, з рідкого у твердий стан і з твердого — в рідкий), про властивості снігу і льоду, про кругообіг води в природі; формувати вміння застосовувати засвоєні знання в подібній і новій ситуаціях, виконувати досліди для перевірки передбачуваних властивостей або умов; виховувати прагнення висловлювати власну думку і доводити її. Обладнання: склянки з водою, таблиця «Кругообіг води в природі», обладнання для демонстрації досліду (моделі кругообігу води в природі), речовини, що розчиняються і не розчиняються у воді. |
УРОК 7 Тема. Без води немає життя. Властивості води-рідини. Вода — розчинник Мета: розширити уявлення про значення води в природі, про три стани води і властивості води (не має власної форми, прозора, безбарвна, без запаху рідина, під час нагрівання розширюється і стискується під час охолодження); формувати елементарні поняття, що вода — речовина, розчинник, розчин; вчити робити розчини; виробляти вміння самостійно виконувати досліди, узагальнювати сприйняте під час виконання дослідів, робити висновки; виховувати пізнавальний інтерес, самостійність, організованість, відповідальність за виконану роботу. Обладнання: склянка з водою і паличками на кожну парту, банка з водою і ложкою для демонстрації, пляшки різної форми (порожні), дощечка, шматочки льоду, ілюстрації. |
УРОК 6 Тема. З чого складається повітря. Збережемо повітря чистим Мета: формувати уявлення про склад повітря (азот, кисень, вуглекислий газ), про домішки в повітрі; джерела забруднення повітря та шляхи збереження його чистоти; продовжувати формувати вміння порівнювати, робити висновки, складати план тексту; застосовувати знання у новій ситуації; виховувати обережність у поводженні з вогнем у природі, прагнення охороняти чистоту повітря і зберігати власне здоров’я та навколишню природу. Обладнання: вірші про природу, підручник, зошит. |
УРОК 5 Тема. Повітря навколо нас. Властивості повітря Мета: розширити й поглибити уявлення дітей про значення і місцезнаходження повітря на землі, про властивості повітря (прозоре, безбарвне, без запаху, розширюється під час нагрівання і стискається під час охолодження, погано проводить тепло), про значення в природі властивостей повітря погано проводити тепло; формувати вміння виконувати досліди, спостерігати за ходом і результатами досліду; вміння робити висновки, міркувати за аналогією; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природи, здатність спілкуватися в процесі спільної діяльності. Обладнання: дитячі надувні іграшки (кульки, качечки і т. ін.), склянка з водою, грудка сухої глини, землі, цукру, свічка, дрібні клаптики паперу. |
УРОК 4 Тема. Термометр Мета: сформувати поняття термометр; виробляти уявлення про властивості рідин розширюватися під час нагрівання та стискуватися під час охолодження, вміння користуватися термометром (визначати, записувати і читати його показання), цілеспрямовано сприймати (спостерігати) перебіг і результати дослідів, доводити власну думку; виховувати зосередженість та уважність під час виконання практичної роботи. Обладнання: термометри (кімнатний, зовнішній, медичний, водяний), роздаткові моделі термометрів на кожну парту, склянки з теплою, гарячою та холодною водою (одного об’єму). |
УРОК 3 Тема. Сонячне світло і тепло Мета: розширити уявлення про сонячні промені, особливості їх падіння на поверхню Землі, про висоту сонця на небосхилі, про значення світла і тепла в природі; вміння вимірювати довжину тіні від гномона, встановлювати залежність між висотою сонця на небосхилі й довжиною тіні від гномона, між висотою сонця і кількістю тепла, яке воно посилає на землю; формувати вміння порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки в природі; виховувати бажання пізнавати природу, бачити її красу та охороняти й примножувати природні багатства. |
УРОК 2 Тема. Тіла. Речовини. Молекули Мета: формувати елементарні поняття тіло, речовина, молекула; вміння розрізняти тіла і речовини в природі; формувати вміння моделювати будову твердих, рідких і газоподібних речовин, виконувати досліди за інструкцією; виховувати зосередженість та охайність під час виконання дослідів. Обладнання: залізний цвях, шматочок крейди, повітряна кулька, дві склянки з водою, кристалики марганцевокислого калію (марганцівки), кухонної солі, малюнки із зображенням рослин і трав, занесених до Червоної книги. |
УРОК 1 Тема. Що таке природа. Якою буває природа. Охорона природи Мета: закріпити поняття природа, нежива природа, жива природа; формувати уявлення про моральну, естетичну, пізнавальну, валеологіч-ну, практичну цінність природи для людей; розвивати уміння розрізняти предмети неживої і живої природи та предмети, зроблені людьми; розширити уявлення про те, що загрожує природі, про шляхи збереження природних багатств і правила поведінки в природі; формувати вміння робити схематичні записи (моделювати), спостерігати за живою і неживою природою; виховувати почуття відповідальності за природу рідного краю, країни, прагнення берегти, примножувати, охороняти природу; розвивати пізнавальний інтерес до вивчення природи. Обладнання: ілюстрації із зображенням представників царств живої природи; предмети неживої природи, малюнки із зображенням рослин різних видів, кросворди. |