УРОК 4 Тема. Термометр Мета: сформувати поняття термометр; виробляти уявлення про властивості рідин розширюватися під час нагрівання та стискуватися під час охолодження, вміння користуватися термометром (визначати, записувати і читати його показання), цілеспрямовано сприймати (спостерігати) перебіг і результати дослідів, доводити власну думку; виховувати зосередженість та уважність під час виконання практичної роботи. Обладнання: термометри (кімнатний, зовнішній, медичний, водяний), роздаткові моделі термометрів на кожну парту, склянки з теплою, гарячою та холодною водою (одного об’єму). ХІД УРОКУ І. Перевірка домашнього завдання 1. Фронтальне опитування. — Що належить до неживої природи? — Що належить до живої природи? — Що дає для землі сонце? — Від чого залежить нагрівання поверхні землі? — Що таке світлова енергія? — Що таке сонце? 2. Індивідуальне опитування. Завдання 1. Розповісти, як практично визначається висота сонця за допомогою гномона. Завдання 2. За малюнком в зошиті (С. 27) пояснити, як поширюються сонячні промені. Які з них більше зігрівають землю? Завдання 3. Чи потрібне сонце рослинам, тваринам і людям? 3. Використання інтерактивних технологій навчання. Сидить хворий «зайчик» з перев’язаною головою. Під лапкою тримає лінійку (олівець, ручку). — Діти, до нас на урок прибіг Зайчик, він хотів щось цікаве нам розповісти. Та по дорозі зустрів холодного Вітрюгана. Той люто дихнув на маленького Зайчика холодом, і бідний зайчик захворів. Заболіла його голівка, йому стало холодно, і він вирішив полікуватися. Як ви гадаєте, з чого він почав своє лікування? Діти пояснюють, що Зайчику потрібен термометр, а не лінійка. — А для чого ж йому термометр? (Щобвиміряти температуру.) (Замість лінійки Зайчаті ставиться модель термометра.) II. Повідомлення теми і завдань уроку — Гаразд, але ж ми нічого не знаємо про термометр. Як ви думаєте, яку тему уроку нам слід сьогодні обрати? («Термометр») III. мотивація навчальної діяльності Практична робота На парті — три склянки води (холодна, тепла і гаряча). Учні працюють в парі. Один учень бере спочатку склянку з холодною водою, потім — з теплою. Робить висновок, що вода в другій склянці тепліша. Другий учень спочатку бере склянку з гарячою водою, потім — з теплою. Робить висновок, що вода в другій склянці холодніша. Відповіді не збіглися: у першого учня друга склянка з водою виявилась теплішою, а в другого — холоднішою. — Чому ми отримали різні відповіді? Діти висловлюють свої міркування. IV. Актуалізація опорних знань учнів 1. Розгадування ребуса. 2. Демонстрування термометрів. — Як можна назвати всі ці прилади? — Для чого вони використовуються? — Де ви їх бачили? — Як користуються ними люди? V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Ознайомлення з будовою термометра. 2. Ознайомлення з порядком визначення та правильним записом температури. 3. Практична робота. Демонстрування дослідів (С. 85). Ознайомлення з властивістю води — розширюватися під час нагрівання й стискатися під час охолодження (дослід 1, 2). 4. Узагальнення спостережень учнів. — Не тільки вода має властивості розширюватися при нагріванні і стискатися при охолодженні, а й усі інші родини. Ми знаємо молекулярну будову речовин, зокрема рідин. Молекули розташовані не дуже близько одна до одної і весь час перебувають у русі. Коли рідини нагріваються, молекули починають рухатися швидше, відстані між ними збільшуються, рідина розширюється. При охолодженні рідини молекули рухаються повільніше, відстані між ними зменшуються, і рідина стискається. 5. Робота з підручником (С. 83—85). VI. Фізкультхвилинка VII. Проведення інструктажу з техніки безпеки при користуванні термометрами, що заповнені ртуттю (С. 85, «Запам’ятай») VIII. Закріплення та осмислення знань 1. Робота в зошитах (С. 28). 2. Вимірювання температури повітря і запис показань: а) в класі; б) на вулиці. 3. Виміряти температуру тіла і правильно записати показання термометра. IX. Підсумок уроку — З якими приладами познайомилися на уроці? — Назвіть види термометрів. — Для чого людині служать термометри? X. Домашнє завдання 1. Прочитати статтю підручника (С. 83—85), підготувавши відповіді на запитання. 2. Визначити та записати показання термометра на вулиці та вдома (протягом тижня). | |
| |
Переглядів: 1739 | |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Правила поведінки у громадських місцях |
Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із... |
Всього коментарів: 0 | |