Показано матеріалів: 871-880
УРОК 20 Тема. Як розрізняють тварин. Тварини — живі організми Мета: формувати уявлення про значення тварин у природі і цінність їх для людей, про види тварин, про особливі ознаки тварин; розвивати вміння розрізняти тварин одного і кількох видів; формувати вміння міркувати за аналогією, порівнювати; виховувати оцінне ставлення до власних вчинків та вчинків інших людей у ставленні до природи. Обладнання: таблиці, малюнки із зображенням тварин різних видів. |
УРОК 19 Тема. Чи можуть рослини захищатися. охорона рослин Мета: формувати уявлення про ознаки пристосування рослин до винищення тваринами і людьми, про причини зникнення рослин у природі та шляхи їх збереження; вміння розрізняти ознаки пристосування в окремих рослин до знищення; формувати вміння використовувати знання у новій ситуації, спілкуватися в процесі спільної діяльності; виховувати здатність сприймати красу природи, потребу її охороняти й примножувати; провести контроль навчальних досягнень за темою «Рослини». Обладнання: малюнки із зображенням рослин, гербарії, картини. |
УРОК 18 Тема. Довкілля рослин. Як рослини пристосувалися до різних умов життя Мета: формувати елементарні поняття про довкілля рослини, необхідні умови росту і розвитку рослини; уявлення про окремі ознаки пристосування рослин до спеки, нестачі вологи, світла, надміру вологи; вміння розрізняти ознаки пристосування окремих рослин до різних умови життя; виробляти вміння цілеспрямовано сприймати ознаки об’єктів природи, встановлювати функціональні зв’язки будова — функція у природі; виховувати спостережливість, допитливість, прагнення пояснити сприйняття в природі, доводити свою думку. Обладнання: малюнки із зображенням довкілля рослин, гербарії, таблиці. |
УРОК 17 Тема. Розмноження квіткових рослин. Як виростити нову рослину з насінини. Як виростити нову рослину без насіння Мета: формувати уявлення про розмноження квіткових рослин, умови проростання насіння (тепло, вода, повітря), умови росту і розвитку рослин (тепло, вода, повітря, світло), про способи розмноження рослин іншими органами — листком, частинами стебла, кореневими паростками; вміння пророщувати насіння, вирощувати рослини з насіння, розмножувати кімнатні рослини різними способами; формувати вміння бачити проблему і формулювати її у формі запитання, цілеспрямовано сприймати об’єкт або його частину, узагальнювати сприйняття; виховувати спостережливість під час спільної діяльності (виконання довготривалих дослідів). Обладнання: гербарії та малюнки квіткових рослин; колекції плодів і насіння, таблиці, фотознімки, репродукції картин, колекція «Комахи-запилювачі». |
УРОК 16 Тема. Різноманітність рослин у природі Мета: формувати уявлення про різноманітність рослинного світу, про водорості; мохи, хвощі, папороті, хвойні рослини, квіткові рослини, уміння розрізняти окремі рослини цих груп, розуміти цінність їх у природі; виробляти уміння узагальнювати, робити висновки, оцінювати результати діяльності (самооцінювання і взаємооціню-вання); виховувати взаємоповагу у спільній діяльності; здатність до самовираження кожного учня, прагнення пізнавати і шанувати традиції свого краю. Обладнання: таблиці із зображенням рослин, предметні малюнки, гербарії, гра «Конкурс знавців дерев». |
УРОК 15 Тема. Дерева, кущі, трав’янисті рослини. Якими бувають дерева, кущі, трав’янисті рослини Мета: закріпити поняття дерево, кущ, трав’яниста рослина; розширити поняття листяні дерева і кущі, хвойні дерева і кущі; сформувати поняття однорічна трав’яниста рослина, багаторічна трав’яниста рослина, вміння розрізняти дерева, кущі й трав’янисті рослини, хвойні і листяні дерева і кущі, однорічні, дворічні, багаторічні трав’янисті рослини; формувати вміння порівнювати, виділяти істотні ознаки, підводити об’єкт під поняття; виховувати самостійність, прагнення знаходити відповіді на поставлені запитання, бережливе ставлення до рослин. |
УРОК 14 Тема. Будова рослин. Рослини — живі організми Мета: поглибити поняття орган рослини; сформувати уявлення про значення кожного органа (кореня, стебла, листків, квіток, плодів з насінням) для рослини, про особливості живлення і дихання рослин; уміння розрізняти органи рослини, називати їх; формувати вміння логічно міркувати, правильно висловлювати свою думку, здійснювати взаємоконтроль; виховувати критичність і доказовість мислення, естетичне сприймання рослин, моральну відповідальність за збереження рослинного світу. Обладнання: роздатковий матеріал — гербарії різних трав’янистих рослин з усіма органами, квітучі кімнатні рослини, таблиці, малюнки «Органи рослини», схеми «Живлення рослин», «Дихання рослин», «Царства живої природи», гербарії, зразки пророщеної учнями вдома квасолі. |
УРОК 13 Тема. Зелене диво землі — рослини. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей Мета: продовжити формувати поняття природа нежива і жива, уявлення про царства живої природи, значення рослин, різноманітність рослин на землі, про види рослин; продовжити виробляти навички дослідницької роботи та спостереження; розвивати логічне мислення, виховувати естетичні почуття. Обладнання: ілюстрації представників царств живої природи, гербарії, малюнки рослин різних видів. |
УРОК 12 Тема. Охорона ґрунту Мета: формувати уявлення про значення ґрунту в природі і значення його для людей, про шляхи забруднення і руйнування ґрунту, про охорону і збереження ґрунту. Обладнання: обладнання попереднього уроку; таблиці, на яких зображена поливна система ґрунтів, оброблення полів отрутохімікатами, змивання водами пагорбів. |
УРОК 11 Тема. Що таке ґрунт. З чого складається ґрунт Мета: формувати поняття ґрунт; уявлення про перегній, про склад ґрунту (повітря, вода, перегній, пісок, глина, мінеральні солі); формувати вміння спостерігати, узагальнювати, здійснювати спілкування, самостійно висловлювати свою думку; виховувати допитливість, самостійність, доказовість мислення, бажання прислухатися до думки іншої людини. Обладнання: таблиця «Ґрунт», роздатковий матеріал, макет «Ґрунтовий розріз», колекція «Ґрунти твоєї місцевості», по два шматочки ґрунту у коробочках, склянка з водою й паличка на кожну парту; демонстраційний матеріал: спиртівка, металева коробочка з сухим ґрунтом (чорнозем із залишками рослин), сірники, скло, металева коробочка з вологим ґрунтом. |